menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klaag atelier versie 2.0

Ga naar meest recente reactie

Gehenna

Gehenna

Omdat het toch een beetje lang duurt om te laden.
Hier is versie 2.0

Laatste beklag waren de ogen de Marero.
dinsdag 17 mei 2011 - 13:51
Gehenna

Gehenna

En het nieuwe beklag is het factuur van't water dat opgeslagen is
En de grond is zo droog ...
dinsdag 17 mei 2011 - 13:52
jdcoster

Jdcoster

Regenwater is nochtans gratis.
Het is met regenwater natuurlijk zoals met geld. Je moet er veel van verzamelen terwijl het goed gaat en het sparen voor slechte tijden.
dinsdag 17 mei 2011 - 15:40
Mandy

Mandy

Of grondwater kunnen gebruiken.......
dinsdag 17 mei 2011 - 16:20
cetinel

Cetinel

wij hebben 2 grote waterputten,al lang leeg hoor.....
ze kunnen ook alleen maar "vol" zijn he,voller lukt nie....
mischien toch es een waterpomp laten steken vanachter.......
dinsdag 17 mei 2011 - 16:44
jdcoster

Jdcoster

Hier in de westhoek van Vlaanderen nog geen druppel. Ik ben een beetje jaloers en wanhopig.
De eerst bruine plekken verschijnen nu al in het gras en dat 6 weken voor de open tuindagen... .

En ik had me nog wel voorgenomen nooit aan det klaaggedoe mee te doen.
dinsdag 17 mei 2011 - 17:28
Cindyke24

Cindyke24

Hier in Belgisch Limburg ook heel erg droog!!!! Nieuw ingezaaid gras wilt niet groeien!!! WATER!!!!!
dinsdag 17 mei 2011 - 18:51
Mandy

Mandy

Lekker zon en warm.....

Dan wordt mijn gras tenminste weer eens wat droger en hebben de tomaten meer water nodig zodat ik ook de vijver een beetje leger kan scheppen
dinsdag 17 mei 2011 - 21:15
Rita1960

Rita1960

ach.. en hier is het helaas nog steeds kommer en kwel ...

nog geen 16 mm gehad in de afgelopen dagen.. dusssssss nog steeds veeeellsss te weinig water gevallen!



dinsdag 17 mei 2011 - 21:38
Mandy

Mandy

Heb je ook geen grondwater?????? om lekker mee te spuiten???? Tis toch nog niet verboden daarbij jullie????
dinsdag 17 mei 2011 - 21:57
marero

Marero

vandaag den dag van de klunzen geweest hier , kheb een vaas gebroken, water op de grond gekletst inplaats van in de pompbak(moet ge kunnen als het uit de kraan komt), uitgeschoven op een nat terras en mijne rug zeer gedaan, de rijst inplaats van in de kookpot over het vuur gekapt (plezant om op te rapen), over ne steen gestruikeld in een poging de potten tomaten van hun verhoog te sleuren om ze van ne grotere stok te voorzien en als afsluiter met de vliegemepper tegen mijne eigen kop geslagen in een poging om een rotirritante dikke bromvlieg te vangen die al een uur rond mijn oren vloog en al een paar keer tegen mijn kopke geknald was (zeker een blinde), heb dus ventje geroepen en die heeft ze de kop deraf gemept
intussen is er al ne nieuwe brommer aangekomen, grrrrrrr
dinsdag 17 mei 2011 - 22:48
Mandy

Mandy

Tjee, het zit je niet mee, en het is niet eens vrijdag de dertiende

dinsdag 17 mei 2011 - 22:52
marero

Marero

ok dacht dat ik voor vandaag gedaan had met klunzen maar blijkbaar ist nog nie genoeg, kheb zojuist met mijn artrosepolleke op de vlieg geklopt die,op mijn ander hand zat, dus nu doen ze alletwee zeer....en de rotvlieg vliegt nog altijd lustig rond[afbeelding verwijderd niet-https]begin het een beeke beu te worden en tgefluit in mijn oor ook, tis echt mijne dag persies héé
dinsdag 17 mei 2011 - 22:53
Gehenna

Gehenna

We hebben ne put van dik 2000L maar aangezien dat een rechtstreekse aansluiting heeft op een riool waarvan de afvoer hoger ligt dan onze buizen, staat die vol andermans stront en is't in feite een beerput.
Heb het spel gesaboteerd want automatische pomp ... blijft putwater nemen voor de was.
Lekker geurende wasverzachter. Fleur d'égout Zenne, heel duur en exclusief
Maar wie wil ... mag een paar emmertjes komen uithalen. Gratis.
We hebben geen toestemming om een grote regenton te zetten en de regenbuis door te zagen om regenwater op te vangen. Die regenton mag wel, maar de regenbuis doorzagen mag niet.


woensdag 18 mei 2011 - 08:48
marero

Marero

straf
woensdag 18 mei 2011 - 11:19
cetinel

Cetinel

wij hebben toen we hier niet lang woonden ook iets dergelijks gehad....
door heel hevige regens(ongelooflijk aan het gieren,hagelstenen,wateroverlast overal etc)kwam op eren bepaald moment ook rioolwater in onze putten...
wij hebben de gemeente gebeld daaromtrent en die gingen komen kijken,maar de volgende dag heeft mijn man met dompelpomp de putten leeggemaakt(was ondertussen opgeklaard en riolering werkte weer normaal,dus alles het riool in laten lopen)uitgekuist en dan iets geplaatst bij de aansluiting aan riool zodat er geen water terug kon komen....dus als de put vol is kan het overtollige het riool ingaan,zonder risico dat rioolwater in de put kan komen.....
ik zou toch es bellen met de gemeente hoor!
is er trouwens geen mogelijkheid dat je via een kraantje aan of af te doen kan wisselen van gebruik put of kraanwater??
wat doe je als de put leeg is??,bij ons zijn de toiletten aan de put aangesloten...
maar die zijn allang leeg,dus tis n kraanwater.
woensdag 18 mei 2011 - 11:28
Sarah

Sarah

Wat waardeloos zeg, dat ze dat niet gelijk doen joh.
Maar je bent er mooi klaar mee, zonder auto ik moet er niet aan denken. Ik fiets veel maar de auto moet wel in de buurt zijn hoor.
Sterkte ermee.
woensdag 18 mei 2011 - 16:16
Rita1960

Rita1960

tjeetje Marianne, da's mooi kl*ten zoals wij hier zeggen.. maar ja.. alles komt in drieen toch??
en die heb je nu gehad.. dus gaat het nu weer de goede kant op

en die zaden verwisseling is zeeeeeer herkenbaar

en 't is hiet nog steeds te droog



woensdag 18 mei 2011 - 18:46
Gehenna

Gehenna

30 tot 50L soms 70L water per dag gaat naar de tuin. En ik krijg onder mijn voeten. Jaja, MIJN fout dat het niet regent.
Ik zal dat Nieuw-Zeelands regending eens omdraaien en ermee naakt staan dansen rond een kampvuur bij volle maan
woensdag 18 mei 2011 - 22:25
Mandy

Mandy

Leuk Gehenna, maak er een filpje van.... kunnen we allemaal meegenieten.... ik bedoel meedansen natuurlijk
woensdag 18 mei 2011 - 22:35
cetinel

Cetinel

ik sproei al stiekem omda meneer altijd zeurt....al da kraanwater! da kost geld hoor(waarom drinkt hij het dan niet)dus sproei ik als hij naar het werk vertrokken is,en ik zweer het,staat ie plots op de oprit "om even het een en ander te komen halen"
zijt ge weer water aan het mosen???(ik had net 1 plant in pot gewaterd ocharme)
als ik alles degelijk water wil geven in de tuin ben ik meer dan 2 uur bezig,ik doe het selectief dus......
en de planten in potten alleen al krijgen bij mij nu dagelijks meer dan 50 liter water(tja een combinatie van veel en grote potten en warm en droog weer he)
morgen ga ik nog es duchtig sproeien en ik trek me niks aan van zijn gezeur...
woensdag 18 mei 2011 - 22:37
Mandy

Mandy

Ik ben erg blij dat ik een grondwaterpomp heb, scheelt mij enorm veel geld want ik durf niet te berekenen hoeveel water ik gebruik als ik een enkel uur ga sproeien........

maar ik probeer het toch eens......

17 sproeiers a 15 liter per minuut X 60 minuten.......
ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat erg... das veel..........
donderdag 19 mei 2011 - 08:43
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik vind het ook wel jammer om al dat kraantjewater te verspillen MAAR nieuwe plantjes moeten kopen kost nog veel meer, en aangezien ventje ook een mooie tuin wil, moet hij dat er maar bijnemen.
donderdag 19 mei 2011 - 09:19
Rita1960

Rita1960

het is wel zonde van het drinkwater maar een lege en verdorde/gele tuin is ook niet om aan te zien..

vrijdag 20 mei 2011 - 22:25
cetinel

Cetinel

ZUCHT!!op 2 dagen tijd,200 liter potgrond op...en keb der nog meer nodig
en de koemestkorrels zijn ook alweer op....
vrijdag 20 mei 2011 - 23:25
cetinel
vrijdag 20 mei 2011 - 23:54
cetinel

Cetinel

wooow!
zaterdag 21 mei 2011 - 09:24
Mandy

Mandy

Als hij maar geen aanklacht indiend: lichamelijk geweld........
zaterdag 21 mei 2011 - 09:30
Gehenna

Gehenna

Goeiemorgen! Ons tuinslang is ontsnapt.
Als iemand een groene tuinslang ziet (non-gardena) met koppelstukken en spuitmond (van gardena, oranje) op een rol van electriciteitsdraad (ja ne mens moet z'n plan trekken hé)
Dus als iemand die slang ziet, wil die dan héél snel het menselijk ding dat eraan vastzit de kop inslaan of immobiel maken tot ik dat ding de kop insla?

Ah ja, als ze niet kunnen inbreken dan pikken ze al wat los zit.
En ik wil niemand beschuldigen hé, maar het is weer typisch het moment dat er zigeuners in de buurt staan en dat die vooral al 3X komen aan de deur bellen zijn om te zien of er iemand thuis was en dat ze al op verschillende plaatsen binnengezeten hebben.
zaterdag 21 mei 2011 - 10:18
cetinel

Cetinel

oh fijn! en met dit weer is een tuinslang broodnodig......
ook weer een leuk begin van het weekend zeg! en vind maar es de daders......
zaterdag 21 mei 2011 - 11:28
Gehenna

Gehenna

Ja en een gieter is ook niet leuk. Het kraantje staat namelijk achter veel bloempotten. Kan ik ze allemaal verhuizen om eraan te geraken ook.
En weer een grondtekort Hoe moet ik da nu weer gaan uitleggen ... hij begrijpt het niet, wat doe ik met al die grond?
Kuipen van 80L, nog 2 En dan hebben we natuurlijk nog de lathyruskes die in stekbakjes staan en die ook in een grote bloembak(ken) moeten.
De tomaten vliegen allemaal een 30L pot in. En de buxus stekken moeten ook in potjes.
Grmz. Heb schrik om naar het tuincentrum te gaan want daar staat zoveel moois
Oesje, morgen opendeur in de tuinbouwschool! Weer andere plantjes bij want dan is't mijne moederkesdag hé. Dan krijg ik plantjes van mijn dochter
zaterdag 21 mei 2011 - 12:01
cetinel

Cetinel

ventje vertrokken naar werk om halfnegen,den dezen vertrokken om potgrond en andere dingen om tien uur niks uit te leggen....en die grote potten,die had ik toch al(trapt ie natuurlijk niet in,want gisteren waren die er nog niet )
ik heb hier net met een gieter(wegens 2 aaneengeschakelde tuinslangen nog niet lang genoeg)ongeveer 150 liter water versleept naar de tomaten,prei,komkommer pompoen,aubergines en kalebas.....
zweet druipt van mijn voorhoofde en t shirt plakt aan mijn lijf...maar de dorst is gelest,nu nog uitleggen aan mijn knieen waarom ik ze dit nu weer aangedaan heb (heb trouwens op voorhand al wat gepakt,anders kan ik nie meer lopen seffens ,maar dat doe ik toch niet vaak hoor....)
zaterdag 21 mei 2011 - 13:34
printemps

Printemps

In de ald* van Belgie hadden ze er ook deze week,afgelopen woensdag en vandaag waren er nog

@ cetinel zou jij niet beter een stuk tuinslang gaan kopen ????
IPV steeds met gieters te zeulen
En zeg tegen uw man dat het voor hem is voor zijne hogedruk
zaterdag 21 mei 2011 - 14:29
cetinel

Cetinel

ik heb nu 3 aaneen telkens van 25 meter,maar achteraan(de vroegere kippenwei)geraakt die toch nie zulle
das dus met de tuinslang die blauwe tonnen en mortelbakken vullen en daaruit met de gieter planten achterin begieten.
voor de planten die dichterbij staan gaat het wel met tuinslang.
maar vanachter staat er ondertussen ook het een en ander en tis vreselijk droog,dus gieter in de aanslag!
zaterdag 21 mei 2011 - 16:41
Gehenna

Gehenna

Der is ook een hypertufa pot verdwenen. De grootste natuurlijk! Waarschijnlijk meer dan ene maar ik heb ze niet geteld.
Whatever. Maandag aan de maatschappij een nieuwe tuinslang vragen. Het is niet mijn fout dat iedereen in de tuin kan maar die van hen.
Ze komen niet kijken waar de erfgrens ligt? Ik mag geen schutting zetten tot ze geweest zijn en moet alles laten pikken? Dat ze het dan terugbetalen.
zaterdag 21 mei 2011 - 18:56
Gehenna

Gehenna

Dat ze vannacht maar komen roven. Onze nieuwe achterbuur heet net beton gegoten voor z'n terras
zaterdag 21 mei 2011 - 18:57
Mandy

Mandy

Dat zou mooi zijn.....
zaterdag 21 mei 2011 - 22:06
marero

Marero

amaai tis weer het weekend persies als ik dat hier zo lees en ikke heb me vandaag eens nie moe gemaakt in de tuin, ik ben gaan fietsen en mijn nieuw tuinmagazinneke gelezen onder mijne nieuwe pergola waar ik dus nog altijd de fotos van moet posten, maar ik heb wel een klachtje, een kleintje, mijne nieuwe plant...miljaar mijn breens slapen alweer want kan weer nie op de naam komen, allee tis ne klimplant heuh.ok zal maar effe mijne boek gaan zoeke
nen akebia dus, die heeft nu allemaal rosse plekskes op zijn bladeren en ook op de stengels, iemand enig idee wat der mis mee is??
zondag 22 mei 2011 - 00:45
marero

Marero

fairyke, uw ventje is verkeerd zenne, de wereld vergaat pas op 21 december 2012, we hebben dus nog anderhalf jaar dus 2 zomers om onze tuin netjes te maken voor daget naar de k*** gaat
en als ge dat niet gelooft dan maak ik u wel wat anders wijs
en moest het überhaupt toch foutlopen...tja...dan is er ook nieveel aan te doen zekers en dan kunnen we toch maar zoveel mogelijk van ons tuintje genoten hebben.voila da vin ik dervan
zondag 22 mei 2011 - 14:56
Mandy

Mandy

Die hele harde wind vanmiddag, nou ja, noem het maar een storm, heeft een van mijn magnolia's omver geblazen......... niet te geloven...

Mijn tomatenoverkapping heeft het gehouwen en de 2 losse tentjes, die ik met touw en zware stenen verankerd had ook, maar een jonge boom breekt in 2 stukken....grgrgrgrgr


zondag 22 mei 2011 - 23:15
marero

Marero

hier is vannacht een stuk van mijnen budleya afgebroken door de wind, heb ik nog nooit voorgehad
maandag 23 mei 2011 - 00:21
Gehenna

Gehenna

Gisteren onweer maar ik weet van niks. Doorgeslapen
En een beetje regen, de grond is nat tot zo'n 10cm diep en dan droog.
maandag 23 mei 2011 - 07:09
Mandy

Mandy

Misschien dat hij ervan schrikt en eieren voor zijn geld kiest........

zijn lesje geleerd dus.........
maandag 23 mei 2011 - 19:25
Mandy

Mandy

De ergste wind is hier weer wat weg, Net zoals gisteravond, maar mijn arme tomaatjes.... die fladderen maar heen en weer........
maandag 23 mei 2011 - 19:27
Sarah

Sarah

Pff ik had het kunnen weten, zet ik mijn brugjes op zijn plek.......
Ja hoor gaat het weer hard waaien, .
Zitten er al weer een paar witte bladeren aan. Zal wel zo moeten zijn.
Ik heb ook geen tijd gehad om erop te letten hoor. Jammer, ging zo goed.


maandag 23 mei 2011 - 20:17
Mandy

Mandy

Bij mij blijven de Brugjes in de pot, echt grote potten en 4 ervan waren gister ook omgewaaid..........
maandag 23 mei 2011 - 20:23
Rita1960

Rita1960

@ Marianne, 't is maar goed dat je even onder 4 ogen met zijn baas hebt gepraat.. anders was het echt einde oefening geweest.. maar dat jij een trap hebt durven uit te delen. Ik mag hopen dat hij zijn baan wel houdt..

@ Mandy,
hoezo fladderen jouw tomaatjes?? Je hebt ze toch wel goed aan de grond verankerd?? ( mag ik hopen anders hebben ze vleugeltjes )

en nu nog zelf even klagen.........te weinig HEMELWATER hier ontvangen .. nog steeds en de zomer moet nog beginnen

maandag 23 mei 2011 - 20:27
Mandy

Mandy

De pot staat wel stevig op de grond maar de inhoud wappert alle kanten op..... lieve help... wat een storm... ( was dat- is nu een stuk minder)

Tuinieren is wel een heel zware hobby
en dan praat ik nog nieteens van alle potten wateren....




maandag 23 mei 2011 - 21:35
Sarah

Sarah

Brugjes staan bij mij ook in pot. Nog niet omgewaaid.
Ik zag net dat er nog meer wind komt dus morgen maar weer terug naar de beschutte plaats.
Sjouwen.....
maandag 23 mei 2011 - 23:21
Mandy

Mandy

Waait het alweer hard.......
lekker zonnetje , dat wel, maar die r.twind.......




dinsdag 24 mei 2011 - 08:02
Gehenna

Gehenna

Onozel poezen
Vraagt de buur wat dat gedaver was vannacht ...
HA! Dat is Baloeke, onze nieuwe huisgenoot. Die de hele nacht trap op, trap af loopt met Broer en Babbie. Aan de slaapkamerdeur zit hij te grollen en te blazen op z'n roze pluimpjes. Meneer Baloe is kwaad op roze dingen.
En dan komt Molly zich moeien, dan zijn ze met 4 die de houten trappen op en af lopen!
En dan komt Pacha ... trap op, trap af, allemaal achtereen.
Maar vannacht zet ik de zijkant van de bench aan de trap en kunnen ze beneden blijven. Dat zijn geen lieflijke poezepootjes hé, dat zijn OLIFANTEN op een houten trap
woensdag 25 mei 2011 - 08:45
Mandy

Mandy

Als de buren DAT al horen..........



Nog 2 nachtjes slapen.........
woensdag 25 mei 2011 - 21:02
Gehenna

Gehenna

Ik rek mij uit ... krijg ik verdoemme een kramp van in mijne nek tot in mijne pols!
De slakken negeren mijn biervallen en ik heb niet genoeg tomatensteunen.
En het allerbeste is ... ik heb een deel hypertufa potten laten vallen en ook de 'kuipjes' die ik als watervalletje ging installeren
Eigen schuld, ik dacht dat mijn handen groter waren dan ze zijn. Ipv 3X te lopen neem ik alles in 1X.
Nu mag ik herbeginnen en ik heb geen acryl meer en kan dat ding dus niet waterdicht maken.
donderdag 26 mei 2011 - 08:51
marero

Marero

gefeliciteerd aan de geslaagde zoon
enne...tis verdekke beginne regene zijn die zot geworden hierboven, ze gaan mijne tuin natmake
donderdag 26 mei 2011 - 15:56
printemps

Printemps

Das toch goe dan moete ni me ne gieter rondhossen
donderdag 26 mei 2011 - 15:58
marero

Marero

ja lap...kheb weer tevroeg victorie gekraaid, de kussens op de stoelen zijn nat en daarmee ist gezee, de zon schijnt alweer
donderdag 26 mei 2011 - 16:07
marero

Marero

en het druppelt alweer
donderdag 26 mei 2011 - 16:39
Mandy

Mandy

Hier alleen maar heel veel wind maar toch vanmiddag lekker in de tuin kunnen werken, zonnetje erbij en maar niet luisteren naar die herrie die de bomen maken en maar hopen dat er niet meer gaan omvallen door die harde wind....
donderdag 26 mei 2011 - 19:41
LauraK

LauraK

Had ik eindelijk een roze Brugmansia, is de top er finaal uitgewaaid... En ik wilde
'm nog wel als boompje op stam laten groeien. Nou ja, die kale staak loopt vast
wel weer uit op andere plaatsen, en de top heb ik teruggevonden, en in het
water gezet. Nu heb ik er dus twee, als het goed is!

Mooi dat je zoon al weet dat hij geslaagd is, Lein, dat haalt de druk wel van de
ketel. Ik duim mee voor een gemiddeld eindcijfer dat hoog genoeg is om zijn
plan te kunnen gaan verwezenlijken!

Groeten van Laura.
donderdag 26 mei 2011 - 21:26
Mandy

Mandy

Heel goed Lein dat je zoon erdoor is.... weer een zorg minder en nu maar hopen dat het cijfergemiddelde hoog genoeg is.......


donderdag 26 mei 2011 - 21:33
Gehenna

Gehenna

Wel LauraK, heb jij geluk! Ik kijk naar de tuin en zie achteraan 3 LEGE potten staan. 3 potten waar Brugmansia's instonden.
Nu kunnen ze mij misschien veel wijsmaken maar dat er 3 stokken met kruin wegvliegen uit de pot en nadien nergens te vinden zijn, dat maken ze mij niet wijs ze.

Ik ben vergeten de buxus meststof binnen te zetten. Kletsnat.
De boom (een Els) ligt omver. Klein boompje, staat in pot. Valt altijd omver.
50 buxuspotjes liggen verspreid tussen dahlia's.
Kijkt hé, zoals gezegd kunnen ze mij veel wijsmaken hé maar die buxuspotjes ... de lege pottentoren (15 potjes ineen) is niet omvergevlogen en die weegt minder dan een potje met buxusstek.
De rvs tuinlamp die goed IN de grond steekt, zo'n dingske op zonne energie, lag IN de vijver en die plastiek lampen die amper 10cm diep zitten stonden nog recht.
Zo ne rvs fakkel lag midden in de tuin. Ook bizar omdat de tweede die er provisoir naast stond niet bewogen heeft en die staat nogal losjes in de grond.
De wind? Of heeft iemand de wind een handje geholpen?
En diegene die de wind geholpen heeft, zou dat toevallig diegene zijn die reclameert omdat ik compost en meststof gebruik en zo de oorzaak ben van onkruid in haar tuin? (tja ... laat maar)
Of zou het diegene zijn die tegen haar man haar beklag gedaan heeft zodat diene in een franse colère aan mijn deur stond te roepen en tieren dat ik heel de tuin naar de kloten gedaan heb met die 'wildernis' te planten en zo het zicht vanuit hun slaapkamer verkloot? (ze zien liever bruin gras en pissebloemen)
Of zou het diegene zijn die vogels vergiftigd waardoor ik gisteren 3 dode eksters gaan begraven ben? Ah ja, en er liggen nog dode vogeltjes in de buurt.
Ik ben gisteren ontploft!
Ah nee zeker. Er ligt een dode jonge ekster in de tuin. Tja, kan gebeuren. Dus ga ik hem begraven maar op weg naar den bos vind ik nog 2 dode vogels zonder verwondingen. Op weg naar huis, langs een andere straat, zie ik nog dode eksters liggen en een merel! En die Marokkaan hierachter stond ook met een dode vogel in zijn handen en tranen in zijn ogen. En de dees is ontploft want ze hadden geen verwonding dus zijn ze vergiftigd en als ik diene te pakken krijg sta ik echt niet in voor de gevolgen!
Ok er is een overpopulatie eksters en papegaaien waardoor merels en andere vogels steeds minder en minder te zien zijn. Ik ben voorstander om er een deel af te schieten wegens gebrek aan natuurlijke vijanden, maar niet om ze te vergiftigen!
I am SO PISSED
vrijdag 27 mei 2011 - 10:03
Mandy

Mandy

Eindelijk de grote dag...

Gefeliciteerd Lein en nog heel veel gelukkige en gezonde jaren.....
vrijdag 27 mei 2011 - 10:16
marero

Marero

wat is daar allemaal gaan de in vilvoorde zeg, das nog nie mis
ik heb eergisteren ook een vogelke begraven, een jong pimpelmeesje dat verzopen was in de drinkbak, kwas der nie goe van, zo een lief zacht klein pluche gevalleke
vrijdag 27 mei 2011 - 11:59
Mandy

Mandy

Ja Marero, das niet gezond daar........ erg....
vrijdag 27 mei 2011 - 12:31
Gehenna

Gehenna

Voila sé, bokes zijn op, koffie is uit, kot is gekuist zonder stof af te doen want de stofdoek is in't water gevallen, geurkaarskes zijn aan (riool stinkt zeg) en ben wat gekalmeerd
Zo een vuil kot, alle dagen zwart water. Uitlaatgassen en roet.

Wat lees ik? Is er eentje jarig? Dan krijgen we allemaal een patéke met suikerroosjes
Nog vele jaartjes erbij Lein!
vrijdag 27 mei 2011 - 12:52
Mandy

Mandy

Wat erg.......

Hier is de ergste storm nu gelukkig over, af en toe een beetje zon..........
vrijdag 27 mei 2011 - 15:55
marero

Marero

een heel gelukkige verjaardag lein en nog vele jaartjes erbij zodat we nog lang van je gezelschap kunnen genieten [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 27 mei 2011 - 16:17
Gehenna

Gehenna

Ik heb een probleem. Alle stenen en kiezels zitten in de rotstuin, moeten enkel nog meer planten in. Maar nu heb ik hier een stuk boomstronk en ik wil dat er ook in! Maar dat is te laat hé, ik zie mij ni alle kiezels, grond, gronddoek en stenen eruit halen om er een boomstronk in te steken.
Miljare toch zenne!
Ik kan de rotstuin natuurlijk nog wat uitbreiden naar achter toe, da's gewoon een boordsteen uithalen en aanvullen. Maar die arme planten die erachter staan zijn al hun energie in het maken van een stevig wortelgestel aan't steken omdat ik ze nog maar net verplant heb. Kan die toch niet nog eens uitgraven? Flox en festuca, ze zien er nu al niet uit

Oh ja, ik moet een andere boomstronk hebben voor de poezels. Deze is buitengezet omdat hij anderhalve meter hoog is en dat kleine geweld er zo hard op sprong dat hij tegen het raam kieperde.
zaterdag 28 mei 2011 - 09:43
marero

Marero

zijde zekers dat het geen panters zijn die daar in huis rondkoersen??? hahaha
zaterdag 28 mei 2011 - 12:22
Mandy

Mandy

Of beter opvoeden
zaterdag 28 mei 2011 - 20:40
Gehenna

Gehenna

Vandaag heeft hij 2 playcubes vernielt en is met mijn kous weg, heeft met 3 pluchen katten gevochten waar nu niet veel pluche meer opzit en vecht nu met een kussen.

Weet er iemand hoe je irritante cactusstekels uit je handen haalt? Ik voel ze maar ik zie ze niet
zaterdag 28 mei 2011 - 22:35
Gehenna

Gehenna

De laatste vanmorgen kunnen eruithalen.

Ik heb ne stomme kemel uitgestoken! Met als resultaat dat er nu een grote aquariumfilter op mijn vijvertje staat de draaien om het water terug wat deftig te krijgen.
Gisteren waterplanten gaan kopen. Mooi-mooi. Ik zet die dus in de vijvermanden in vijvergrond. Gebruiksaanwijzing goed gevolgd. Daar staat op 'Druk stevig aan'. Ik doe dat, stevig volgens mijn begrip van stevig. Daarboven een laag lavasten en de boel de vijver in samen met een dik pak extra lavastenen zodat de mandjes een beetje vast zitten.
En dan ....
Da water ...
Pikzwart en vol stof!
De dees in eerste plaats efkes vergeten die lavastenen te spoelen en die hangen vol stof.
En dan zie ik een vijvermandje staan dat ik er nog niet ingezet had.
Druk stevig aan .... Maar dus niet zo stevig dat er langs de buitenzijde van die mandjes een laag van bijna ne centimeter grond hangt hé!
Filter da maar uit ze, zonder deftige filter. Chance dat de schoonzoon nog een lekkende aquariumfilter staan had en die gebracht heeft.
Ik heb die al 3X uitgespoeld en 3X een dik pak slijk eruit gehaald.
Morgen nog een hele dag laten draaien en dan is't in orde.
De vijverbeestjes, ocharme, die in de filter zitten heb ik zo veel mogelijk eruitgevist en terug in de vijver gezet. Mijn watervlooikes, en kleine wormpjes en muggenlarven en piepkleine witte bollekes die op en neer dansen in't water. Velen zijn gered. Ze moeten wel zelf uit die groene watten kruipen
Ge moest die spoelconstructie hier zien. Ah ja, die beestjes mochten toch niet in de riool zeker!
zondag 29 mei 2011 - 22:36
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
ben ikke blij dat hier de vijver ventje zijn werk is zeg, die doe ook zo van die stomme stoten zenne, maar dan kan hij het zelf uitkuisen
en als ge denkt dat dat stom is, die van mij heeft het al gepresteerd om van het dak van het tuinhuis in de vijver te vallen en ne koi te vermoorden, das pas stom
maandag 30 mei 2011 - 00:15
Gehenna

Gehenna

Hoe doede zoiets?

Hier was er ene het dak van het tuinhuis aan't vastzetten. Zegt de gebuur, staat u klopbboor aan? Laat meneer zich los, schuift naar beneden richting tuinbank, draait in zijne val een halve kwinkslag om de tafel te vermijden en slaagt z'n voet om.
't Was gedaan met daken vastzetten!
Moest zich maar ni losgelaten hebben hé.
maandag 30 mei 2011 - 09:26
Gehenna

Gehenna

Ik heb niks te klagen hoor. Neen, ik klaag niet dat er nog geen potgrond gehaald is hoor
maandag 30 mei 2011 - 21:21
Gehenna

Gehenna

Bon, ik moet het toch efkes vermelden hoor. Loop er nu al een tijdje mee rond en twas just ambras omdat ik de serre nog ni weggedaan heb.

Dus als jullie een grotere tuin willen is't héél simpel. Vraagt enkele jaren geduld maar uiteindelijk is jullie tuin een boomstronk groter.
Je plant een snelgroeiende boom net tegen de afsluiting met je buur. Na jaren is die boom groter geworden in hoogte en in diameter. En omdat de boom op jouw grond geplant is, staat hij na 10 jaar nog altijd op jouw grond. De extra diameter is dus pure winst voor jou. Neem daarbij nog eens een extra afstand van 1m van de boom tot de nieuwe perceelsgrens (want bomen mogen niet tegen een afsluiting staan he) Da's toch de moeite al, niet?
Dat een boom groeit en de originele afsluiting omver duwt is helemaal geen discussiepunt! Dat is onmogelijk, eens een boom geplant gaat hij niet verschuiven en afsluitingen omver duwen. Je bent zeker van je winst, de onkosten moeten zelfs betaald worden door diegene waarvan je een stuk grond pikt want jij hebt gelijk. Zelfs een nieuwe afsluiting op je gepikt stuk grond is voor de helft op kosten van je slachtoffer !
EN ALS TOPPUNT kan je de notaris nog laten dreigen met uithuiszetting als je protesteerd bij de verhuurder.

Met andere woorden: Ik ben NOTARIS, IK ken de wet en IK heb gestudeerd en JIJ bent een dom sociaal geval en kent er niks van dus als ge niet naar mij luistert gaat het u veel geld kosten. IK heb de bewijzen dat die boom niet op uw grond staat van een erkende tuinaannemer die bevestigd dat dat niet kan.

Dus ik hoop dat dat (waarschijnlijk onbestaand) tuinaannemerken en notarisken rap in de Russische mijnen gaan werken. Ze kunnen daar nog wat leren over boomstronken
vrijdag 3 juni 2011 - 19:20
marero

Marero

als het al de 3e keer is dan zou ik nu al naar de politie gaan, verdomme ik zou van de eerste keer al gaan want van mijne woef moete ze afblijven, ge doet heel den tijd uw best om de schrik eruit te krijgen (ja die van ons is ook een gered geval) en dan gebeurt er zoiets dat ge weer vanvoor af aan kunt beginnen
grrrrr dit mag je niet tolereren
donderdag 9 juni 2011 - 19:15
Eniavaswen

Eniavaswen

Kan geloven dat je pissig bent, zou ik ook zijn. Dat kan toch gewoon niet.

@ Gehenna: Ik begrijp niet dat die discussie zo moeilijk opgelost geraakt. Iedereen kan zeggen wat hij wil, maar in het kadaster staan alle eigendommen en percelen toch opgetekend? Een erkend landmeter zou toch moeten kunnen bepalen waar de grens precies ligt? En van die boom, da's toch de omgekeerde wereld? Ongeloofelijk dat dat allemaal zomaar kan.

Ik heb ook nog wat te klagen:
Ik heb een hele week niet op het forum gekunnen door een stomme hersenschudding! Vorige week weer veel te haastig, gauw wat schoenen opruimen en niet gezien dat ik nog onder de trap stond. Resultaat: een week fameuze nekpijn, niet kunnen concentreren en direct draaierig.
In de tuin werken ging ook al niet, dus 'k loop weer hopeloos achter met onkruid wieden. Gelukkig is het niet meer zo warm, want die felle zon was voor één keer ook een marteling.
't Is te hopen dat de wereld snel terug stil staat in mijn koppeke.
vrijdag 10 juni 2011 - 11:52
marero

Marero

enia, met een hersenschudding moet ge echt rusten zenne want ik heb ooit lang geleden in een accident gezeten en ik had ook een hersenschudding maar mijne 'toen nog vent' zei dat ik me nie moest aanstellen en ik mocht nie naar den dokter voor zo een zeverderij, resultaat, maanden koppijn, van armoei nadien toch moeten gaan en toen kreeg ik ferm naar mijn voeten van de dokter...maarja die kende mijne halve trouwboek nie hé,
resultaat, nu nog steeds krijg ik koppijn van fel licht, plezant zenne
dus rusten rusten rusten
en dat onkruid dat komt toch zenne of ge da nu uittrekt of nie,lol
vrijdag 10 juni 2011 - 12:23
Eniavaswen

Eniavaswen

'k Heb een week gerust, maar sinds gisteren terug gaan werken. Gelukkig heb ik daar nie veel last van. Wel nog vermoeiend. Na een paar uur achter de computer begin ik me een beetje dronken te voelen, maar dan wandel ik efkes rond tot het over is. Ach ja, langzaam gaat ook hé. Als m'n koppeke beter is, ga ik mss wel effe naar de kine moeten, want mijne nek heeft ne ferme klap gehad en dat voel ik wel nog. 'k Doe er nu zalf aan en da helpt ook goe.
vrijdag 10 juni 2011 - 12:56
Rita1960

Rita1960

tja, Marianne,

dierenarts kan wel zeggen dat de politie niet meer komt voor dit soort gevallen..
maar, er worden nog steeds gevaarlijke honden in beslag genomen..

maar dan moeten wel, bij de politie, meerdere aangiften liggen over deze honden.

dussssss... melding c.q. aangifte doen..

vrijdag 10 juni 2011 - 20:26
Rita1960

Rita1960

't was maar een klein buitje Marianne, dussss hop hop hop, naar buiten en aan het werk

zaterdag 11 juni 2011 - 18:07
LauraK

LauraK

@ Marianne: Arme Jerry (en alle andere dieren die al door die r*thonden gegrepen
zijn...)! Zo te lezen valt er met die vrouw beter te praten dan met die (onbenul van
een) man. Als ik jou was zou ik haar dringend adviseren de honden buiten te
muilkorven; dat voorkomt al een hoop ellende! En die dingen zijn een stuk
goedkoper dan jullie dierenartsrekening...

Groeten van Laura.
zaterdag 11 juni 2011 - 18:36
Mandy

Mandy

Balen.... nu de waterkippies kleintjes hebben zijn ze spuug-alert op andere dieren die in de buurt komen dus ook mijn kleine kipje die daar losloopt..... hij jaagt niet op de kleintjes maar hij moet uit de weg.... dus dat is kakelen elke keer , want hij wil niet weg... maar de ouders zijn zooooo beschermend tegenover de kleintjes......



zaterdag 11 juni 2011 - 20:31
Gehenna

Gehenna

Hoe rot zeg van Jerry!
Ons Molly heeft ook eens zo'n terugval gehad en dat is helemaal niet leuk als je je dier in een hoekje (Molly onder de kast) ziet wegkruipen van angst en van alles schrikken.
Ik hoop maar dat de politie hem aan z'n verstand brengt de honden te muilkorven. De hond als staussymbool is in dit geval wel erg duidelijk. Maar hij kent er niks van. Arme honden!
zondag 12 juni 2011 - 01:21
Mandy

Mandy

Gisteravond heb ik hier een behoorlijke bui gehad... kort maar hevig.....

En nu is alles drijfnat....... dus geen snoeiweer.....

Dan toch maar werken ( thuis achter de PC......) helaas... moet ook gebeuren....

Hoop dat het vanmiddag nog eventjes opdroogt .... kom op ZON... hierheen...

De paddestoelen staan volop in het gras..... het is nat genoeg hier.....grgrgr
dinsdag 14 juni 2011 - 09:26
Juelz

Juelz

*Zucht* alweer ontslagen, vanwege onze lieve vrienden.
genaamd de wanbetalers, ik een collega en een stageloper die ook bij ons werkt hebben met z'n alle ontslag gekregen.

1 collega met een vast contract en de baas blijven over.
dinsdag 14 juni 2011 - 17:06
Mandy

Mandy

Dat is heel jammer.....

Maar je kunt het werken van nu bij een volgende sollicitatie wel gebruiken als een waardevolle ervaring die je hebt opgedaan...

Hoop dat je heel snel weer leuk werk vind......
dinsdag 14 juni 2011 - 17:23
Gehenna

Gehenna

Poeha! Dan zullen ze moeten zien dat ze met 2 het werk van 5 aankunnen. Is dat eventjes pech voor hen.
dinsdag 14 juni 2011 - 17:45
Juelz

Juelz

het scheelt enorm veel dat het bij een vijverspecialist is geweest.
dus heb er ondertussen de nodige kennis van gekregen en dat vinden vele hoveniers toch wel prettig.

dinsdag 14 juni 2011 - 19:20
Mandy

Mandy



Dat bedoelde ik, het was geen verloren tijd.....


dinsdag 14 juni 2011 - 19:59
Juelz

Juelz

Gelukkig maar =) dat het geen verloren tijd was, maar eerst effe snel een slag maken met me tuinontwerpers opleiding een maandje uitkeringstrekker zijn en daarna snel aan het werk.
als het meezit dan heb ik tijdelijk werk in het magazijn, dat is tenminste werk.
dinsdag 14 juni 2011 - 21:11
Gehenna

Gehenna

That's the spirit
dinsdag 14 juni 2011 - 21:43
Rita1960

Rita1960

Jij zit er gelukkig erg positief in Juelz.. en da's erg goed

en ja. die ervaring(en) verleer je niet

groetjes, en succes met het zoeken naar een nieuwe en betere job..

greetz,
Rita
dinsdag 14 juni 2011 - 21:45
Juelz

Juelz

*zucht* nu weigert me baas me z'n 1500 euro aan achterstallig loon te betalen.
en me contract aan te maken zodat ik me kan aanmelden voor ww.

wilt die het nou echt zo gaan spelen, heel onverstandig van hem.
maar weer afwachten, en anders maar een paar telefoontjes plegen.
en met die telefoontjes wordt hij er niet vrolijker op.
woensdag 15 juni 2011 - 18:06
Matabish

Matabish

Goed dat je van je afbijt Juelz!
Want tegenwoordig denken veel bazen dat ze met hun werknemers kunnen sollen omdat die moeilijk ander werk vinden en dus alles maar slikken!
Laat je niet doen hoor!
woensdag 15 juni 2011 - 20:22
Mandy

Mandy

Het giet hier al de hele morgen..... en het is koud......

Kan weer niets doen in de tuin.......alles is soppig...... veel te nat......
zondag 19 juni 2011 - 11:00
Gehenna

Gehenna

Hier de hele nacht gewaaid en geregend en nu is alles aan het opdrogen. Het is verdikkeme wel KOUD buiten
zondag 19 juni 2011 - 11:21
Rita1960

Rita1960

Het regent hier ook al de hele dag en waaien deed het ook.

OLH is nog steeds de ramen aan het lappen boven..

zondag 19 juni 2011 - 17:54
Mandy

Mandy

KHeb er meer dan genoeg van.... Kan niet eens even droog naar de kippenren lopen.....tomaten staan al dagen onder cover....en hebben voeding en water nodig..... onmogelijk dus.... met die wind en die regen.... BAH,.......

Kippen lopen te zeuren van verveling..... en ik ook.........

[geen reden meer om vervelend binnenwerk uit

te stellen....bah ]
zondag 19 juni 2011 - 20:08
marero

Marero

ik ben de regen beu, de wind beu, mijne zere rug beu, het binnenzitten beu, de tomatenpotten op te gaan rapen die van die richel waaien beu, zal volgend jaar dat anders moeten oplossen vrees ik, ik ben het beu dat de rijpe frambozen gewoon van de takken regenen want dan ligge ze op de grond en dan kan ik ze niemeer opeten, ik ben die strontvliegen beu die mij elken avond ambeteren met tegen mijne kop te vliegen en in mijn handen te steken als ze de kans zien
ik ben dus veel beu precies ...awel en da ben ik ook beu dus
zondag 19 juni 2011 - 23:49
Mandy

Mandy

En het gaat hier alweer regenen... Gelukkig is de wind een stuk minder geworden...

Ik ga vandaag maar lekker achter de PC thuiswerken... moet ook gebeuren....

Het is wel koud.....loop met een dikke trui aan en morgen is het de langste dag!!!!!




maandag 20 juni 2011 - 09:22
bakbeest

Bakbeest

Hij zal wel last van zijn maag hebben van de vette chips en kaas.Chips is inderdaad heel erg slecht.Het beste is om hem gras te laten eten zodat hij kan kotsen.Waarschjnlijk zal hij ook nog wel diarree krijgen.Maar dan is zijn maagje tenminste weer schoon.
Onze eet ook altijd gras als ze buikpijn heeft,kan ze goed kotsen,en ik geef haar daarna altijd een beetje rijst door haar eten.
maandag 20 juni 2011 - 19:14
Gehenna

Gehenna

Niks geven om te eten. Gewoon puur water en voor de rest mag hij gras eten zodat hij kotst. Een dag vasten is niet zo erg.
Als hij morgen nog niet kan nederlands poepen (da's hier heel wat anders) dan naar de dierenarts.
Ongelooflijk hoe dom sommige mensen wel zijn. Dat is helemaal geen 'snoep' voor dieren, ze verteren dat niet. Net als al die dat hun hond dat lekkere stukje chocolade geven want 'het is zo zielig als ze niets krijgen en hij vind het zo lekker" Is gewoon een beetje giftig voor de beestjes, da's al.

Geef iemand die heel z'n leven enkel gezonde kost gegeten heeft een Mc.Donalds en die is doodziek. Da's hetzelfde voor dieren. Als ze het niet gewoon zijn, zijn ze ziek en als ze het wel gewoon zijn worden ze uiteindelijk wel ziek.

Ik hoop dat Jerryke vlug beter is en dat hij terug kan putjes graven Ocharme dat woefke.
maandag 20 juni 2011 - 19:53
marero

Marero

ken dat, mijn schoonvader is net hetzelfde, ik maar zeggen, nee dat mag ze nie hebben daar wordt ze ziek van, maar luisteren??? ho maar das om het scheit van te krijgen
hoop dat jerryke rap beter is, kan hij lekker terug putten graven en rondkoersen
maandag 20 juni 2011 - 22:23
Mandy

Mandy

Arm beestje... Hoop dat ie snel weer opknapt......
dinsdag 21 juni 2011 - 11:39
Mandy

Mandy

Hij komt er wel weer overheen....

Misschien heeft ie nu ook geleerd dat hij geen lekkers/ eten van anderen mag/ moet aannemen.....
dinsdag 21 juni 2011 - 12:22
Sarah

Sarah

Ik denk niet dat hij dat geleerd heeft, Mandy.
De verleiding zal te groot voor hem zijn....
De enige doe heropgevoed moet worden is zuslief
Suc6 hiermee
dinsdag 21 juni 2011 - 12:49
Mandy

Mandy

Misschien kun je dat alleen maar bij heel jonge hondjes leren........

want het kan beslist... weet ik...
dinsdag 21 juni 2011 - 15:26
Rita1960

Rita1960

en ik ben erg blij om te lezen dat het Jerry -wat- beter gaat...

en nee, die honden van mij mogen ook niet gevoerd worden
doen we zelf wel
en dan ben ik toch blij dat een ieder die hier komt zich eraan houdt



dinsdag 21 juni 2011 - 19:58
Gehenna

Gehenna

Ik ben blij dat hij beter is

Hier is het de poes! Ze hebben de deur naar de berging opengekregen en de melk opengebeten. Spetterdrek in, op en naast de kattebak
Ach ja, mijn eigen schuld, ik wist dat er 2 probeerden aan de deurklink te hangen en heb ze niet omgedraaid.
De zak eten voor de tuinpoes is opengekrabt en ze hebben goed hun best gedaan. Straks alle 5 spetterdrek en vandaag staat er voor hen lekkere NADA op het menu.
woensdag 22 juni 2011 - 09:49
Gehenna

Gehenna

En ik heb nog een serieuze klacht!
Als je een blackout hebt tijdens je examen wat moet je dan doen? Efkes buitengaan, iets totaal anders doen en herbeginnen. Dat zijn de instructies van gekwalificeerde artsen!
Welnu, mijn dochter tijdens het examen informatica (hoofdvak notabene), geen flauw benul meer wat ze aan't doen was en ze moest verderdoen, mocht niet efkes naar buiten en heeft uuuuuren naar haar computer zitten staren zonder te weten wat ze moest doen. Goed begonnen en ineens niks meer.
En waarom mocht ze niet naar buiten? Omdat ze niet autistisch is! Wat een uitleg is dat nu weer?! Sinds wanneer is autisme één grote blackout?
Zij heeft concentratieproblemen en last van blackouts maar dat word niet aanvaard omdat er geen psychiatrisch rapport binnengebracht is voor de examens.
HEU?! Ze weten toch dat ze dat probleem heeft?! Moest ik voor de examens naar een niet-terugbetaalde psychiater met een wachtlijst van 7 maand gaan? Om een briefke te krijgen dat ze eventueel wel eens een blackout zou kunnen hebben tijdens één of ander examen? Als dat dagelijks kan gebeuren moeten ze toch weten dat dat ook tijdens examens kan?
Informatica, waar ze doorvliegt en op amper 2u een examen aflegt waar de rest 4u over doet, ze is deze keer falikant gebuisd omdat de leerkracht (niet haar leerkracht) niet kon aanvaarden dat een niet-autist blackouts heeft.
Dat mens zit te lullen over autisme en dat ze perfect weet dat die dat probleem hebben en dat zij geen autistme heeft en gewoon niks kan van informatica en autisme als excuus misbruikt.
WTF??? Waar haalt ze het lef om woorden in mijn kind haar mond te leggen die ze nooit uitgesproken heeft?
"Mevrouw, kan u de begeleiding roepen want ik heb een blackout en moet even naar buiten iets anders doen"
Waar staat ergens het woord autisme in haar vraag?

En wie mag het weer oplossen? Ja WEER! Ik ben dat na 18 jaar wel een beetje kotsbeu om telkens weer de brokken te lijmen die vermeden konden worden!


Ps: tijdens examens gaat er niemand uit het lokaal zonder begeleiding om spieken te vermijden. Er is daarvoor voldoende personeel voorzien.

Ni schoon van mij, maar ik wens dat mens een paar autistische kinderen. Misschien dat ze dan beseft waarover ze het heeft!
woensdag 22 juni 2011 - 11:18
Gehenna

Gehenna

Ik heb de klastitularis gevraagd het examen na te kijken en te vergelijken met andere examens, taken en toetsen. Nog geen antwoord gehad, maar het is druk nu.
Bij een te groot verschil zal het herexamen worden denk ik. Als ze er net door is is het voor mij ook goed. Ze heeft al lang bewezen dat ze het kan.
Had vermeden kunnen worden moest ze buitengegaan zijn. Razend word ik van zo'n toestanden, of dat nu bij mij is of bij iemand anders, het mag niet gebeuren.

Het is toch ongelooflijk hoeveel domheid ne mens tegenkomt ze.
Alla, als je weet wat je mankeert en je geeft die uitleg, dan moet dat toch voldoende zijn? Waarom moet je levenslang naar dokters lopen om steeds maar de bevestiging te krijgen met wat je mankeert? Als dat niet verergert en er verandert niks, waarom daar dan tijd en geld in steken?
woensdag 22 juni 2011 - 14:40
renate67

Renate67

Hallo Gehenna
Als er een volgende keer moeilijk gedaan wordt, moet je dochter maar zeggen dat ze naar het toilet moet, is geen lange onderbreking natuurlijk maar in ieder geval iets. Natuurlijk hopen dat zo´n smoes niet nodig is doordat er wel begrip is.
Renate
woensdag 22 juni 2011 - 22:24
Gehenna

Gehenna

Oei, ze is geen smoezer, het is zoals het is en niet anders en dan is het te laat om te smoezen natuurlijk. Ik denk niet dat ze daartoe in staat is.

Maar om vissen in mijn vijvertje te dumpen kan ze wel smoezen ze! Kan ik nog mijn collectie Matchbox vintage soldaatjes verkopen om een filter te installeren want ik ben straatarm met dat tuintje hier
donderdag 23 juni 2011 - 01:07
Gehenna

Gehenna

Zonder succes, is onbetaalbaar
donderdag 23 juni 2011 - 15:22
Gehenna

Gehenna

Ik hou niet van onfitte politiemannen die over de tuindraad springen en ne mens doen verschieten
Inbraakgolf 3 dit jaar? Ik heb nochtans niks gezien of gehoord en loop al de hele dag binnen/buiten.
maandag 27 juni 2011 - 18:26
Gehenna

Gehenna

Is er eentje jarig tuinfairy?
In dat geval (500W speakers aanzetten, microfoon aansluiten) ...

GEFELICITEERD !!!
maandag 27 juni 2011 - 20:13
marero

Marero

wie wie wie???????
maandag 27 juni 2011 - 20:15
marero

Marero

hééééél hartelijk gefeliciteerd fairyke, en veel plakkerige knuffels
maandag 27 juni 2011 - 20:17
Mandy

Mandy

Van harte GEFELICITEERD, Tuinfairy...... nog een hele gezellige avond

maandag 27 juni 2011 - 20:36
Sarah

Sarah

Tuinfairy van harte gefeliciteerd en een hele fijne avond.........
maandag 27 juni 2011 - 20:56
Matabish

Matabish

Wat fijn TuinFairy, dat was dan echt een wondermooie verjaardag!
dinsdag 28 juni 2011 - 00:47
Mandy

Mandy

Heerlijk dat je zo'n fijne verjaardag hebt gehad... en je hebt lieve buren
dinsdag 28 juni 2011 - 11:13
Mandy

Mandy

btw We zijn hier wel op het KLAAGatelier, er is ook een DANKBAARheidsdraadje






maar misschien hebben we eindelijk niets meer te klagen
dinsdag 28 juni 2011 - 11:14
marero

Marero

zweet....hijg.....puff......
dinsdag 28 juni 2011 - 12:39
Gehenna

Gehenna

Tuinslang op zeer fijn sproeien zetten en boven u spuiten marero
Mijne living ziet er hier lief uit
dinsdag 28 juni 2011 - 14:21
Mandy

Mandy

Recept komt ......

Recept staat op "koken uit eigen tuin"
dinsdag 28 juni 2011 - 14:30
marero

Marero

ik kom hier een airke klagen dat ik persies al da sleurwerk voor jan l*** gedaan heb
dinsdag 28 juni 2011 - 19:53
Mandy

Mandy

IKk heb alleen maar te klagen dat ik vandaag al mijn tomaten weer terug moet sjouwen

maar het goed nieuws is dat mijn plastic cover ( die van het balkon recht naar de grond waar zo'n 40 tomaten onder staan, het gehouden heeft...... slechts een 30 cm is door de harde wind iets losgeraakt en dat is in 5 minuten weer vastgezet.....
woensdag 29 juni 2011 - 08:20
bakbeest

Bakbeest

gisteren uitgegleden op het werk,en mn teen gestoten.Nu blijkt dat er een stukje bot is afgebroken,Volgende week moet ik naar de chirurg,en we gaan over 2 en een halve week al op vakantie.
en ik wilde nog zoveel in de tuin doen
woensdag 29 juni 2011 - 16:32
bakbeest

Bakbeest

Ik hoopte mn moeras klaar te krijgen voor de vakantie,zodat ik m vleesetende zaadjes en planten daarin kon zetten.Manlief helpt uiteraard met het zware werk.En zittend op een krukje kan ik vast ook nog wel wat. Er zijn ook mensen met meer ongemakken die het prachtig voor elkaar krijgen.Maar ik baal wel.
woensdag 29 juni 2011 - 19:31
Mandy

Mandy

Kan ik me voorstellen.... Ik baal al als het een dag regent en nu ben je misschien wel een paar weken redelijk uitgeschakeld.....

Hoop dat het meevalt.... ook ivm je vakantie.....
woensdag 29 juni 2011 - 19:48
Gehenna

Gehenna

Da's echt om pisnijdig van te worden. Dat je maar snel aan de beterhand bent en zittend op een bankje kan je idd ook veel doen.

Er moet mij efkes toch iets van het hart.
Er komt dus een huis leeg en ineens staat er zo nen dikke vettige loerder voor mij met zijn geile loeroogjes en dikke snor die kwam vragen of dat huis leeg kwam en verkocht werd en intussen keek of ze niet toevallig uit mijn bloes zouden springen en waarvan z'n 'vrouw' mij vergeleek met een uruspu. Zucht ... de moeite niet om tijd in te steken
Waarom moeten die vettigaards MIJ altijd aanspreken?! Ik ben er echt gedegouteerd van! Die blik in die ogen en dan dat tafelkleren 7-broekwijf die mij namen geeft omdat hare vent ZO kijkt?!
Ik moet ervan kotsen! Degoutant.
woensdag 29 juni 2011 - 21:36
Rita1960

Rita1960

't jee Gehenna,

meestal kan ik je wel volgen maar wat is een uruspu? en de uitdrukking tafelkleren 7-broekwijf ken ik ook niet..

de strekking van je verhaal is echter wel volstrekt duidelijk

ennuh mocht je nog eens zo'n dikke vettige loerder met.... tegenkomen:
Heb ik wat van je aan? 'k dacht het niet want je past er lang niet meer in


woensdag 29 juni 2011 - 21:48
Gehenna

Gehenna

Bwa, in't vervolg hou ik mij van den onozele zoals Tuinfairy haar buurvrouw.
"Ik mag niet praten met vreemde mannen, kom terug met uw vrouw ipv met uw moeder" 2 vliegen in 1 klap
vrijdag 1 juli 2011 - 16:21
Rita1960

Rita1960

Ja. maar nu weten we nog steeds niet de betekenis van je mooie uitspraken

vrijdag 1 juli 2011 - 19:23
Mandy

Mandy

Allebei de woorden zullen wel niet erg netjes zijn......
vrijdag 1 juli 2011 - 20:59
Gehenna

Gehenna

Dat zevenbroekswijf ... tja ... ze zal er zoveel aanhebben dat meneer zijn goesting over is tegen dat ze uitgekleed is en daarmee dat hij 'zo' naar vrouwen loert
Zevenbroekswijf is korter en grappiger dan kuisheidsgordeldraagster
En uruspu? Zoeken op google 'orospu' Ik mag geen vieze woorden gebruiken en mijn mama leest hier ook
zaterdag 2 juli 2011 - 17:24
Gehenna

Gehenna

En het is niet HovenieR
zaterdag 2 juli 2011 - 17:41
Rita1960
zaterdag 2 juli 2011 - 18:25
marero

Marero

ik heb een klacht
ben deze week naar madam doktoor geweest voor de jaarlijkse controle van mijn various plekskes op heel mijnen body
twas alleen 3 jaar geleden deze keer inplaats van 1
heuh...kmoet toch echt eens leren iets te onthouden precies
enne...kreeg dus goei nieuws en minder goei nieuws
het goede is dat al mijn plekskes weer goedgekeurd zijn, kan der weer tege voor een tijdje
het minder goeie nieuws daarentegen was slechter
mijn onderbenen zijn aant craqueleren vant vocht dat derin zit en nie weg wilt( zie ballonnekesvoetenklachten) dus....kmoet steunwindsels of zoiets gaan aandoen en als mijn benen beter zijn, van die speciale kousen
das nie zooo erg zulde zeggen...ik zien het uliie al zeggen...maar....ik heb nen hartsgrondige hekel aan spannende kousen, aan alle spannende dinges, als ik zou zeggen dak in mijn leven al 20 keer nylons heb gedragen dan ben ik wws al aant overdrijven, ik krijg daar de kriebels van, kan da nie uitstaan
voorts moet ik dus vermageren...nog maar eens...waar haalt ze het...zucht
en als ik het NIE doe dan gaat er dus ne moment komen dat het vocht los door de huid komt door den druk, en dan krijg ik wonden die héééél slecht genezen...en kzien me daar al zitten met omzwachtelde benen, weihhhh snik snotter bleit
das dus nie oké, kheb al problemen genoeg met het feit da ne mens nu eenmaal altijd maar ouder word en dat er dus ook een eind komt aan ons aardse bestaan..en da willekik nie want ik ben bang om dood te gaan want dan ben ik er niemeer........................................................
zaterdag 2 juli 2011 - 19:31
Mandy

Mandy

Heel simpel dus Mar...... gezond en weinig eten en heel veel beweging ( want dat heb je dus niet----- een paar keer per dag de heuvel op en af is dus niet genoeg ) wandelen een paar uur per dag, geen ijsco's meer, geen wijn drinken maar water, 30 gram pure chocolade per dag van 75% cacao of meer,
geen snoep. koek etc etc....

Oh Oh wat een ellende....... maar je moet.........


( ik voel met je mee )
zaterdag 2 juli 2011 - 20:11
Gehenna

Gehenna

Ah ja, doe er maar iet aan want als u benen openbarsten dan is't veel en veel erger! Met alle risico's die erbij horen, infecties die niet genezen enzo ...
Alle dagen een dik uur bewegen (op't gemakske beginnen) en daarna de voetjes omhoog en de poep in de zetel. En gedaan met patékes snoepen. Allé ja, ne mens mag toch wel iets hebben maar in zeer kleine hoeveelheid.

Met een beetje op de tanden bijten komt het wel goed hoor. Natuurlijk wel!
zaterdag 2 juli 2011 - 22:24
marero

Marero

heumm... ik mag helemaal geen patekes, ik gruw van slagroom en creme au beurre das nog viezer,ik loop nie een paar keer per dag dien berg op en af maar zekers 50 keer, ik wandel elke dag met de hond verschillende keren alleen zijn de wandelingskes stevig ingekort van eentje van bijna een uur stappen naar 2 of 3 van 200 meter sleffen,pure chocolat bennek verzot op dus das heeelemaaaaal geen probleem, ik drink teveel cola, das wel een probleem maar dat heb ik een beeke aangepast naar de zero dien is drinkbaar, de light is nie te zui****, en aangezien we ons spawater zelf fabriceren met een gasbus van geweet wel, doe ik dus in mijne cola den helft zero en den helft gewone cola en dien is volgens hun met 60 percent minder suiker dan de normale die ge koopt, dus das ook oké ..vinnekik, en eten doe ik heel gezond, ik smeer geen boter of marga op mijnen bo, ik eet smeerkaas light, grote zonde is dak verzot ben op sossis, ik eet veel vis en kip en héééél veel groentjes want daar bennek ook verzot op
het enigste dak écht verkeerd doe van eten dan is dak teveel eet want het smaakt toch altij zo goe hé
en ja ik denk dazek teweinig beweeg mor das ventje zijn schuld want elke keer azek zeg dak mijne velo moet hebben dan vraagtem waar dak naartoe wil en dan ist van we zulle wel met den auto gaan
zaterdag 2 juli 2011 - 22:37
marero

Marero

ahja en wijn mag ik ook nie, bier ook nie, eigenlijk is er nieveel met alcool dak mag, maar die ijsjes héééé
zaterdag 2 juli 2011 - 22:38
Gehenna

Gehenna

Bwa, zo af en toe ne goeien donkere Leffe of ander donker bier is heel gezond.
Als je te veel eet is uw maag uitgezet en natuurlijk blijft die van hare neus maken om goe gevuld te zijn. Slatje als voorgerecht met ne spriet balsamico azijn en dat stilt het hongergevoel zodat je minder eet en je maag terug went aan normale hoeveelheden.

Dit zeggende ga ik daar morgen terug mee beginnen want ik vreet weer wat op.
Meer dan een halve grote bananentaart, 3 sandwichen met vet van't spek en brusselse kaas en ene met krabsla, 2 boterhammen met boter pindakaas en gouda, een kom chips, een stuk chocola, nog ne sandwich met americain, een potteke chocomousse, 2 pruimen, 3 zwarte muizen, zeker 6 tassen koffie, een halve liter melk, ne hele grote steak met champignonroom en een beetje fritjes, een handvol nootjes, nen tonic, een koekske bij de koffie, ne wortel uit den hof en nog een droog sossisken ook. En natuurlijk diene Leffe van't vat.
Sonja Kimpen zou flauw vallen
zaterdag 2 juli 2011 - 23:07
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
zoooveel etekik nie zenne
zondag 3 juli 2011 - 00:52
Gehenna

Gehenna

Ja het is schandalig wat ik vreet. En da moet echt gedaan zijn! Finito. Frigo toe, kast op slot.
Om 3u vannacht was is terug scheel van de honger en moest ik eten. MOETEN, maag knorren da't ni schoon meer is.
Nee, echt, gedaan met vreten. Ontbijten vandaag, een sla'tje met balsamico.
zondag 3 juli 2011 - 10:14
marero

Marero

awel meiske das hier vant zelfde sé, hoe dikwijls dakik snachts nie met een knorrende maag in bed lig te proberen in slaap te valle da kan ik allang niemeer optellen zenne, en denk maar vooral nie da ik dan in slaap geraak hé, dees week nog voorgehad, gewoonlijk geef ik het tegen 3 uur op en ga rap wat ontbijtgranen zo van die pillowkes in mijne mond steken , en dan val ik prompt in slaap, dees week nie toegegeven en het resultaat was dak om 6 uur derover dacht om op te staan en wa te gaan lezen ofzo maar ik lag zo goe dak dan maar ben blijven liggen en uiteindelijk ben ik dan toch nog in slaap gevallen tegen dat de wekker afliep, en dan loopte daar een paar uur met ne dweize kop vol watte
dus wat hebbe we geleerd vandaag:....dakik met honger nie kan slapen piet, en das een feit, geen gedachte
zondag 3 juli 2011 - 10:57
Gehenna

Gehenna

Nee da ga ni ze! Heb dat ook al proberen te negeren met een slapeloze nacht tot gevolg ofwel val ik wel in slaap en is't slaapvreten. Dan vind ik 's morgens een halve open zak brood, een geplunderde koelkast, papierkes van chocola, half lege sardinedooskes ... en weet ik van niks.

Ik ben wel heel braaf geweest vandaag. Naar de rommelmarkt en geen witte pens gitaar gekocht. Da's een witte pens met ajuin, choucroute, mosterd en ketchup. En da rook zo lekker! Mja, just niks. En ik heb nog geen enkel droog sossiske gegeten ook niet. En ik moet serieus op mijn tanden bijten maar ik kom er niet aan! HA!

zondag 3 juli 2011 - 14:44
Mandy

Mandy

Tjeetje... hoe krijgen jullie dat allemaal weggegeten........

Wat ook heel slecht is..... behalve die cola natuurlijk ( gewoon niet meer kopen en lekker water in de ijskast zetten , of wat vruchtensappen zonder toegevoegde suiker) ) .....is eten na 7 uur in de avond.----.... dat verteerd heel slecht als je maag vol is en je gaat slapen----


Maar voor je DAAR aan toe zult zijn ben je wel een paar maandjes verder....

SUCCES met het lijnen.......
maandag 4 juli 2011 - 09:10
marero

Marero

lauw water is inderdaad nie te zui**, al geprobeerd, maar smorgens heb ik geen enkel probleem zenne, ik sta ergens tussen 9 en 10 op meestal en het eerste wat ik doe anders vergeet ik het ,das mijn lading (5) dagelijkse pille binnenkappe met een groot glas water en daarna een grooote mok thee met citroen en honing en zoetjes, daar kom ik een hele tijd mee toe , eten doe ik meestal niets tot het middagmaal rond 1 uur, en als ik toch honger krijg is dat een paar graantjes ( van die pillowdingskes van de liddl) of een potje yogourt
dus tot daartoe overdrijf ik nie
in fruitsap zelfs ongesuikerd zitten nog altijd veel calorieën dus zogoed is dat ook nie voor de lijn, bovendien kunnen mijn flutdarmen daar nie zooo goe tegen,
cola is nie goe, spuitwater is nie goe maar kheb dat eens met de dokter overlegt en die zei als ge een goei maag hebt dan kan da echt geen kwaad, das iets dat ge zelf moet ondervinden, en ik heb een goei vuilbakske...oops, maag bedoel ik,
smiddags,is het een berg groenten een stukske vlees of vis of kip en patatjes of rijst of deegwaren ( nie zo dikwijls want daar word ik dik van)
van patatten kom ik nie bij das okee, brood daarentegen das een vloek voor mijn lijf dus als ik savonds bokes eet dan ist naar de bom, en dan de avonden begint de miserie, wa nootjes ( naturel) yogourt, fruit, een dikke pee ( dan reklameert ventje dak teveel lawaai maak met da geknabbel en geknots) dan vervoegen we de lijst met een koekske of 2 of 3, een stukske chocolat,in de loop van de dag zijn er nog de ijsjes gaande van een kleintje tot ne pot van 400 gram als ik me nie kan bedwingen, cakejes mag ik ookal nie maken of kopen want die gaan dezelfde weg, altijd maar 1 of 2 soms maar het word nen hoop als ge alles samentelt, kzal wss nog wel een en ander vergete zijn ,ahja fruit, appels , bananen en appelsienen, bezekes recht van de struik in de mond,
van het normale eten is het nie de kwaliteit, ik gebruik weinig vet, maar de kwantiteit die me de das omdoet want het smaakt altijd zo goed hé
ik kan nie stoppen, bv als ik van die pillowkes pak dan is dat een handje ( heb nie zo grote handen, laat den helft dan nog vallen ook, en als die op zijn ga ik terug naar de pot, en nog eens, .....en nog eens....op den duur word dat wel een hoop hé
ik begin dus wel elke dag met verse moed maar het blijft meestal nie duren
maandag 4 juli 2011 - 11:16
Gehenna

Gehenna

Liever lauw water 's morgens dan aardappelsap! Alhoewel dat intussen ook wel in de smaak valt.
Ik heb mij gisteren voorbeeldig gedragen. Mor ik hem toch nog een patéke op ze. Nu da ze weten dat ik zot ben van bananentaart staan ze er alle 5 voet mee aan de deur. Kan ik dus niks aan doen hé?
En van de nacht was't een tas tomatensoep. Ook wel beter dan al wat binnen handbereik ligt. Maar ik was wel om 5u terug wakker van den honger.
Ijsjes zijn een uitzondering maar haal gene pot sorbet in huis want die is direct leeg. Koekskes en snoepekes moet ik ni hebben maar chips en chocola en chocomousse ...
Patatten eet ik ni veel maar des te meer groenten en een klein stukske vlees. En brood ja, veel te veel.
Vandaag is't rauw witloof met veldsla en kip (ikke geen patat) zonder mayonaise voor mij.
En morgen aardappelpuree met verse rode bietjes.
Overmorgen vers geplukte boontjes en de dag erna wortelkes rechtstreeks uit de grond. En dan zal't bakske in de tuin wel ver leeg zijn op ajuin, look, afrikaantjes en ramenas na.

maandag 4 juli 2011 - 11:50
Mandy

Mandy

Ik hoef echt niet op te schrijven wat ik eet elke dag.... Dat weet ik wel ......
en ik weet ook wanneer ik snoep ( slagroom op de aardbei/ chocoladebol met slagroom, dropjes,chocola etc..) maar dat gebeurt maar heel af en toe....

verder eet ik elke dag best wel gezond en niet veel.....

check mijn BM regelmatig en blijf daar goed onder.....

Maar het lijkt mij heel erg moeilijk als je moet lijnen......
maandag 4 juli 2011 - 14:55
Gehenna

Gehenna

Pompen, spuiten, ik zal maar weer opletten wat ik eet.
2 jaar Glucophage genomen en ineens moest ik daarmee stoppen omdat ik 's nachts honger heb en mijn suiker te laag is. Dat te laag is altijd 's nachts. Prik en 57. Da's ni goed.
Insuline insufficiëntie en vreemde resultaten. Eten en bloedsuiker is prima maar als je 2u later prikt ... dan is er een raket gepasseerd. Suiker rond de 270 (of hoger als ik rommel eet) om daarna pijlsnel naar beneden te duiken zodat ik 'moet eten hebben of ik bijt iedereen zijn neus af en als't te lang duurt gooi ik dingen door de lucht' en als't nog langer duurt zit ik onzin uit te kramen waar ik mij niks kan van herinneren.

Maar ok, ik heb het begrepen, geen naalden in mijn vingers, ne mens heeft er maar 10 en ze moeten ni zeggen dat dat heel fijn naaldje gene pijn doet want dat doet het wel. Dus zal ik mijn leven beteren en nog eens stoppen met overdreven veel rommel te eten en liters fruitsap te drinken. Nee, 't is er echt mee gedaan. Ik zit al op't randje en moet er nu ni mee gaan rammelen ook ni.

Maar ontbijten ... da zit er echt ni in. Regelmatig eten ook ni echt. Of ik heb honger en dan moet ik eten of ik heb geen honger en dan kan ik ni eten. Als't lijf geen eten wil en ik prop het erin ben ik lamlendig ziek. Net alsof ik ne Mc.Donalds op heb en ga steendood in coma vallen.
Vermageren moet ik ni doen, ben 7 kilo kwijt ondanks al dat eten.

In ieder geval, aan de spuiters nen dikke merci, ik ben wakker en da's wel nodig om zo af en toe eens herinnerd te worden aan de gevolgen van een slecht werkende pancreas

Mijn eetboekske ligt klaar!
maandag 4 juli 2011 - 17:13
marero

Marero

jawadde als ik dat zo allemaal lees dan mag ik nog heel blij zijn dat ik nog geen diabetes heb met al mijn gefreit
ik heb alleen een te hoge of te lage ( dat weet ik echt niet meer)insulinesecretie...what the fuck dat ook mag zijn, maar daardoor heb ik dus altijd honger , ik kan zelfs honger krijgen van te eten, snappe wie het kan maar blijkbaar is dat normaal dan, en ja gehenna ik krijg ook agressieve neigingen als ik honger heb en nie aan eten geraak bv in de auto, hoe langer dat da duurt hoemeer goesting krijg om iemand zijn keel dicht te nijpen of met iet te smijten
en ik ben nochtans zo mak als een lammeke anders
ben nu een fruitslatje aant eten, uit blik maar zonder sap, kweet dat vers fruit beter is maar der ligge 3 peren die al een rotte plek hebben en die hebben me van gedacht toen veranderen, kkhad ineens geen goesting niemeer
maandag 4 juli 2011 - 23:07
marero

Marero

de pillen die ik moet nemen zijn voor mankementen die ik al heeeeel lang heb zenne, aan vermageringspillen begin ik niet, das volgens mij dikke zever en boerebedrog, en sporten gaat hier ook niemeer, jammer want ik heb veel gedaan in mijn jongere jaren zoals turnen, ijsschaatsen, skieën, zwemmen, mountainbikecrossen, wandelen meestal met de honden, had een bouvier en een malamute en die hebben veel beweging nodig, het enige dat ik nu nog kan doen is zwemmen, maar om één of andere reden komt dat er nooit van, en fietsen maar dan opt gemakske want artrose in de handen steekt daar stokken in de wielen, en wandelen maar dat moet ook opt gemakske want soms kan ik geen 100 meter lopen door mijn heupen die versleten zijn, en het overgewicht natuurlijk, dus voor mij is de sporttijd helaas voorbij al krijg ik altijd de kriebels als ik skieërs hellingen zie afvliegen, kzou dat toch zoooo graag nog een keertje doen....spijtig
dinsdag 5 juli 2011 - 23:58
Mandy

Mandy

heb je in de buurt geen speciale zwemtijden voor 55 plus? hier wel en dat schijnt best wel druk te zijn.....misschien ook nog gezellig......
woensdag 6 juli 2011 - 00:13
marero

Marero

ja dat kennen we hier ook, dan is ne mens op pensioen, ventje dus, dan denkt ge dat ge moogt uitslapen??? da hadde gedacht , al die koersfreaken beginnen om
acht uur al te bellen, en aangezien het deuntje dat van bonanza is heb ik de gebroeders cartwhright al dikwijls door de slaapkamer zien hossen
woensdag 6 juli 2011 - 21:30
Mandy

Mandy

Bofferd..... ben gek op ADAM.........haha

Maar inderdaad... 's avonds na tien uur kun je met goed fatsoen niet meer bellen...... en ja ...... telefoon afzetten??????
woensdag 6 juli 2011 - 21:35
marero

Marero

hé adam was ook mijne favoriet,lol
woensdag 6 juli 2011 - 21:41
Mandy

Mandy

Tja, dat heb je met het "buitenleven"... vroeg naar bed en vroeg eruit....

Mijn buren gaan ook allemaal rond tienen naar bed en rond zessen lopen ze alweer rond.... zomer en winter.......dan draai ik mij nog wel eventjes om hoor.... veel te vroeg...
donderdag 7 juli 2011 - 08:15
Gehenna

Gehenna

Haworthia - Poes: 0-2

Minneke poes, aardige kat
Haworthia's vangen, hoe doe je dat?
Met mijn pootjes, sapperlootjes
Want mijn staart vind ze niks waard

Daarvoor moet ze dus eerst een rolgordijn wegduwen waar een paar flessen water tegen staan om te vermijden dat ze aan de plantjes kan.
No problemo!
Als er flessen tegen staan dan staat er iets achter waar ik niet mag aankomen ...

Da's al van als ik met die Haworthia's ben thuisgekomen dat dat beest het erop gemunt heeft. Ik had het bakje nog ni deftig neergezet en ze zat er al met haar pootjes in. Ik draai mijn gat 30 seconden om pottekes te halen en ze lagen al omgekieperd op het aanrecht en ze was met eentje gaan lopen.

Ik denk dat ik ne plastieken haworthia ga kopen. Voor de poes!
donderdag 7 juli 2011 - 09:47
Mandy

Mandy

Ik heb een paar dagen geleden mijn rechterhand opengehaald toen ik in de tuin aan het werk was.....Een paar grote pleisters opgeplakt maar het is nog steeds open en het doet gemeen zeer.....Toch maar even een rustig dagje houden vandaag...... bij elke beweging is het AUUUUUUUUUUUUUUU.....
vrijdag 8 juli 2011 - 14:45
Mandy

Mandy

Oei, das heel veel geld.....
vrijdag 8 juli 2011 - 15:24
Gehenna

Gehenna

Ja Tuinfairy, ons moeder had eens hetzelfde voor. Maar die lul paste wel in dat plaatsje en dus zette zij de auto erachter. En dan zegt ze tegen mij Ga vlug dit in de auto steken dan kan ik al in de non-food afdeling gaan.
Geen probleem! Tot ik aan de auto kwam en er een bende 'moustachus' stond te wachten nogal redelijk agressief met alle gevolgen van dien.
Dank u hé moeder! Zij was mooi in de winkel en ik had 3 auto's marginale Turken tegen mij. Het soort respectloze messentrekkers die je liever niet tegenkomt.

Jaja, van u moeder moet ge't hebben! (al kan ik er nu wel mee lachen)
vrijdag 8 juli 2011 - 20:04
Rita1960

Rita1960

ach, dames toch.. blijf vooral dames en geniet van die momenten dat een asobak er niet tussen past... en als ze er al tussen passen..

.... kunnen ze er niet uit met hun dikke lijven..........

en 112 is snel gebeld....

vrijdag 8 juli 2011 - 20:31
Gehenna

Gehenna

Dat zou ik echt grappig vinden moesten ze zelf ni meer uit hun auto geraken als ze een plaats onbeschoft inpikken
Da's zoals die zot die met veel poeha, lichtgeflikker en getoeter ons razend voorbij stak aan een verkeerslicht en op zo'n middenbermpje vloog. Efkes gestopt, onweerstaanbare drang om iemand uit te lachen uit te lachen
zaterdag 9 juli 2011 - 00:09
Gehenna

Gehenna

Maar ik kwam in feite gewoon zeggen dat ik het niet leuk vind dat er op campings geen water is om de afwas te doen.
Of zou dat aan pubers liggen die geen tijd hebben om hun gerief proper te houden? Anfin, wie zich geroepen voelt ... er staat een doos plakkerig keukengerei vol gedroogde chocomelk en spaghettiresten te wachten

En wat is dat met die weedplantage in Nieuwpoort? Open en bloot een veld cannabis?! In de buurt van een camping vol pubers?!! De kat en de melk?
En als dat een veld kemp is is dat ook intelligent om dat in de buurt van camperende pubers aan te planten. Tsss.
Eender wat, het is wreed intelligent om dat daar te planten.
zaterdag 9 juli 2011 - 00:24
cetinel

Cetinel

even klagen over de oppaskat van dochter....
dat rotbeest heeft het op mijn planten op de vensterbank gemunt
alles vliegt tegen de vlakte,word vakkundig van grond ontdaan...en dan gaat dat mormel nog zielig lopen jammeren ook
vandaag heeft ie een gat in het gordijn gekrabt en de horren"beklommen"
mijn knieen als krabpaal gebruikt en de leren zetel van een tattoo voorzien en nu ligt die een beetje de lieve kat uit te hangen
nog 2 weken....pfff
dochter begint ook al te klagen....omdat dat beest niet buiten mag,verveelt die zich te pletter,en omdat ik allergisch ben mag die al zeker niet in mijn kamer komen en slaapt hij dus bij dochter op de kamer...
alwaar hij haar wakker houd tot een uur of vier in de ochtend
haar tenen en haar moeten het ontgelden,en deze laat niet los...die zet zen klauwen echt in je lijf!
tis nog maar een week of 12 maar nu al een horror om in huis te hebben,als hij je niet terroriseert dan loopt ie te janken en je overal te achtervolgen...
en af en toe is ie wel leuk ook
zaterdag 9 juli 2011 - 00:31
Gehenna

Gehenna

Onze 'tijger' is een beetje getemd. Hij weet intussen dat hij geen voeten mag aanvallen, niet ineens beginnen bijten en krabben, niet op de kasten mag, niet in de gordijnen hangen, dat de slaapkamerdeur dicht blijft ook al brult hij het hele huis bijeen en niet op het aanrecht mag.
Zo af en toe eens 'grommen' zoals de moederpoes en hem dan negeren wil wel helpen. Dan mekkert hij zoals een geit 'ik doe toch niks, dat was ik niet' en trapt het af
Het is nu toch al wel een tijdje geleden dat ik nog klauwen uit mijn voeten moest halen. Het achtervolgen en wilde springen maken gaat er wel uit met groter worden.
ADHD kat
zaterdag 9 juli 2011 - 00:47
cetinel

Cetinel

dochter heeft toegestemd om op te passen(en heeft nu al spijt ) dus is het haar verantwoordelijkheid...als er wat is klaag ik tegen haar......
nu was de hor al aangetast door onze patik indertijd,maar die zette haar klauwen nooit in mijn lijf!! deze "speelt" dusdanig ruw dat ge der gegarandeerd de sporen van ziet.....
woonkamer is dus al verboden terrein(vanwege de zetel)en overal waar dochter gaat zeg ik: pak da beest mee!
gisteren zei ze: ik zal blij zijn als die terug is,wat een mormel zeg(en we zijn kattenliefhebbers notabene )ik begin hem van langsom minder graag te zien....en kattebak uitkuisen vind ze ook niet bepaald een hip karweitje hehe,dat hoefde bij patik nooit...
zaterdag 9 juli 2011 - 00:52
cetinel

Cetinel

@gehenna: ik denk dat je veel meer kan verdragen als de kat die van jou zelf is...
als patik als klein ukkie van die capriolen uithaalde vonden we dat grappig,maar die klauwde niet zo,ze crosste als gek door het huis en klom dan via je benen omhoog,maar om de een of andere reden vonden we dat toen leuk
maar zoals ik eerder al zei,patik deed jenooit echt pijn,en deze doet dat onbedoeld wel(spelen) verder zijn we niet zo dol op miezerige mormels...almaar dat janken: ik wil door de deur,ik wil naar buiten(mag enkel met gareeltje) ik wil eten(jankt zelfs als hij het al heeft)2 seconden niemand zien : en maar huilen.....
patik was op dat vlak wel heel anders...had ze honger dan draaide ze rond je benen en toonde je de weg en bleef staan wachten bij haar bakje....en die werd dan gevuld,als het korrels waren ging ze verontwaardig weg(prefereerde zacht voer)maar als je na een tijd geen aanstalten maakte om anders te geven kwam ze ze toch maar opeten en kreeg je een vieze blik
als ze naar buiten wou keek ze strak naar de deur en binnen de minuut was er altijd iemand die zei: jaahaa okee! ik heb het begrepen,en ging de deur open,zonder gejank...patik jankte nooit....
eigenlijk is het niet eerlijk dat we deze constant met patik vergelijken,en hij brengt wel leven in de brouwerij,soms haalt ie van die hilarische dingen uit,dan lig je ongewild plat van het lachen.....
zaterdag 9 juli 2011 - 01:01
Pieke

Pieke

Wat een leuke topic, niet eerder gevolgd. Pardon frustrerende topic natuurlijk want het gaat over klagen en dat is niet leuk natuurlijk.

En wat een verhalen over de hond, de vuilnisman en de zigeuners! Ik ga dit in de gaten houden.

Eh ja, klagen dus. Eens zien.

Ja: bursitis in schouder gaat niet over en de injectie heeft het erger gemaakt...
Ik heb eigenlijk bijna overal wel pijn...
De dokter luistert niet (is allemaal stress zei hij (is gewoon modekreet bij artsen tegenwoordig, tegen mijn vader zeiden ze dat ook een paar maanden voordat hij terminaal werd) maar specialist heeft nu de oorzaak van de klacht ontdekt: ik ben hypermobiel (klonk gunstig in verband met afvallen maar helaas, heeft met gewrichten te maken)). Pfff... lange zin...
Ik heb geen geld om te spenderen aan de tuin...
Mijn blauwe hydrangea hangt en staat niet rechtop, weet niet waarom. Hij is steeds meer gaan hangen. Krijgt genoeg water. Niet te veel. Zucht...
Ondanks de naam 'gooseberry' eten de eksters al mijn kruisbessen op. Ze moeten maar een taalcursus gaan doen.
Alle frambozen zijn opge-eksterd.

Ik word van bovenstaand depressief...
Even mijn eerste zin lezen: wat een leuke topic... Heb nu dringend steun nodig. Maar ja, partner is de stad in. Voor jasje. Want C&... jasje bleek zijn uitdijende buik niet te kunnen bevatten en scheurde steeds verder uit. Het is allemaaaaaaaaaaaaaaaaal kwellend en vreeeeeeeeeschlijk!
zaterdag 9 juli 2011 - 13:33
Mandy

Mandy

En ik zit ook nog steeds binnen.......Het waait als een malloot hier en af en toe een drensbui , alle plastic rammelt aan alle kanten.....( gelukkig groeien de tomaten ongestoord door) maar ik heb nog steeds een open plek op mijn hand die zeer doet... stom mens dat ik ben... hand openhalen nou maar even een paar dagen rust ( terwijl het onkruid doorwoekert)

Waar blijven die 20 sterke mannen die mij een week komen helpen in de tuin???????
zaterdag 9 juli 2011 - 13:43
cetinel

Cetinel

@nikie,dat van dat wennen klopt natuurlijk,heb ik ook gelijk gezegd toen dochter er voor het eerst mee afkwam: waarom halen die een jong poesje in huis als ze op reis gaan??? kunnen ze niet wachten eer ze terug zijn??volgens mij is het bovendien te vroeg van bij de mama weggehaald(gebeurt jammer genoeg al te vaak)
spelen met een propje,een koordje met een pen aan etc doen we hier zowiezo,vind hij fantastisch!het is gelukkig niet alleen kommer en kwel wou gisteren gewoon effe frustratie kwijt....
volgens mij werken zijn eigenaars het ook beetje in de hand door het een beetje te behandelen als een poppemieke...een roze nestje(tis een zwart katerke ocharme,da beest heeft nu natuurlijk een identiteitscrisis -)
een paar babyblauwe dekens,een halsbandje met steentjes....een enorme vervoersmand,een roos poppetje als knuffel etc...
vandaag klaag ik over mijn elleboog,knieeen en hielen...PIJN!! en ik wou nog wain de tuin doen.....
die stomme vogels beginnen mijn net rijpende tomaten op te vreten evenals mijn groeiende komkommers,denk da ik een of 2 vogelschrikkers moet gaan maken....
zaterdag 9 juli 2011 - 13:47
Gehenna

Gehenna

Ja, veel te vroeg bij de moeder weg. Dat is dan het resultaat. Een dolgedraaide kat die van geen ophouden weet.


zaterdag 9 juli 2011 - 16:33
marero

Marero

dan ben je niet alleen zenne want ik heb sinds gisteren een zere arm, hefte hem gewoon op om de toppen uit mijn wel groeiende maar weinig tomaten krijgende tomatenplanten te nijpen en ik werd verdomme misselijk van de pijn, dacht dak iets aan mijnen tikker kreeg, heb nen hele tijd der nie goe van geweest en dan ging het langzaamaan terug beter, tot een paar uur later, ik wil iets uit de kast pakken en lap, ik had het terug en wat zo raar was, mijn arm hing gewoon te schokken aan mijn lijf, volle paniek dus, ventje wou me al gelijk naar spoed rijden, die dacht dak iets kreeg,en dan na een paar minuten wast weer gedaan , natuurlijk doen nu die spieren in mijn bovenarm ferm zeer maar theeft me toch nie tegengehouden om nog wa in de tuin te prutsen vandaag
zaterdag 9 juli 2011 - 23:31
Pieke

Pieke

Misschien is dit HET moment om voor de balie op en neer te gaan springen. Dan krijg je misschien voorrang.



Waarom deze boobies? http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&tid=42192
Moest van Lein en Nikie he, ik ben puur onschuldig.
woensdag 13 juli 2011 - 17:39
Mandy

Mandy

Tis natuurlijk van de gekken dat je moet betalen voor het parkeren als je naar het ziekenhuis gaat....

Weet je wat daar de opbrengsten van zijn per jaar?????

Ik moest vorige week ook effetjes want mijn hand was natuurlijk toch goed gaan ontsteken.... jaja hoe kan het ook anders als je toch gaat werken in de tuin?????

Maar er mankeerde gelukkig niets aan mijn benen dus ben ik laatste kilometer lekker gaan lopen ( toen nog in het zonnetje).....

woensdag 13 juli 2011 - 17:44
Mandy

Mandy

Ik heb altijd een heeeeeel kleeeeein portemonneetje in mijn auto liggen ( in mijn boot, dus achterin- de veiligste plaats, denk ik) en daar zit in kleingeld, een paar eurootjes in, voor eventuele parkeren ( wat ik uit principe nooit doe!! haha ) en andere gevalletjes.......
woensdag 13 juli 2011 - 18:25
Pieke

Pieke

Het is werkelijk te gek voor woorden. Dat je verdorie al zoveel geld kwijt bent aan die ziekteverzekering. En dan maken ze nog lekker winst op de parkeergarages ook zeg. En klopt het niet terwijl je als je wel op je mondje bent gevallen bedragen moet neertellen die niet kloppen.
Goed gedaan hoor Tuinfairy!

woensdag 13 juli 2011 - 19:37
Pieke

Pieke

Ja och die link haha, ik wil niemand met de boobies voor het hoofd stoten heh heh heeeeeee...

Hier hebben we een parkeerautomaat die iedereen met verbijstering slaat. Het is een ding met draaiknop. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Zeker van tig jaren geleden. Hadden ze nog over bij de gemeente en ze dachten 'och, die achtergestelde wijk mag hem hebben dan verdienen we er toch nog wat aan'. Werkelijk met geen pen te beschrijven. En ze doen het soms ook niet. Moet je lang omlopen, in de stromende regen, om nog zo'n ellendeding te vinden.

Maar goed, parkeren is hier nog redelijk goedkoop. Ik meen iets van 1,40 of zo. Maar als je een paar uur blijft...


http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&page=1&tid=42192
woensdag 13 juli 2011 - 19:50
marero

Marero

al mijn artroseplekken doen zoooon zeer door da k*weer
donderdag 14 juli 2011 - 22:33
Mandy

Mandy

Hier heb je trouwens als je naar "de spoed" gaat een aparte ingang zonder slagboom.....[weet ik omdat ik mijn buurman een keer naar het ziekenhuis heb gebracht toen hij een "lichte" herseninfarct had gekregen..........]

Daar kun je ook parkeren als je een beetje brutaal bent en je gaat gewoon lopend verder...... niet dat ik dat doe hoor.... ik loop gewoon de laatste paar honderd meter... geen probleem.....



Dan zul je nog wel een paar daagjes pijn blijven houden, Mar, want echt droog wordt het voorlopig niet.......
donderdag 14 juli 2011 - 22:52
Gehenna

Gehenna

Ah ja, die stomme ziekenhuizen.
Toen we onlangs om 3u 's nachts naar spoed moesten was er ne jonge kerel die op de parking stond. Hij kon er niet af zonder betalen. Komt terug de spoed binnen en vraagt daar een jeton om buiten te geraken.
Neen meneer dat geven we niet, u kan boven aan het onthaal betalen (3u hé)
Hij naar boven (wij erachter om te kijken want dat onthaal om 3u ...) en komt in een pikdonkere ruimte waar het onthaal is.
Terug naar beneden en zegt dat het daar donker is.
'Ja maar de betaalautomaat staat daar'
Terug naar boven (ik lag al strijk want echt nuchter was ik ni) in het donker. Ikke keiluid 'allé, ge kunt zelfs ni naar huis om een zaklamp te halen'
en toen kwam de nachtwaker. BRRRRR KWAAD. Jama zeg ik, diene jongen moet zijn parking nog betalen. Ah ja? zegt diene waker. Dat kan niet want de automaat staat uit 's nachts.

Dat komt ervan als je braaf op de parking gaat staan!

Oh ja, wij hebben ne jeton gekregen hoor. Da potteke bleek gewoon achter de balie te staan... Iemand nog een jeton nodig?
vrijdag 15 juli 2011 - 20:41
Mandy

Mandy

Pure bureaucratie of

machtsmisbruik
vrijdag 15 juli 2011 - 20:49
Pieke

Pieke

Het is soms echt ongelooflijk wat ze in ziekenhuizen doen. En zeggen. Je moet vaak een uur of meer wachten omdat het uitloopt. Okee. Ik moet ook toegeven dat ik niet zo makkelijk op mijn strepen ga staan. Te bleu. Maar dan ben ik eindelijk aan de beurt en ik zie hem op zijn horloge kijken. En hij werkt me de deur uit na een paar minuten!

Of deze bij de tandarts. Ik kwam 12 minuten te laat binnen (bus is soms zo vreselijk onvoorspelbaar). Maar ze waren toch nog niet klaar voor me. Dus ik ging zitten.

Na zo'n 10 minuten kwam er iemand. Ja, ik was wel te laat. En dat was niet goed. Ze ging kijken of ze me er nog 'tussen' konden doen.

Even later kwam ze terug. Nee, dat ging niet. Want ze hadden zieken en ik moest gewoon maar terug naar huis. Nee toch? Ja hoor.

Bij de balie zei de vrouw dat het geen stijl was. Ik was dan wel 12 minuten te laat maar zij waren nog niet klaar. Ze liepen uit en dachten dat ze mijn afspraak mooi konden verzetten want dan liepen ze weer tijd in. En ik niks durven zeggen...

Te bleu...

vrijdag 15 juli 2011 - 21:34
Rita1960

Rita1960

Pieke, zo te horen en te lezen verdienen de tandartsen dan nog veel te veel als ze dit soort fratsen durven te verkopen
vrijdag 15 juli 2011 - 22:24
renate67

Renate67

Die stomme storm van gisteren heeft behoorlijk veel vernield in mijn tuin:
veel annabelle bloemstelen afgeknakt, ook rozen genakt en een van de eerste lathyrus, Meer dan de helft van mijn zonnebloemen lag vrijwel plat (nu opgebonden en de meeste gaan het denk ik wel redden.
Twee takken vol knoppen uit mijn fuchsia´s (die eindelijk bijna gingen bloeien) geknakt, en een tak van een brugmansia afgebroken. De phlox ligt ook helemaal uit elkaar alle kanten op plat.
Renate
zaterdag 16 juli 2011 - 01:16
Mandy

Mandy

Jammer is dat......

Een uur van slecht weer kan een lange tijd van verzorging kapot maken...

Ik had mijn kleine Brugmansia's allemaal ingegraven maar een hele grote had ik onder het afdak van mijn tuinhuis gezet maar was door die hevige wind toch omgevallen.... Veel bladeren eraf natuurlijk maar de hele grote aardenpot is helaas gesneuveld.......


zaterdag 16 juli 2011 - 01:27
Pieke

Pieke

Hier ondanks een harde klap geen schade! Heel fijn!
Ik was ongerust over mijn witte klaprozen in de dop maar ze staan nog. De ene wordt al heel hoog, aaaaaaah... zo spannend!

En ja: wat die tandarts betreft is het echt schandalig. Bovendien is het geen klein tripje erheen, ik doe er meer dan een uur over met overstappen en wachten en zo. Maar soit.

Ik moet vaker mijn bek opentrekken denk ik.

zaterdag 16 juli 2011 - 11:05
marero

Marero

ik ben dat rotweer en die wind en regen méééééér dan beu
zaterdag 16 juli 2011 - 16:25
Mandy

Mandy

Dat lukt hier anders toch aardig, Pieke


Ik ook Mar, al die wind elke dag weer en regen, regen, regen.......

Ik word zo lui als wat......thee drinken en boeken lezen... is leuk... maar niet te veel en te lang...




zaterdag 16 juli 2011 - 16:38
Pieke

Pieke

@Mandy: haha, ja hier lukt het wel dit is mijn proeftuintje. Heh heh heh

@Lein: getver vreselijk zeg. Sterkte! Jij hebt dus gedwongen je bek open moeten trekken. Sorry kon het niet laten. Nee wilde het niet laten

Maar even serieus zeg ik begrijp het wel: ik had ooit een kies laten trekken die door een ongeluk verbrijzeld was. Het zou 'eventjes' duren maar zeker wel zo'n kwartier. Nou, bijna 1 uur 45 minuten. Was ook in een periode dat mijn bloed dun was (heb ik soms) dus het was een slachtpartij. Tandarts nerveus, was vreselijk. Terug naar huis moest meteen naar huisarts zei ze, voor bloedstollers maar heb het niet gedaan. Moest ik wel nog iets van pillen tegen pijn halen bij de drogist. Ik had de hele weg mijn mond niet open durven doen omdat ik bang was dat er bloed uit zou komen. En bij de drogist wees ik dus naar zo'n doosje Paracetamol. Maar ze begreep me niet... Dus ik "Paracetam.." maar die 'm' was foute boel: er kwam een hele golf bloed uit mijn mond zeg... (weet niet wat deze smiley doet maar hij lijkt te bloeden dus vandaar). Schaamde me rot!!!

Heel veel sterkte! Wat een drama met antibiotica. Rotspul! Veel vitamientjes eten hoor. En goede bacterieënyoghurt voor je darmen is dan ook geen overbodige luxe. Ik mijd dat spul hoor maar tijdens zo'n kuur wordt meer stukgemaakt dan je lief is zeg maar.

Iedereen sterkte met de wind en de regen!!! Maar het heeft ook zijn goede kanten. En ook: hoe langer het duurt hoe meer je kunt genieten van het mooie weer. Plus het is een reden om een extra chocolaatje te nemen. Of erwtensoep.

Het is het klaagatelier he. Dus ik ga klagen over mijn nek. Ik heb als sinds een paar weken pijn. Ik dacht dat het aan mijn kussen lag maar da's niet zo want dat is weer normaal. Dus ik begrijp er niks van. Vandaag ben ik er ook misselijk bij zeg, niet normaal... Misselijk... Pfffffff....... Kan mijn hoofd niet goed rechtop houden dus ik ga weer liggen. Maar daar wordt het weer erger van, zucht... Kan geen kant op... Klaag...


zaterdag 16 juli 2011 - 19:25
Mandy

Mandy

Hoop dat het inderdaad de laatste keer voor je was, Lein......
zaterdag 16 juli 2011 - 20:13
marero

Marero

weeeeh...snik....snotter....bleit....heb derjust een klapke gedaan met griekse zoon, heeft athene weer verruild voor kreta, elke dag snikheet daar....weihhhhhhh [afbeelding verwijderd niet-https]
en wij krijge alleen maar koude stormwind en regen, kheb gezegd dat hij den helft van de graden naar hier moet opsuren dan hebbe we allemaal goe weer
ik wil op verlof...boehoehoe...das al meer dan 12 jaar geleden dakik nog eens uit dit k*land ben geraakt....ik haat belgië
zaterdag 16 juli 2011 - 21:13
jdcoster

Jdcoster

Die tuiniers uit de lage landen toch ... Het zou moeten worden: klagelanden
zaterdag 16 juli 2011 - 21:19
Mandy
zaterdag 16 juli 2011 - 21:37
jdcoster
zaterdag 16 juli 2011 - 21:49
Mandy

Mandy

Even droog geweest en hard gewerkt maar nu giet het alweer een uurtje......
en het waait ook nog steeds.......
zondag 17 juli 2011 - 19:13
Rita1960

Rita1960

Nou Marianne, dan zit jij dus niet op de goede plek..

't is hier de hele dag DROOG geweest met zon en een paar wolken tussendoor..

om 18.30 uur een klein buitje gehad en nu is het weer droog en schijnt de zon

zondag 17 juli 2011 - 19:14
Pieke

Pieke

Hier (Amsterdam) de hele dag regen gisteren en vandaag is het tot nu toe ook al nat
Wat regen is wel mooi maar jee, waarom regent het niet keurig 's nachts en is het overdag niet lekker zonnig? Zoals het hoort

Gisteren zei iemand dat dit twee weken gaat duren. En dat augustus ook zo wordt... Het zal toch niet waar zijn???

maandag 18 juli 2011 - 10:17
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik wil niet meer klagen over de regen. 'k Las vanmorgen in de krant over de droogte in Afrika en kon ons 'slechte' weer plots weer heel goed relativeren.
maandag 18 juli 2011 - 10:31
Pieke

Pieke

Amerikaanse kennissen van mij hebben al een paar overstromingen gehad dit jaar. Plus tot en met mei sneeuw. Niet zo maar vlokjes he maar meter diep en meer. Daken die het begaven, hele landschappen onherkenbaar. Niet te geloven...

Relativeren... Het zou gewoon beter verdeeld moeten worden. Net als alles trouwens. Hoewel 'verdelen' dan weer lijkt op iets dat het van bovenaf verdeelt. Het zou heerlijk zijn als alles gewoon van iedereen was, niet zo van afpakken en dergelijke maar dat je alles kon hebben wat je nodig had omdat iedereen er even veel recht op had. Er zijn altijd mensen die graag dingen maken, mensen die graag bakken of vissen, die anderen graag dingen leren. Ik denk dat elk mens graag nuttig wil zijn op zijn of haar manier. En dat de mens het gelukkigst is als hij/zij gewaardeerd wordt. Ik heb het even niet over mensen 'waar iets mee is' want die houd je toch altijd.

Maar ik dwaal totaal af.
maandag 18 juli 2011 - 10:38
Mandy

Mandy

Ik "dwaal" even met je mee...... je gaat de kant van het communisme op, Pieke en dat werkt niet.... want je hebt nu eenmaal altijd mensen die ergens hard voor willen werken en profiteurs......

Geef iedereen 1000 euro's en kijk na een jaar waar iedereen staat.... zou in principe heel goed moeten zijn.... ieder draagt zijn steentje bij... maar Zoooooooooooooooo werkt het helaas niet.....

En gelukkig maar dat we "het weer" NOG NIET kunnen regelen.....

We mogen/ kunnen best wel lekker klagen ( en heel erg overdrijven daarbij natuurlijk ) maar we doen het er maar mee....

Dus dit jaar een "ECHTE NEDERLANDSE " zomer..... met behoorlijk wat regen dus......


en veel te veel wind........
maandag 18 juli 2011 - 10:52
Pieke

Pieke

Ja precies zoiets bedoel ik. Met wat minder 'aanwijzen van' maar dat is misschien ook wel goed omdat je anders misschien mensen ertussen krijgt die zelden iets terug doen.

Ik denk dat er heus genoeg op de wereld is voor iedereen (tenzij de bevolkingsexplosie doorgaat, dat zou echt ietsje minder kunnen dan is er ook ruimte voor andere levensvormen) als het goed wordt verdeeld. Ik zag laatst weer iets over een boer ergens die geen eten meer verbouwt maar nu biobrandstof maakt want dat is 'hot'. In plaats van eten dus terwijl om hem heen mensen omkomen van de honger. Vind ik niet kunnen hoewel dan weer de vraag rijst 'mag je met je eigen land doen wat je wilt?'. Persoonlijk vind ik biobrandstof alleen okee als het van afval wordt gemaakt en van mest en dergelijke. Maar om daar eten voor te gebruiken vind ik onzinnig. Of om land te gebruiken voor het verbouwen van brandstof om de heilige koeien op te laten lopen. Er moet veel meer gedaan worden met zonneenergie en dergelijke. En misschien rijden we dan minder hard. Nou en??? Er zijn trouwens wel al heel snelle zonneauto's. Als dan ook de stroom die ze tappen door zonneenergie en zo wordt geleverd is het prachtig.

Volgens mij wordt de aarde dan ook een stuk schoner. Nederland zit in de top drie van de meest vervuilde landen ter wereld. Dat is toch niet normaal???

Ik voel dat ik nog verder afdwaal want ik vind het ook zo idioot dat iedereen maar gilt over 'groei' terwijl het al prima is zo. Bedrijven die steeds groter willen worden. Maar waarom dan? Als je je prima kunt redden is het toch eh... prima? Uitdagingen okee maar dan puur om de uitdaging en om het leuk te houden.

Ik dwaal echt enorm af nu, even op de rem.

maandag 18 juli 2011 - 14:14
Eniavaswen

Eniavaswen

Pieke, ik vind het niet erg hoor dat je 'afdwaalt'. Wij zijn daar thuis ook fel mee bezig, met de vraag waar we in godsnaam mee bezig zijn. 'k Denk dat heel wat mensen op dit forum zich wel bewust zijn van de manier waarop we leven.
Ik werk in een bedrijf dat tabak en alles wat ongezond is, verdeelt. Soms vind ik het wel lastig, omdat deze business totaal indruist tegen al mijn opvattingen. Maar ja, het is werk hé. En dan krijg ik ook wel de neiging om te beginnen filosoferen.
En wat zonnepanelen betreft: binnen twee maand hebben wij er ook. Joepie!! We dachten eerst dat het veel te duur ging zijn, maar er wordt ook in België zoveel gesubsidieerd dat je na 2 jaar al de helft terug hebt en dat ze na vijf jaar volledig terugbetaald zijn. Wij zijn wel geen grote verbruikers, want we kwamen al toe met 12 panelen. Dus dat zal ook wel schelen in de kosten.
maandag 18 juli 2011 - 15:42
Pieke

Pieke

@Lein: het is echt krankzinnig dat die subsidie zo snel op is. Dan is het toch een teken dat er vraag naar is? En dat het loopt en rendabel kan zijn???

@TuinFairy: Als ik het zo hoor is het in Duitsland wat dit betreft echt veel beter. Daar hadden ze ook leuke initiatieven van boeren zo van 'ik raap alles aan aardappels maar ja, die kleintjes moet men niet, die grote knollen moeten de fabrieken ook niet en dat blijft maar op het land liggen dus dan mogen mensen gratis komen rapen'. Mensen blij (gratis aardappels) en de boer ook blij (gratis veld opruimen). Klaar.

@Eniavaswen (moest telkens je naam opnieuw lezen nu denk ik 'Enia Van Swen' dat helpt ): fijn dat je het niet vervelend vindt. Ik heb nogal eens de neiging om af te dwalen of misschien kan ik beter zeggen 'op dreef te raken'.


Wat ik heel leuk vond is te horen dat er een L******dl is (hier ergens in de buurt, schijnt) die aan het eind van zaterdag alles wat in het weekend over datum raakt gewoon buiten zet: mogen de mensen het meenemen. Nou dat vind ik geweldig! Anders wordt het toch maar weggegooid. Geweldig initiatief. (Pluimsmiley).

En ook deze: plekken in Engelse steden waar ze 'wild' tuinieren. Zetten ze een appelboom neer, of kersen. Of aardbeien en andere dingen. Mensen mogen het dan gewoon plukken. Dat wilde ik jaaaaaaaaaaaaaren geleden ook eens doen, langs het spoor had ik prachtige plekken gezien voor aardbeien. Maar niemand wilde erbij helpen. Zo suf?
maandag 18 juli 2011 - 16:01
Pieke

Pieke

@TuinFairy: wat prachtig. En het helpt beide kanten op he! Mooi verhaal.

@Lein: hooivorken???

In Frankrijk zeggen we dat het touwen regent! En in Engeland katten en honden.


Hooivorken???
maandag 18 juli 2011 - 18:24
Rita1960

Rita1960

@ Lein,

je hebt een punt maar nog net niet gescoord
Doordat het in Duitsland zo hard gaat is de prijs van de panelen ook sterk gedaald..............
Iedereen heeft er baat bij..........het milieu.........de consument........de producent.........de overheid............

De overheid houdt zich rustig.. ze derven inkomsten als ze geen BTW en energiebelasting meer vangen.
En de energiereuzen willen dit eigenlijk helemaal niet, die willen alleen maar geld vangen en het liefst zo veel mogelijk

maandag 18 juli 2011 - 18:28
Pieke

Pieke

Allemaal kl**tz*kk*n.
Zo.
Dat gezeik met geld. En macht. Nou zijn de sigaretten (ik heb nog nooit gerookt al geloofden ze dat in Amerika natuurlijk niet, Amsterdam is immers sodom en gomorra nietwaar) kennelijk ook nog veeeeel verslavender omdat er van alles in wordt gestopt dat ze nog verslavender maakt. En maar roken he, die rotdingen. Bah. Dit past toch wel in het klaagatelier denk ik.

Ik ben blij dat ik nog nooit heb gerookt. Heb al genoeg aan mijn hoofd.

Regen Wind Koud

Tuinbabbel

maandag 18 juli 2011 - 18:41
Eniavaswen

Eniavaswen

@ Pieke: En dan willen ze in die vieze stinkstokken nog meer spullen stoppen om ze nog 'aantrekkelijker' te maken. En geloof me, ondanks alle maatregelen (in België) blijft de verkoop stijgen. Het is een machtige industrie hoor, waar miljoenen mee gemoeid zijn. Ben blij dat ik ermee gestopt ben (zag er het nut niet meer van in).
Wat mijn nickname betreft: mijn naam is gewoon Karen hoor, 'k onderteken er ook mee als ik eraan denk. Mijn nick is mijn zogenaamde elfennaam. Ben nogal een fantasy-fan, dus vindt ik het wel leuk en handig om die te gebruiken.

@ Lein: Een kennis van mij maakt er een hobby van om oude wagens op gebruikt frituurvet te laten rijden. Wel leuk als je zo handig bent hé.
maandag 18 juli 2011 - 19:11
Rita1960

Rita1960

wordt de zonnebloem olie wel erg duur om in te bakken en te braden enz..

wat mij vooral steekt is dat er goede landbouwgrond wordt opgeofferd om zgn biodiesel te produceren.. en er hierdoor geen voedsel meer geproduceerd wordt.

en dat alles onder het mom van een schonere uitlaat/wereld.
nee, dat gaat er bij niet in.

laten ze maar op zonne-energie overgaan en de auto's daar ook geschikt voor maken net zoals de woningen voor het opwekken van de electriciteit..
maar ja.... dan heb je niet alleen RDW/Essent/Nuon enz tegenover je maar ook Shell/ Q8/British Petroleum en nog een paar van die inhaligen..





maandag 18 juli 2011 - 20:02
Pieke

Pieke

Ja bah die stinkstokken en verslavend bah....
Ik las dat er een 'onverwacht eind aan nat weer in Nederland' is gekomen. Hoera! Kijk het was dan wel lang droog en zo maar maar maar toen moest ik werken en en en... nouistvakantie dus...

HOERA ENDE JOECHEE EN ZO!

Kat 3 wil ook altijd naar buiten. Als het regent vindt hij het minder leuk maar hij jammert voor de deur. Als ik dan naar buiten ga is hij er als de kippen bij, ook al lag hij net te slapen, slaapdronken tuimelt hij dan naar buiten om aan het gras te snuffen, een slak op te pakken en ermee weg te lopen om hem ergens anders neer te zetten en dan weer iets anders te gaan doen (hij is een interieurverzorger, er moet ook altijd een rozenblaadje in het water liggen, een speelsprietje in het etensbakje en iets anders in het drinkbakje, hij sleept de badeend mee naar beneden (met stop en al), het is echt een juttertje). En als het regent gaat hij stoer nog een poosje door tot het te gortig wordt.

Kat 1 vindt regen niks maar probeert het wel. En gaat dan voor de deur staan wachten om aan te geven dat hij heeeeeeeel graag weer naar binnen wil. Geluidloos en heel hoopvol naar de deurklink starend.

Kat 2 vindt de tuin niet heel, heel veel aan. Alleen het gras vindt hij leuk en hij is wel een verkenner: gaat graag naar andere tuinen. Voor ander gras.

Maar de tuin is nu afgezet met gaas. Jawel. Okee, kat 2 vindt dat niks aan, hij springt er desnoods overheen en klimt erin. Maar de andere twee weten dat dat niet de bedoeling is. Na zorgvuldige inspectie hebben ze besloten dat het niks is. Liever in de tuin. Bij de baasjes.

En als ik dan richting huisdeur loop en zeg "Ga je mee naar binnen?" komen ze lief mee. Aaaach... ze zijn zo leuk.

Zo. En nu koffie.
dinsdag 19 juli 2011 - 12:20
Pieke

Pieke

http://www.nu.nl/binnenland/2568755/extreem-nat-weer-voorbij.html

AMSTERDAM – Er is plotseling een einde gekomen aan het extreem natte weer in Nederland. Meteorologen van Weerplaza voorspellen op de lange termijn zelfs een flinke verbetering van het weer.

HOERA! Als het tenminste klopt he.
dinsdag 19 juli 2011 - 12:33
Pieke

Pieke

Ha, ja ik hoop echt dat het fijn weer wordt. Het grappige is dat ik nooit naar het weerbericht kijk. Maar mensen zeggen dan wel 'ze zeiden op televisie' of 'ik hoorde op de radio' en dit kwam ik stomtoevallig tegen op Nu. En gisteren moest mijn huisgenoot lachen omdat ik oprecht verontwaardigd was omdat ik het niet vond kunnen om twee weken in de regen te moeten zitten, ik had heel ander weer verwacht! Haha!

Dat is zeker fijn van Jerry, TuinFairy. Een kennis van me had een hond, ook zo'n opvanghond. Die had enorme trauma's meegemaakt en was nog bang, schrikkerig. Met veel liefde hebben ze hem weer opgeknapt en hij werd erg aanhankelijk. Het was een bakbeest van een dier, heel mooi ook. Maar zoooo lief en schuw.

Het is terwijl ik dit typ echt prachtig weer geworden. Zo mooi! Het straalt gewoon!
dinsdag 19 juli 2011 - 14:28
marero

Marero

steek die zon dan es rap in een envelopke en zend richting belgië liefst regio oost vlaanderen want daar woon ikke
dinsdag 19 juli 2011 - 17:28
Mandy

Mandy

Waarom hebben jullie allemaal ZON???

Hier niet hoor...

Lekkere buien hier.......
dinsdag 19 juli 2011 - 17:48
Mandy

Mandy

Tjee, hier al meer dan 4 uur regen.......
dinsdag 19 juli 2011 - 18:49
Pieke

Pieke

@Lein: volgende keer even melden kun je hier koffie komen drinken.

En voor de rest, de zonlozen: moeten jullie ook maar een mooi plaatje maken
dinsdag 19 juli 2011 - 19:24
Mandy

Mandy

Pike: "op de lange termijn een verbetering" haha


welke lange termijn..... volgend jaar zomer zeker...... donker, grijs, regen en koud....
dinsdag 19 juli 2011 - 19:31
marero

Marero

das erg
woensdag 20 juli 2011 - 00:12
Mandy

Mandy

Na al die ellendige regen van gisteravond en vannacht is de hele tuin drijfnat......

Momenteel is het droog dus er is nog hoop on vanmiddag iets te kunnen doen.....

moet nodig in een border gaan werken......
woensdag 20 juli 2011 - 09:04
Pieke

Pieke

Jee zeg, wat vervelend dat er zoveel stuk is! Gelukkig is de kat wel heelhuids weggekomen. Dat moet wel een enorme schrik en paniek zijn geweest. Wat naar voor alle partijen!

Hier is het droog en er lijkt zon aan te komen.
woensdag 20 juli 2011 - 12:45
Sarah

Sarah

Hier gisteren schitterend mooi weer geweest. Vandaag tot nu toe ook maar nu gaat het toch wel weer bewolken. Ik hoop dat het niet weer gaat regenen. Volgens
weeronline krijgen we weer dagen regen hier begint vanmiddag al en volgens knmi morgen en vrijdag droog met zon. Kunnen ze het nou niet eens voor een keer goed doen?
woensdag 20 juli 2011 - 12:59
Gehenna

Gehenna

Ja echt 100X sorry hoor maar de poes loopt constant de regenmaker omver zodat alle bolletjes tinkelen en er regen van komt
woensdag 20 juli 2011 - 13:02
marero

Marero

en ik heb geen computermodellen nodig om te weten dat het wééral a volontee aant gieten is...ggrrrrrr[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 20 juli 2011 - 14:24
Pieke

Pieke

Ik denk dat het vandaag hier redelijk droog zal blijven. Kijk zelden naar weerberichten. Er hangt wel iets groots en grijs maar het waait ook dus ik denk dat die overwaait. Misschien vanavond wel wat regen. Maar voor de rest lekker zon.
woensdag 20 juli 2011 - 14:31
Sarah

Sarah

Hier begint het net weer te regenen..., heel de dag verder mooi weer geweest.

Net even naar het dorp geweest, terrasjes zaten weer vol. Gezellig hoor.
woensdag 20 juli 2011 - 15:03
Mandy

Mandy

Vanmorgen regen maar vanaf het middaguur wat zon en een lichte wind......

Tjee... het lijkt wel ZOMER......
woensdag 20 juli 2011 - 16:58
Pieke

Pieke

Hele dag mooi weer gehad, grijs dreef over en lekker warm en zonnig!
woensdag 20 juli 2011 - 20:09
Rita1960

Rita1960

hier matig tot zwaar bewolkt. temp was oké.. en droog
dus vandaag heerlijk in de tuin kunnen werken........ zonder het zweet op het hoofd te krijgen en de rug bleef ook droog en nu schijnt het zonnetje

woensdag 20 juli 2011 - 20:27
marero

Marero

gelukszakken allemaal, hier blijft het gieten en anders ist aant motregenen, en ventje moest de nieuwe versterker en boxen gaan afhalen voor de koers en stelde zomaar voor van tot in oudenaarde te rijden om daar eens te kijken of ze hemerocalissen hebben want daar ben ik nu naar op zoek, wij dus door de gietende regen, alweer, naar ginder...waren die sm****toch wel op verlof zekers.....hoe durven ze....ben nu dus depri
woensdag 20 juli 2011 - 20:43
Sarah

Sarah

Vanmorgen schitterend mooi weer. Nu weer hele grote regen druppels en kei hard.
Ik had net mijn was buiten hangen. De boel maar weer naar binnen gesjouwd.

Ach arme Marero, hopelijk volgende keer meer geluk en dat het dan niet giet. Volgende week wordt het beter en kun je van de depri af komen.
Hou vol hè, je kan het....
donderdag 21 juli 2011 - 11:56
Mandy

Mandy

De waterkippies beginnen de tomaten te ontdekken.....



O jee.... wat een ramp.....

Het wordt tijd dat ze een ander thuis gaan zoeken denk ik.....
ze beginnen nu ook te gaan vliegen.......

Vangen en ergens anders los laten ofzo......
donderdag 21 juli 2011 - 13:36
Mandy

Mandy

Je eet tenslotte ook vaak je eigen kippen op... toch??? en konijntjes??????
donderdag 21 juli 2011 - 14:02
Mandy

Mandy

Helaas is het hier geen BBQ weer ( van die p. kk.regen krijg ik zoooooo genoeg!!!)dus die optie is voorlopig uitgesloten.........

donderdag 21 juli 2011 - 15:02
Pieke

Pieke

Haha, of het Birdwatcher's eigen kat is hahaha! Denk het niet...

Maar even serieus: ik denk dat mensen echt hun eigen dieren moeten opvoeden. Kijk, sommige dingen zijn nu eenmaal de aard van het beestje.

Ken je die van de schorpioen die het water niet kon oversteken?

De schorpioen wilde graag naar de overkant. Maar ja, zwemmen is een kunst die een schorpioen niet machtig is. Hij had de hele dag heen en weer gelopen en vond geen plek, geen tak, geen omgevallen boom om naar de overkant te kunnen gaan.

"Vos, zou je me willen helpen?" vroeg de schorpioen aan een vos die langskwam en wat water kwam drinken. (er zijn ook varianten met kikker en hond.)

"Het water is veel te diep en gevaarlijk." zei de vos.
"Ik heb de hele dag rondgelopen en verderop is een plekje waar het water wat minder diep en gevaarlijk is. Daar zou het moeten lukken." zei de schorpioen.

De vos dacht er even over na. Hij wilde wel helpen maar hij wilde natuurlijk niet gestoken worden. Hij deelde zijn zorgen met de schorpioen.

"Ik beloof het, heus ik zal je niet steken." zei de schorpioen.
"Hoe weet ik dat dan zeker?" vroeg de vos.

"Da's nogal simpel." antwoordde de schorpioen. "Als ik je steek verdrinken we toch allebei? En ik wil naar de overkant. Je kunt me aan de andere over neerzetten en zelf daarna verderop de kant op gaan."

Zo gezegd, zo gedaan.
De vos nam de schorpioen op zijn rug. Hij zwom door de snel stromende rivier. Het was zwaar werk. De schorpioen woog niet veel maar het was ploeteren door de stroming en de golven.

Opeens voelde de vos een harde, pijnlijke steek. Het drong tot hem door dat hij gestoken was.
"Wat doe je?" vroeg hij geschrokken aan de schorpioen. "Je zou me toch niet steken?"

"Ik kan het niet helpen." zei de schorpioen. "Ik ben een schorpioen... het zit in mijn natuur..."

Beide dieren zijn niets te verwijten. De vos zou je dom kunnen noemen, de schorpioen wreed. Maar ik blijf erbij dat de meeste dieren, in tegenstelling tot de meeste mensen geen verborgen agenda's hebben.

Twee jaar geleden werd bij ons een duif gepakt die al lang bij ons kwam. Door een kat van buren verderop. Die tegen dingen aan piest. Die een boom heeft gemold. Dat dier verwijt ik niks. Het is zijn natuur. Voor zijn baasjes is hij lief. Het is gewoon een goed dier. Hij heeft niet uit wreedheid de duif gedood: hij moet zich buiten zien te redden (bij de buren die hem hebben overgenomen van verhuisden mag hij niet in huis).

Ik heb de tuin nu afgezet. Dat scheelt al een hoop. Ik zou die kat niets hebben aangedaan.

donderdag 21 juli 2011 - 16:45
bakbeest

Bakbeest

Daarom gaan die van ons in de ren Dan heeft niemand er last van,raken wij ze niet kwijt aan kattenhaters.
donderdag 21 juli 2011 - 19:41
Pieke

Pieke

Die van ons zitten ook lekker in de tuin. Maar als wij naar binnen gaan: zij ook. "Gaan jullie mee naar binnen?" en we hoeven het slechts een keer te vragen: ze gaan allen naar de deur en wachten lief of lopen achter ons aan.

Vanmiddag had een van hen trouwens een... wesp voor zijn neus. Ik heb het zelf niet gezien maar mijn vriend wel. Hij keek ernaar maar deed niks. De wesp zweefde voor zijn neus en ging op en neer en keek en keek. Maar mijn lieverdje bleef heel, heel rustig en de wesp ging weg. Ik denk dat de jongste wel 'pats' had gedaan, gewoon om te kijken wat er dan zou gebeuren. De jonge onderzoekers he...

donderdag 21 juli 2011 - 20:19
marero

Marero

kpeins dat de moesson verhuisd is , theeft effe geregend:35 liter om precies te zijn op nog geen uurke tijd
donderdag 21 juli 2011 - 20:22
marero

Marero

tis nie waar héééééé, 5 minuten over en het giet alweer
donderdag 21 juli 2011 - 20:24
Pieke

Pieke

Aaaaaaaaaach... Wat naar Marero. Je hebt niet veel geluk met het weer he.

Hier was het vandaag de hele dag zonnig. 's Middags even wat gerommel maar geen druppeltje gevallen, lekker weer.

Laden van de pagina gaat nu heeeeeeeeel langzaam... Sowieso is het niet het snelste maar nu wordt het wel heel moeilijk... misschien tijd voor een versie '3.0'

donderdag 21 juli 2011 - 20:31
Gehenna

Gehenna

Ik kom klagen dat er zoveel mensen iets hebben tegen katten.
Da's hier schering en inslag. Reclameren dat mijn katten de vogels vangen in hun tuin (raar dat ze hier in de tuin blijven en vanop afstand vogels vangen) Dat ze 's nachts alles onderpissen en kakken, dat ze de vuilzakken overal openkrabben ...
En als je dan zegt dat jouw katten 's nachts binnen zijn dan zit je te liegen want elke kat zit buiten 's nachts.
Maar dat hun kefbeest een hele dag en nacht zit te keffen en janken, dat je tuin stinkt naar hondenstront bij elk zuchtje wind en vol vliegen zit omdat hun keffer hun tuin volschijt mag je niet zeggen. Dan ben je onverdraagzaam.

Wil je geen last van katten in je tuin? Haal zelf 1 in huis
donderdag 21 juli 2011 - 21:38
marero

Marero

kzoudt wel wille, mor kzen allergisch voor die bieshkes, kheb mijn 4 poesies zelf moeten uitdelen
donderdag 21 juli 2011 - 22:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon