menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heb een serieus probleem muizen plaag

Ga naar meest recente reactie

an

An

help help help

Dacht dat ik 1 of 2 muisjes had maar dat blijkt niet zo.
op zolder sins de renavatie heb ik nu op zolder waar mijn zoon slaapt 1 a 2 muizen
lopen waren er eerst een stuk of 6 of meer hebben ook al een nestje ondekt en weg gehaald en dood gemaakt .
we zetten regelmatig valletjes en muizen gif maar dat eten ze op en blijven gewoon leven valletjes halen ze het eten uit en lopen gewoon verder.
al een paar gevangen lopen er als goed.....is nog 2 want de plek waar we denken waar ze vandaan komen hebben we met glaswol en purschuim dicht gemaakt.
(buren hebben het zelfde probleem op de zelfde plaats.

en beneden komen ze bij de hoofd deur waar ze een gat hebben gebeten door het beton naar binnen we hebbener 4 gevangen en we zagen ze naar de schuur lopen onder de deur door en in dat holletje bij de voor deur .
we hebben dat holletje met ijzere gaas en gips dicht gemaakt totnu toe komen ze daar niet meer door,
en bij de schuur die we aan huis hebben hebben we dat gaas onder de deur gemaakt zodat ze niet meer naar de gang kunnen en in huis we gaan morgen de schuur leeg halen en zoveel mogelijk proberen te vangen voor dat het er meer worden.(meer jonkies)

zie foto jonkies die we op zolder hebben gevangen.(zie topic beestjes op het forum onder het kolum ratten heb daar een foto geplaatst.
help als je blieft met tips voor eten(in valletjes)en muizen gif zijn ze inmuum
heb al mijn eten in plastic bakken zitten zodat ze daar niet bij kunnen.


wie o wie heeft er goeie tips voor dat het er meer worden ,het weer werkt ook niet mee ze zoeken de warmte op.het blok van 5 rijtjes huizen waar wij ook tussen zitten hebben er last van.

gr an
zaterdag 30 januari 2010 - 21:12
an

An

Hoi batdah al vast bedankt voor je tip wacht op de rest van de tips en waar je dit misschien kan kopen in nederland.
gr an
zaterdag 30 januari 2010 - 21:42
Thanja

Thanja

An, begreep ik dat je in een huis zit dat van de woningbouwvereniging is? In principe zou je hen ook kunnen bellen en het probleem voor kunnen leggen. Wellicht kunnen zij jou en je buren hierbij helpen.

Succes!
zaterdag 30 januari 2010 - 23:09
jack1

Jack1

als je last heb van muizen .heb je er neist aan om d egaatjes dicht te maken .ze komen dan ergens anders toch weer uit ...vergif moet je echt lang geven .het gata pas werken na datz e er genoeg van gegeten heben .dus gewoon blijven neer zetten dat vergif .....maar let op als jullie een kat heben en zij vangt deze muisjes weer wat aan het vergif hebebn gegeten word je kat ook ziek.

mocht je inderdaad een woning hebben van de woningbouw ....is het hun zaak om er iets aan te doen

zondag 31 januari 2010 - 12:01
vera2

Vera2

ik sluit mij aan bij jack1...gaatjes vullen helpt niet...zeker nier met schuim...ze knabbelen dat fijn om er een lekkere warme nest van te maken en een muis kan zich zelfs onder een deurspleetje doorwringen wat ze vooral doen om warmte op te zoeken en de winter door te komen...
ik zorg dat er het ganse jaar door...zomer en winter vergif ligt want als er 2 weken niks meer ligt dan moet je ze van voor afaan opnieuw gaan bestrijden want ze nestelen om de 5 voet en als ze toevallig dan ergens hier binnen komen dan staat er een muizenklem klaar met chocopasta...plakt lekker; beter dan kaas want die word vaak veilig voor muislief van de klem gehaald.
in belgie kan je op de gemeente gratis rattenvergif verkrijgen...kom daar maandelijks niet mee toe en koop nog extra want zoals gezegd...1 koppel muizen zijn op de kortste keer honderden...non stop vergif leggen is de boodschap.
hier zijn ook poezen ...zelfs wilde die niet gevoerd worden door mij en die lopen hier al jaren rond ondanks dat er om elke hoek muizenvergif ligt...
ik ken uw woonsituatie niet maar als je een tuintje hebt kan je het muizenlokaas voor veiligheid van andere dieren onder een omgekeerde bloempot leggen met een aan 1 kant iets onder zodat de muizen er onderdoor kunnen en poes- of hondjelief blijven veilig...conclusie...ganse jaar door preventief vergif leggen en geen week overslaan.
zondag 31 januari 2010 - 13:13
an

An

Hebben de schuur leeg gehaald en ze bijten zich gewoon een gat door beton naar boven ,volgens mij komen ze uit de kruip ruimte.(een onder het schuurraampje(kozijn) en een die wijst naar de kruip ruimte onder het huis had de gemeente voor warmte piepschuim blokjes geplaatst en om muizen en zo te weren,nou je ziet het)
we hebben 2 gaten gevonden en we hebben ze dicht gemaakt met heel fijn ijzer gaas en gips en gaan vallen zeker uit proberen met choco pasta.
ze kunnen iedergeval niet zomakkelijk meer naar boven komen en voor de rest kunnen ze een val tegen komen .
ga morgen ook even de gemeente bellen.

en even kijken hoe we gif neer leggen (wij hebben een hond lopen,dus op een plaats waar nog kinderen en een hond kunnen komen)

gr an
zondag 31 januari 2010 - 17:53
jack1

Jack1

als je ongediertewilt bestrijden .is mijn optie
volhouden volhouden
zondag 31 januari 2010 - 17:59
an

An

hoi Jack zal wel moeten volhouden we hebben hier in die tien jaar dat we hier wonen nog nooit zo'n last van gehad als nu.
dit is gewoon verschrikkelijk
zal ook wel door de winter komen want het is lang geleden dat we zo'n winter hadden.

Ja en het is een huis van de woning bouw
zondag 31 januari 2010 - 18:13
jack1

Jack1

kenis had ook veel muisen in zijn kelder
vallen hielp niet veel
we heben toen muizenlijm op stukken karton gedaan met in het midden wat lekkers .na 2 weekejs .muizenprobleem opgelost ......
zondag 31 januari 2010 - 18:16
an

An

hoi
oke
ga eve kijken waar je dat kan kopen
an
zondag 31 januari 2010 - 18:24
jack1

Jack1

muisenlijm krijg je bij de boerenbond of een dierenspeciaal zaak

let wel op vogels kunnen er ook op blijven plakken /zelf een kat
zondag 31 januari 2010 - 18:34
an

An

bij ons heet boeren bond welkoop ga morgen er naar toe bellen of ze het hebben,en even naar rentenaar(dierenwinkel)
door al dit gedoe heb ik nog steeds niet gezaaid zou dit weekend paprika zaaien maar doe het morgen wel even en meloenpeer. en misschien 2 struik tomaatjes.
zondag 31 januari 2010 - 19:27
an

An

ze hebben in mijn voorraadkast lopen vreten ,tuc ,chips ,deegwaren,wraps en zo
heb 1 1/12 vuilniszak aan eten weg kunnen gooien .
heb nu alles in van die plastic bakken met deksel zitten, en als ik zeker weet dat ze er niet meer zijn zet ik het weer gewoon neer in de kast ,want nu kost het me al handen vol aan bestrijdings middelen en eten voor ons zelf wat je weg kan gooien niks staat meer zo dat ze er van kunnen knagen.

op zolder een hele boel gif neer gegooit(en niet zo klein beetje) achter een schot waar ze zouden kunnen zitten bijna alle gif is op gegeten maar ze leven nog.
maandag 1 februari 2010 - 10:22
jack1

Jack1

@an
weet je wat het is met gif ....
het gif heeft een lange wertijd nodig .als je vergif voert denk eje dat het niet helpt maar het helpt wel alleen het heeft tijd nodig om de muizen te doden /

hoe zo hebben ze dit gedaan dat het gif lanzaamwerkzaam is

neem nu ratten bv ...
ratten hebben een zogenaamde ( voorproefer .dit houd in .als er ergens voedsel word gevonden eet 1 rat er van .als deze rat niet ziek er van word bv volgende dag .gaan de andere raten er ook van eten .zodoende heeft men het gif gemaakt met een langere werktijd voor een dier er dood aan gaat ....

gewoon steeds neiuwe gifkorreltjes neerleggen op een gegeven moment .merk je van zelf dat het gif blijft liggen en dan heb je de strijd gewonnen .maar blijf altijd alert . en controleer regelmatig de voedselplekkjes
maandag 1 februari 2010 - 10:28
an

An

bedankt voor je informatie ,dit wist ik niet ik dacht dat ze na een dag kassie welle waren.(dood dus)
gr an
maandag 1 februari 2010 - 10:33
jack1

Jack1

je moet ook bedenken voor dat je bv 1 muisje ziet zijn er al medere generatie,s nakomelingen .....er is een spreek woord dat zegt . (fokken hoe de muizen )

zelf heb ik buiten overal muizen boxen staan met vergif in .....als ik hoi en strooi haal bij d eboer voor het kleinvee hier dan is het weer prijs .en heb ik weer last van muizen .....daarom staan die boxen er altijd
maandag 1 februari 2010 - 10:39
an

An

heb er buiten ook 1 of 2 lopen maar ik dacht a dat is toch maar buiten.
maandag 1 februari 2010 - 10:45
jack1

Jack1

buiten moet je ook bestrijden an .anders heeft het niet veel nut ...

als je er goed tegen aan gaat .moet je zien over ik denk 4 weekjes .mischiens ook eerder ben je van je muizenplaag af .....
maandag 1 februari 2010 - 10:47
jack1

Jack1

als je ratten en muizen of andere ongedierte gewoon laat binnen leven ....krijg je op een gegeven moment te maken met ziektes .ik moet er niet aan denken dat de ratten over mijn aanrecht lopen of de muizen uit de provinsie kast eten
ze poepen en pissen overal ....lijk me nier erg hygienis

je kunt nu wel zeggen hoe helpen we de natuur na de knoppen .....maar ik vind het is onverantwoord om muisen en ratten gewoon in je huis te laten leven

je zou maar bv net aan het koken gana beginnen .het vlees staat al op het aanrecht de telefoongaat .je gaat de keuken uit en zo een rat komt leker op de aanrecht en peuzelt lekker aan je vlees dat je nog moet gaan braden ......de rat hoor je weer aan komen en roetsss weg is die .heerlijkkk

maandag 1 februari 2010 - 11:23
LauraK

LauraK

Hallo An,

Wat een naar (en vies!) probleem! Ik hoop dat je snel een goede oplossing vind om in huis van die vervelende knaagdieren af te komen.

Hier in de buurt hebben we er ook last van: er zijn aardig wat mensen die konijnen in hokken in de tuin hebben staan, en daar vinden de muizen natuurlijk eten genoeg. En ondanks het feit dat er vrij veel katten zijn, blijven die muizen maar in aantal toenemen.

Als ik naar onze eigen katten kijk, begrijp ik het wel een beetje.
Kat nr. 1 weet niet eens wat muizen zijn, en kijkt er heel verbaasd naar;
Kat nr. 2 vangt ze levend, en laat ze binnenshuis los (alleen spitsmuizen...);
Kat nr. 3 vangt en doodt ze, en legt ze als kadootje binnen neer (alleen rosse woelmuizen...);
Kat nr. 4 (helaas doodgereden vorig jaar) ving muizen, en at ze op, maar liet hun kopjes achter in de tuin. Nogal gruwelijk!

Vorig jaar vond ik ook een dode (jonge) rat in de tuin, waarschijnlijk van kat nr. 3.

Heel verstandig dat nu je etenswaren e.d. in afsluitbare dozen bewaart, zodat ze er niet meer bij kunnen. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

Groeten van Laura.
maandag 1 februari 2010 - 12:06
vera2

Vera2

als er ergens elektrische bekabeling ligt...ga die dan voor alle zekerheid controleren...'t zou niet de eerste keer zijn dat er muizen aan knabbelen.
maandag 1 februari 2010 - 12:07
vera2

Vera2

't zijn niet alleen de vlooien hoor...rattenkeutels brengen ook ziekten voort...
maandag 1 februari 2010 - 12:34
andreash

Andreash

@an,

Ik las dat je alle etenswaren nu in plastic dozen hebt zitten. Voor zover mijn geheugen me niet in de steek laat vreten muizen zich daar ook nog wel doorheen. We hadden vroeger ook 'last' van muizen in mijn ouderlijk huis. Die gingen dan gezellig een potje glijbaan spelen boven mijn hoofd, net onder het schuine dak. Best vermakelijk eigenlijk. Gif hebben we nooit gebruikt om er vanaf te komen, de meeste muizen vertrekken toch weer naar buiten als het wat weer wat warmer gaat worden.

Metalen blikken (zoals waar de beschuit in zit) moet je eigenlijk gebruiken, iedere dag stofzuigen in de keuken en werkelijk waar geen enkel korreltje voedsel ergens achterlaten. Als ze niks vinden in huis dan hebben ze er verder ook niks meer te zoeken en zullen ze hun heil zeker ergens anders gaan zoeken.

Good luck anyway!
maandag 1 februari 2010 - 12:57
an

An

heb er tot nu toe nog geen een gezien meer wij hebben onder onze vooraad kast heel fijn gaas gespannen dus daar kunnen ze niet onder door .
en dan nog eens voor zekerheid alles in plasstic bakken .

zuigen en schoon houden doen we elke dag.
hoop dat het even rustig blijft
bedankt voor alle tips en hulp.

an
maandag 1 februari 2010 - 13:23
jack1

Jack1

@birdwatcher

maar denk je ook niet dat die muizen me huis in komen als ik de achterdeur heb openstaan .....en ik heb het dan niet over de pest .maar er zijn ook andere ziektes die ratten kunnen overbrengen op de mens of andere huisdieren

en als ik toe laat dat muizen in em kippenhok komen .ik weet zeker me kippen zullen ziek worden .kippenkuikens sterven zelfs als er muizen bij het voer of drinkwater komen urine van de muis en muizenkeuteltjes .......
maandag 1 februari 2010 - 13:48
andreash

Andreash

Tja, een muis is nu eenmaal chronisch incontinent. Wat overigens ook wel weer een voordeel heeft. Anders konden roofvogels die vervloekte beesten nooit vinden. De urine van muizen geeft blijkbaar licht oid....
maandag 1 februari 2010 - 13:53
jack1

Jack1

ik wil hier nog wel even vermelden .dat ik geen muizen hater ben of zo
heb iemers onder de pruimen boom een aantal muisjes wonen ......leg er zelf wat graan voor neer
maandag 1 februari 2010 - 13:55
schuurmans

Schuurmans

met een beetje pindakaas in de muizenval kun je bijna niet bijhouden met het opruimen van de beesten.

grt
henk
maandag 1 februari 2010 - 19:17
sunjet

Sunjet

pindakaas of chocopasta maar ook goed vergif
het donkere paarse vergif tegen ratten en muizen help
doe de zakjes open anders duurt het te lang eer het werkt
leg het vergif op een dekseltje zet in een hoek want een muis loop altijd langs de muur
zorg er voor dat de huisdieren er niet aan kunnen

groeten sunjet
maandag 1 februari 2010 - 21:26
an

An

Pindakaas hebben we wel meer gebruikt,
mijn zoon heeft het iets uit gestrooit achter de schotten boven is dat dan niet goed dan.
beneden nog geen last meer na het dicht maaken met gaas en gips boven na horen zeggen van mijn zoon nog 2

@sunjet waarom moet je die zakjes openen dat doe je toch als je strooit.
dinsdag 2 februari 2010 - 08:25
an

An

ja, maar we vangen ze nog steeds ,vanacht heeft mijn zoon er 2 gevangen en eergisteren 1 gevangen

woning bouw doet er niks aan moeten er meer dan 50 zijn zeggen ze.

en gebeld naar de boeren bond op 2 plaatsen maar muizen lijm verkopen ze niet meer is dieronvriendelijk.
ze verkopen hier overal alleen gif en vallen .

ben blij als het wat warmer wordt en dat ze naar buiten gaan.
of dat de plaag gewoon allemaal kassie weillen is.

gr an

donderdag 11 februari 2010 - 10:13
jack1

Jack1

Hoi an
gewoon volhouden .je wint deze strijd heus wel ook al denk je soms van niet

muizenlijm is hier nog steeds te verkrijgen

donderdag 11 februari 2010 - 10:45
jack1

Jack1

dat si wel een goed idee .birdwatcher....
donderdag 11 februari 2010 - 10:58
an

An

zal even aan mijn zoon vragen om een foto te maken
heb wel een foto van een nestje wat tussen de baby kleertjes lag mijn zoon zijn vriendin had ze even in een bakje gelegd leefden alle 7 maar zijn nu dood(dit is 1 worp dus kan je nagaan hoe snel het uitbreid maar dat weten jullie zelf wel)
gr an

Tuinbabbel

donderdag 11 februari 2010 - 11:21
vera2

Vera2

bij warmere themperaturen zullen zeker niet alle muizen buiten gaan...zoals voorheen gezegt...blijven vergif leggen tot er niet meer van gegeten word maar daarna ook zorgen dat er altijd vergif ligt want zoals je ondertussen al weet...
als je 1 koppel muizen in huis of waar dan ook hebt dan heb je binnen de kortste keer een kolonie...heb het op mijn zolder ervaren...reserve dweilen en al wat je maar kan bedenken wat daar stond was aangevreten en vernield...ik maakte daar mij in't begin ook geen zorgen over tot op 't moment en dit is echt waarheid hoor;
ik had indertijd zo'n suzuki jeepke dat vaak in de garage stond ...mijn portefeuille met al mijn papieren lagen in het handschoenkastje (in die tijd was dat nog redelijk veilig)...dacht ik...tijdens een verkeerscontrole haal ik mijn portefeuille uit dat ...kastje en wat blijkt....al de hoeken van dat ding waren afgevreten met alles wat er in zat ...paspoort-rijbewijs bankkaart enz...heb toen een muizenklem in het handschoenkastje gezet en na 1 week 2 muizen gevangen in die auto...sindsdien ligt hier geen dag meer zonder ratten- en muizenvergif...laat uw huis even zonder en je kan van voor afaan beginnen...
ik ben diervriendelijk maar ale je muizen een kans van overleven laat in je huis dan krijg je stilaan zeker ook ratten over de vloer...doe gewoon zoals de meesten zeggen...leg vergif het ganse jaar door...de muizen die in uw voorraadkast kwamen zullen dit niet overleven....klemmen en lijm zijn ok maar hulpmiddelen op plaatsen waar je geen gif kan leggen.
heb je wel genoeg gif gelegd want na zoveel tijd is het niet normaal dat uw zoon nog even 2 muizen met klem vangt...iedereen heeft het hier al gezegt..onophoudelijk blijven vergif voeren want je geraakt er anders nooit vanaf...
ps...waar komt die nestwol vandaan op de foto...hebben ze zeker ergens uit uw matras gehaald ofzo..hahaha...grapje hoor maar is geen grap meer als je met die beestjesplaag zit...
donderdag 11 februari 2010 - 14:34
an

An

Hoi Vera het wol in dit bakje zijn watten mijn a.s schoondochter vond ze zo lief
dat ze ze even in een bakje deed omdat wij er niet waren zo konden wij ze ook zien
er is gif achter schotten gelegd waar we gewoonlijk nie zomaar bij kunnen waar ze zitten plus glaswol en purschuim voor de gaten om dicht te maken mochten ze komen hebben ze een hapje aan muizen gif.
beneden heb ik er volgens mij twee je ziet ze niet heb klem neer gezet je hoort wel soms geknaag
zitten niet op de zelfde plek.
we blijven vallen zetten en op zolder ligt er gif ,heb namelijk nog een hond en kinderen lopen.

gr an
donderdag 11 februari 2010 - 20:55
an

An

Heb nog een vraagje wie kan mij helpen ?

sins een paar dagen merk ik dat in de huis kamer daar staat een jucca op de grond en er ligt elke keer aarde naast ,
en op mijn vensterbank staat een vrouwetong (andere benaming weet ik even niet)
dat er in gewoelt wordt het zijn 3 planten zie ik waar het in ge beurt,kijk niiet naar dat ze over gepot moeten worden want dat moet nog (2 van de planten)vrouwetong(ga ik scheuren ) en die andere op de venster bank

zouden die muizen hier nou ook in bezig zijn want dan zijn het woelmuizen ,merk dit net deze week

[afbeelding verwijderd niet-https]
hier alle aarde wortels omhoog gegooit
[afbeelding verwijderd niet-https]
deze is nog duidelijker.


[afbeelding verwijderd niet-https]
deze 2 planten staan allebij op de venster bank.

en deze plant zie foto hier onder staat op de grond (kijk niet naar het behang want ik moet nog behangen dit is los gerokken omdat het loszat.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zie geen muis lopen hoewel mijn man er van de week 1 zag
weet niet waar hij van daan komt of heen gaat
wie weet hoe ik dit moet oplossen.
gr an
donderdag 11 maart 2010 - 09:34
andreash

Andreash

Is dat een hondenspeeltje wat daarnaast ligt?? Misschien toch even fifi woest aankijken??
donderdag 11 maart 2010 - 09:38
an

An

Hoi andreash
die kijkt alleen ,dat merkte ik toen ik dit topic starte.(haar mand staat er ook voor )
hier even van die ene plant een duidelijkere foto(3de)[afbeelding verwijderd niet-https]
deze is van ver af en nu nog een van dicht bij want op die 3 de foto zie je het niet
[afbeelding verwijderd niet-https]
houd het nou nooit op dacht dat ik er van af was in de kamer
wordt er zo moedeloos van,
gr an
donderdag 11 maart 2010 - 09:44
jack1

Jack1

het hoeven gene woelmuien te zijn ......woelmuien leven echt onder de gond
gewone huismuisen zullen we ze maar noemen, doen ook woelen in de bloemen aarde .
ik zou zeker eens op dei lekje muizen valletjes zetten .pas wel op je hond op ....
donderdag 11 maart 2010 - 09:49
an

An

ja jack waar kan ze dan het beste neezetten gewoon op de grond naast/beetje achter die plant die op de grond staat?(in die planten komt van muizen?)
echt ik weet het niet meer

Hoor net van mijn zoon dat er op zolder ook 1 zit (en misschien wel en nestje )
tussen mijn kerst spullen en daar staan vallen en gif.
gaan die rotbeesten nou nooit weg of dood
gr an
donderdag 11 maart 2010 - 09:58
jack1

Jack1

ja AN
het duurt lang eer dat alles muisvrij is
je kunt het best die muizenvallen ...een op de grond achter d eplant en 1 in de plant .

ja muizen woelen ook in grond

zal ej ens wat vertellen .
ik had afgelopen zomer geranium in lange bloembakken staan op me afdak
zo nu en dan gaf ik die water .ze stonden ongeveer 180 hoog op het afdak .......dus water geven ging altijd wat moeilijk

maar toen ik ens die bloembakken van het afdak gin hallen ...om de oude geraniums er uit te hallen ....was het opeens roetsssss ik weet niet hoeveel muisjes uit die bloembak kwamen gevlucht .ze hadden gewoon gannetjes gegraven en onder tussen de wortels nesjes gemaakt .geloof het of niet ......


dus gewoon valletjes neerzetten in en bij je bloempotten

donderdag 11 maart 2010 - 10:43
an

An

Hoi Jack dan ga ik er nog maar een stuk of 6 a 8 halen voor bij die planten en dan op zolder (nog meer maar op zolder)

en dan ga ik zo het is wel koud buiten die planten even scheuren (vrouwetong) en nieuw aarde in doen flink water en aandrukken en als het morgen weer zo is zegt dat genoeg.
en die jucca ook even buiten en kijken met een schepje ze zullen denk s'nachts er wel in zitten.
(ga ze maar even controleren want ik wil geen nestjes daar ook in hebben,net als jij,gelukkig was het bij jou buiten maar bij mij in de huis kamer)

en als ik dat heb gedaan dan maar valletjes neer zetten

gr an
donderdag 11 maart 2010 - 11:02
jack1

Jack1

ja gelukkig wel buiten ja

nu ook ik heb weer hooi en strooi van bij de boer
merk weer dat er veel muizen zitten .......heb er ondertussen al weer 3 gevengen in d evalletjes .......
donderdag 11 maart 2010 - 11:25
an

An

Ik zie er buiten ook altijd een lopen ,of dat nou komt door dat de buren veel vogel voer hebben hangen ik weet het niet zelf hang ik bijna niks meer neer heb wel een
konijn buiten staan (heb die met die kou van af 31 dec. binnen staan in de kamer)
in die buiten kooi kunnen zie niet naar binnen zeker weten maar daar hangt af en toe als ze daar zit wel stro uit (nu is hij leeg).
probeer alle nest en voedsel bronnen weg te halen zodat ze daar niet op af komen.

zoals ik als eerder in een berichtje heb gezegt de buren naast me hebben er ook last van op zolder en een ander weer in de schuur en in huis ik weet dat 5 van de huizen (is een rijtje) 3 er last van hebben

gr an
donderdag 11 maart 2010 - 11:36
jack1

Jack1

als er medere mensen last van hebben .zou ik eens overwegen om alle tensamen de muizen te bestrijden .......welicht gaat het dna sneller ....
donderdag 11 maart 2010 - 11:38
an

An

Ja weet van mijn buren dat ze ook gif strooien op zolder ,
en die anderen vangen ze ook ,(in huis) maar in de schuur laten ze ze zitten.
Mijn zoon hoort ze ook lopen tussen 2 muren in (die van de buren en ons.)
dus meer als gif en vallen weet ik het ook niet meer woningbouw is tijd terug wel geweest maar die doet er niks aan er moeten er eerst meer zitten dan een stuk of 50 wat ik dus nergens op vindt slaan want dan heb je steeds meer problemen om ze weg te krijgen .
donderdag 11 maart 2010 - 12:05
jack1

Jack1

je kunt je probleem ook eens voorleggen bij de woningcomisie
welicht weten zij of de woningbouw moet ingrijpen .......

je kunt tegen je woningbouw zeggen ........door die muizenoverlast word je woongenot aangetast .en als je woongenot word aangetast .MOET de woningbouw wel ingrijpen ......probeer dit eens te doen samen met die andere mensne wat overlast hebben van muizen ....
donderdag 11 maart 2010 - 12:10
an

An

wel een goed iedee van je
volgens mij is het een huis muis die overlast veroorzaakt heb even zitten googelen
ik vind hem hier op lijken,en volgens de informatie klopt het wel een beetje want de huismuis vreet alles wat ie aan eten kan vinden.

Tuinbabbel

donderdag 11 maart 2010 - 12:26
jack1

Jack1

An maak gebruik van dat idee .....eens kijken wat er uit komt als jullie met zijn alle .die stap nemen ......als je woongenot word aangetast .en je woningbouw doet er niets aan .kun je het zelfs zo ver laten gaan dat je geen huursverhoging hoeft te betalen .........tot dat de woningbouw het probleem aanpakt ...........


nu wle gewoon je huur nog betalen he An ......hahahha

laat maar weten hoe het verder gaat
donderdag 11 maart 2010 - 12:37
an

An

zal je verder laten weten
bedankt
donderdag 11 maart 2010 - 18:13
an

An

gisteren had ik geen tijd om ze te verpotten,heb wel de aarde gelijk gemaakt met de rest van de pot.
maar wat ik van morgen tegen kwam in mijn jucca 3 grote gaten.
heb van daag de jucca buiten leeg gestord en gekeken of er wat in zat nee gelukkig,heb hem weer er in gezet en de aarde erop iets lager onder de rand.
en flink aangedrukt ga er van avond een val op zetten,
de andere 2 planten heb ik ook geleegd en nieuwe aarde (vrouwetong heb ik gescheurt en de helft in 1 pot en de andere helft in een andere pot gezet en nog 8 vallen gekocht voor beneden en zolder.
zie foto's
gr an
[afbeelding verwijderd niet-https]
dit kwam ik vanmorgen tegen toen ik op stond ,zie boven daar was wel ingezeten aarde uit gegooit maar geen gaten.
[afbeelding verwijderd niet-https]
heb nog 8 vallen gekocht zal er 1 zoals je zei op de aarde zetten van de jucca en 1 achter de plant en 1 misschien bij die vrouwetong op de aarde (denk het wel want die aarde lag vanmorgen ook om hoog maar na het scheuren en nieuwe aarde is er meer plaats voor graven.
vrijdag 12 maart 2010 - 22:50
jack1

Jack1

ja en zo blijf je bezig An !!!!

uiteindelijk win je het toch wel ....hier in me hok ook al weer 3 muisjes gevangen ....heb er altijd weer alst van als er hooi gebracht word ...

maar das buiten gelukkig .
hou ons maar op de hoogte
zaterdag 13 maart 2010 - 08:29
jack1

Jack1

mooie foto, trouwens

de muizen die hier buiten zitten .zitten bij me pluimvee in de hokken ......en zo als d emeeste weten brengen muizen en ratten ziektes over ......daarom bestrijd ik d emuizen buiten .bij me dieren in de hokken ...
zaterdag 13 maart 2010 - 16:08
Matabish

Matabish

Ja hoor Birdwatcher, ik kan er ook niet kwaad op zijn.
Ik vind ze toch zo mooi en ze hebben zichzelf niet gemaakt!
Maar ik heb wel begrip voor de mensen die er een ware plaag van hebben.
zondag 14 maart 2010 - 01:28
Matabish

Matabish

Helemaal met je eens Birdwatcher!
Het is vooral de veelal sterk overdreven reputatie die de diertjes de strop omdoet!
Ik zou nu ook niet met ratten of een paar families muisjes in huis willen leven,
maar onder m'n tuinhuisje leeft al jàren een kolonie muizen en die hebben me nog nooit ziektes gebracht,
noch voor m'n dieren, noch voor ons!
Ik ben er van overtuigd dat het veel ongezonder is om overal kadavers in staat van ontbinding te liggen hebben, zelfs als ze verdrogen!
Door de strenge winter hebben die beestjes het ook veel moeilijker waardoor ze dichter bij de huizen komen,
maar als de lente nu eindelijk gaat komen trekken die meestal toch weer weg.
Die weten ook wel dat ze niet veilig zijn in de buurt van mensen!!!
Als je ziet wat ze allemaal naar hun hoofd geslingerd krijgen van de 'natuurliefhebbers'....
zondag 14 maart 2010 - 14:20
jack1

Jack1

zeer zker weet ik dat als je muizen bij je kippenkuikens of voiiere vogels heb. dat ze ziek worden .....heb het al zelf ondervonden .dat mijn vogels dood gingen door dat er muizen aanwezig waren

zondag 14 maart 2010 - 14:53
kurt

Kurt

Het is denk ik niet zozeer dat muizen ziektes overdragen op pluimvee of andere dieren. Het is wel zo dat muizen en ratten durven plassen in het drinkwater van het pluimvee en daar worden ze dus letterlijk doodziek van.
zondag 14 maart 2010 - 17:15
jack1

Jack1

vogels strooien ook met voer .en inderdaad het is de urine die de vogels ziek maak

honden worden toch ook ziek van de ziekte van wijl .deze ziekte verspreid de rat toch ook .of heb ik het nu mis ....en gemicalie gebruik ik niet bij me vogels .als ik ongedierte zie gebruik ik een poeder waar door het ongedierte stuk geschuurt worden als ze er mee in aanraking komen ......

maar we moeten wel ontopick blijven ...



zondag 14 maart 2010 - 17:38
jack1
zondag 14 maart 2010 - 18:19
an

An

heb waarschijnlijk nog 1 muis lopen in de kamer laat zich nooit zien
maar hij vreed al mijn zaailingen kapot alle blaadjes en laat steeltjes over.
van mijn meiden heeft ie alle paprika plantjes opgevreten staan alleen nog steeltjes en van mij ook een stuk of 6 heb er nog een stuk of 5 over
van acht alles bedekt deksel weer er op (staan op de vensterbank) en vliesdoek er over en met knijpers vast gezet maar hij is er toch door gekomen met het gevolg weer minder plantjes over en een hoop omgegooit waarvan nu een hoop schade jonge zaailingen kapot steeltjes stuk van meloenkomkommer en zo paprika enz
wat kan ik doen staan overal al vallen en zo hij loopt er gewoon om heen,
het is maar 1 muisje die het doet zo hou ik niks over
gr an
zondag 11 april 2010 - 15:07
PattyF

PattyF

Wat een rotzak, heb zelf ook muizen in mijn planten! Ik wordt er niet goed van. Heb je zoveel moeite gedaan om de planten heelhuids de winter door te krijgen. Wordt het een paar dagen wat kouder, zodat je de planten binnen moet zetten, worden ze opgevreten door de muizen. Het gaat bijvoorbeeld om de canna stuttgart en cycas revoluta. Voorlopig heb ik kippengaas over de potten gespannen. Misschien houdt dat ze een paar nachtjes tegen en als de planten weer naar buiten kunnen heb ik dat probleem opgelost. Kan ik serieus muizen gaan vangen, want het verhaal hierboven is niet echt hoopgevend.
Patty
zondag 11 april 2010 - 16:51
jack1

Jack1

ja het is bezig blijven
wat je ook kunt doen .is een doek waar fretten opgeslapen heben deze in deruimte leggen waar zich d emuizen bevinden .bv zolder kelder hok noem maar op ......kippengaas is inderdaad een geod idee ,


@ an ik zou toch eens muizenlijm nemen voor de laatste muis leg een ingesmeerde lang stuk karton voor je zaailingen d emuis moer er dan over gaan om bij je zaailingen te komen en hup je laatste muis heb je gevangen

hier is muizenlijm nog te krijgen in de winkel kost iets van nabij de 10,00 euro per tub
zondag 11 april 2010 - 17:10
an

An

Hoi Jack hier in noord holland verkopen ze het niet meer het welkoop en andere zaken af gebelt maar ze mogen het niet meer verkopen.
heb nu als nood alle zaailingen in kweekbakken weer gezet met een deksel er op.

zal even vragen aan mijn zoon of zijn vriendin het aan haar vader wil vragen voor gaas want die hebben heel fijn gaas en scherp,

als ze het hier verkochten had ik het al lang gekocht
want ik ben ze echt stront zat.
gr an
[afbeelding verwijderd niet-https]
hier zie je dat er een hoop paprika kapot is gevreten ,en je ziet dat ik alles nu in deze bakken heb gedaan dan kan ik er voor snachts een deksel op zetten.
heb nu niks meer open staan snachts en overdag de deksel er weer af
gr an
zondag 11 april 2010 - 20:08
an

An

zonet weer 2 gevangen onder mijn keuken kasjes,
ik hoorde het valletje en mijn zoon gaat kijken en ja hoor er zit er een in ,hij heeft hem buiten vrijgelaten.
toen weer neer gezet en hup nummer twee er in zie foto deze ook buiten vrijgelaten niet in de buurt van mijn tuin,en huis.
om dat soort gaat het heb ook vriendelijke muizen vallen zoals deze ze blijven leven en worden wel gevangen

[afbeelding verwijderd niet-https]
hier zie je hem zitten onder mijn keuken kasje in de val.
en hieronder een foto hoe hij er uit ziet (die al mijn zaailingen op vreet vooral alle paprika.
[afbeelding verwijderd niet-https]
want jullie vroegen mij een foto te plaatsen om wat voor soort muis het ging
wel lief om te zien maar ik ben ze liever kwijt dan rijk (rotbeesten)
gr an
maandag 12 april 2010 - 11:03
jack1

Jack1

mooi gedaan An

ben benieuwt hoeveel je er nu nog gaat vangen ...
ik hoop voor je dat het nu wel genoeg is geweest voor je

en de valletejs gewoon laten staan ook al vang je er geen meer
maandag 12 april 2010 - 11:56
an

An

dit is toch een huismuis
tot nu toe even niks meer dit waren toevallig 2 muizen binnen een half uur is nog nooit gebeurt ,hoop datdit ze waren en dat ik beneden er van af ben
gr an
maandag 12 april 2010 - 14:52
Matabish

Matabish

Vind ik héél fijn van jou An, die diervriendelijke manier om van die schattige, maar idd. vréselijk vervelende diertjes af te raken!
Daarvoor krijg je van mij een gróte pluim!!
Want muizen- of vogellijm vind ik toch wel een verschrikking!

Warme groetjes,
Matabish.
maandag 12 april 2010 - 15:11
an

An

Dank je wel Mathabisch
ik hoop dat ik er nu van af ben beneden wat deze 2 vreten of vraten al mijn zaailingen op.
heb ook gewone klemmen staan hoor en daar hebben we er ook 2 levend ingevangen terwijl ze daar meestal dood van gaan.
de klemmen die ik verder heb staan lopen ze om heen ben blij dat ze onder dat kastje er 2 gevangen zijn beter zo dan dat ie klem zat in mijn plant jucca want zo fris vind ik dat niet .
gr an
maandag 12 april 2010 - 15:22
an

An

Gaat goed ik stond an morgen op en ik hoorde wat(rommelen bij de keuken,muis die uit het valletje probeert te komen) en ja hoor nr 3 zit er in na gisteren.
Helaas moet ik wachten tot mijn zoon er is om hem te legen want dat durf ik niet.
gr an
dinsdag 13 april 2010 - 08:15
Matabish

Matabish

Zo komt de hele familie weer samen! [afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 13 april 2010 - 14:30
Matabish

Matabish

Hallo An,

ik heb net een reuze truukje tegen muizen toegezonden gekregen: laurierblad!!!
'k Weet niet of je dat al wist, maar muizen hebben een hekel aan de geur van laurier!
Dus begin maar laurierblaadjes te kneuzen en overal rond te strooien in huis... ruikt nog lekker ook!
Misschien ook afdoende als je ze tussen je zaailingetjes en opkomende plantjes legt?

Succes ermee!
Warme lentegroetjes,
Matabish.
woensdag 19 mei 2010 - 15:51
printemps

Printemps

Een kat in huis is een goede oplossing
Maar die kan ook plantjes eten,uitgraven en vertrappelen

mvg
woensdag 19 mei 2010 - 16:57
an

An

Hoi Matabish dat wist ik niet van dat Laulier verdwijnen ze dan?
Er staat mij ook iets bij van munt olie.
daar hebben ze ook een hekel aan.

Hoi Ann ik neem een een kat voor de gezellig heid maar ook om dat je dan vaak van je muizen af bent.

gr an
woensdag 19 mei 2010 - 20:59
blieblib

Blieblib

hallo We hebben er twintig gevangen met een oude ouderwetse muizenval met een beetje pindakaas op.
woensdag 19 mei 2010 - 21:26
Matabish

Matabish

Muizen houden niet van de geur van laurier en gaan vertrekken.
Ratten houden niet van de geur van munt en blijven dus ook weg.

Lekkere lentegroetjes,
Matabish.
woensdag 19 mei 2010 - 22:18
deHaan

DeHaan

Spam
maandag 22 januari 2024 - 17:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon