menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogels vliegen tegen raam

Ga naar meest recente reactie

Olivia

Olivia

Ons vakantiehuisje ligt bosrijk en er leven veel vogels in de tuin. Zij krijgen extra voer op een voederplaat zodat we hen vanuit onze living goed kunnen observeren. Vermits we hier geen directe inkijk hebben, hanger er geen glasgordijnen. Het probleem is dat er meermaals per dag (soms wel 5 keer) vogeltjes (voor of na bezoek aan de voederplaat) tegen het raam botsen. Meestal vliegen ze daarna meteen in een naburige boom of struik maar soms blijft er ook een vogeltje op de grond liggen. Als het wat bekomen is, vliegt het dan wel weer weg. Een enkele keer is er ook eentje dat het niet overleeft. Ik vind het echter telkens zo'n enorme smak dat die kleine kereltjes maken, dat ik een oplossing zoek om hen hiervoor te behoeden. We probeerden al met propere ramen, met de ramen wat vuiler te laten, met het licht binnen aan te steken, met het licht uit te laten, met een stoel voor het raam te zetten, maar niets werkt echt. De voederplaat verplaatsen is geen optie. Heeft iemand hier een ideetje voor? alvast bedankt !
zondag 6 maart 2016 - 15:02
Roeli

Roeli

Een paar plak vogels op het raam ?
zondag 6 maart 2016 - 15:34
Janine Jane

Janine Jane

Bij de vogelbescherming kun je doorzichtige vogel-stickers kopen. Dit heb ik ook gedaan, is niet goedkoop, maar de kleine vogels zoals de winterkoning en de groenlingen zijn bij mij niet meer tegen het raam gevlogen. De verschrikkelijk onhandige Turkse Tortelduiven blijven dat wel doen, maar die overleven het wel.
zondag 6 maart 2016 - 21:24
janneke1953

Janneke1953

Een vriendin van mij heeft een enorme serre, volledig van glas. Zij had dat probleem ook
en heeft er ook allemaal zwarte vogels opgeplakt, een of twee stuks per raam.
Haal van internet een mooie afbeelding van een vogel, trek de contouren over en je
hebt een gratis sjabloon. Koop bij de hobby- of papierwinkel wat zwart stevig papier
en knip daar de vogels uit met behulp van het sjabloon. Plak ze op het raam met kleine
stukjes plakband. Die doorzichtige vogels helpen niet echt, de zwarte wel !!
dinsdag 8 maart 2016 - 03:23
Janine Jane

Janine Jane

Oke, ik zal erover nadenken, want dit zijn wel 3 ramen en een tuindeur van plafond tot op de grond. Vanaf mijn bankstel kijk ik dus mijn tuin in....., maar het is het overwegen waard. Bedankt

vrijdag 11 maart 2016 - 23:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon