menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Graszaad blijft liggen

Ga naar meest recente reactie

wesleykeni17

Wesleykeni17

Allen

Ik ben leek en.niet.echt handige Harry maar me.toch gewaagd aan bestaande gazon eruit te halen omdat die in kiezelmatten zat en nieuwe gazon aan te leggen. Veel youtube, hier, alle forums rond gezocht en gedaan wat ik moest doen. De grond zat vol steengeruis en heel veel glas helaas, dit kaatste bleef laar komen. Bovendien zeer droog en stofferig zand, dieper wel zeer goed zand.met.veel wormen. Zodus veel afgevoerd en uiteindelijk 3m3 zwart zand laten.komen voor te vullen, bemesten, aanrollen enz dan gezaaid, ondertussen van vorige donderdag geleden (zijn nu maandag) elke avond.voldoende gesproeid echter elke dag het stofferig zand terug met, wat mij meeste afschrikt en.daarom ok dit post en.vraag stel, mega veel, precies alle, zaad ligt boven op het zand???
Is dit normaal? Mag er trouwens (miniem wel te verstaan) op gestapt.worden?
Voor.veel.misschien de zoveelste keer zo een post maar sorry is mijn allereerste keer en dat droog los zand met.vooral de zaadjes die erop.liggen verontrusten mij. Ook de plekken die vochtig zijn of hard zand, liggen zaadjes bovenaan.
Alvasr bedankt voor de hulp
Groeten
Wesley
maandag 27 april 2020 - 22:03
Patrikc

Patrikc

Heb je dat graszaad dan niet lichtjes ingeharkt ?

Veel maakt het niet uit, als de voorspelde regen komt dan zal het de komende dagen wel gaan groeien.

Een risico bij niet ingeharkt graszaad is dat het wegspoelt bij overvloedige regen, en laat dat nu net zijn waar we allemaal op hopen...

Pas gezaaid gras in een droge periode water geven is een beetje tricky, water je niet genoeg en is het elke dag terug stof dan is het zinloos.

Ik zou het morgenvroeg vlug lichtjes inharken en daarna genieten van de beloofde regen, en er de eerste weken echt wel afblijven.

maandag 27 april 2020 - 22:41
wesleykeni17

Wesleykeni17

Bedankt voor de info, maken we werk van en keep you informed
dinsdag 28 april 2020 - 09:29
zuurtje

Zuurtje

….. en dan bof je nog dat de vogels het niet opgegeten hebben
Ineke
dinsdag 28 april 2020 - 11:29
wesleykeni17

Wesleykeni17

Inderdaad, hebben we geluk met gehad, 2 duiven die snel weg waren door onze kat
Helaas door serieuze regen hier dus wel een kleine rivier want afvoer riolering nog in bouw maar er liggen nog altijd wel zaadjes genoeg denk ik dan maar zo'n slijkboel deze grond of toch op gedeelten op foto. Midden in tuin, harde stevige grond enkel zijkanten voor regenval waren na zacht inharken losse droge grond.
Kaarsje branden dat het goed komt

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 28 april 2020 - 15:14
wesleykeni17

Wesleykeni17

Komen nog wat fotokes

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 28 april 2020 - 15:15
wesleykeni17

Wesleykeni17

Nog zijkantje

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 28 april 2020 - 15:15
wesleykeni17

Wesleykeni17

Afvoer in aanbouw gisteren gestart

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 28 april 2020 - 15:16
wesleykeni17

Wesleykeni17

En totaal beeld van toekomstige grasveldje De vogels blijven alvast weg

Tuinaanleg & Onderhoud

dinsdag 28 april 2020 - 15:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon