menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boom in kippenren

Ga naar meest recente reactie

Steven Broos

Steven Broos

Dag beste mensen,

Ik zou onze kippenren een beetje groter willen maken en terug kippetjes willen zetten.
Als ik dat doe gaat de ren wel rond een boom komen die er staat, en ik vroeg me af of die al dat kippengeweld & kippenmest gaat overleven ?
‘k Heb gisteren eindelijk een boom neergehaald die na 1 jaar in de kippenren dood is gegaan. (Was geen jonge boom, geen idee of die toevallig dood ging of door de kippen)

Kan iemand daar advies in geven ?

Alvast bedankt
Steven
zondag 29 maart 2020 - 09:23
Tuinprins

Tuinprins

Mijn broer heeft in zijn kippenren staan: hulst / Ilex aquifolium, spar/ Pinus sylvestris en Maackia amurensis. Die bomen staan er al flink wat jaren en zijn nu 4 à 5 meter hoog.

Als je een boom wilt planten in een kippenren dan moet die al een bepaalde grootte hebben. Van kleine (lage) exemplaren wordt het blad afgepikt en de bomen leggen meestal het loodje. Het kortwieken van de vleugelveren belemmerd dat de kippen op de (jonge) takken van de bomen gaan zitten (alleen noodzakelijk bij kippenrassen die bekend staan als vliegers).

Gegroet, de tuinprins
zondag 29 maart 2020 - 12:47
nobiladare

Nobiladare

Wij hebben sparren in onze kippenren staan. De meeste exemplaren zijn al heel oud, maar we hebben er ook een nieuwe bij gezet. Die doet het al een paar jaren goed. Samengevat: met sparren lukt het Andere bomen, daar hebben we geen ervaring mee.
Oh ja, wij hebben wel maar 3 kippen in een ren van ongeveer 20 m2. Ik veronderstel dat dat ook van belang is.
zondag 29 maart 2020 - 18:31
kriestien

Kriestien

Bij ons staan er appelboompjes in de kippenren (6 kippen en 1 haantje). Dit gaat goed, elk jaar lekkere appels
zondag 29 maart 2020 - 19:47
Steven Broos

Steven Broos

Dag mensen
Bedankt voor jullie reactie. Ik weet eigenlijk niet wat voor boom er staat, maar hij is alleszins niet zo klein meer
Als die andere soorten het overleven, dan denk ik dat ik het met deze ook wel kan riskeren.
Bedankt voor jullie feedback.
maandag 30 maart 2020 - 08:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon