menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensias combineren met siergras

Roeliee

Roeliee

Een zoveelste wild plan…de ideeën blijven komen maar kunnen vooralsnog niet worden uitgevoerd. Maar toch wil ik me graag al wat informeren, vandaar mijn vraag.

Een stukje vooraan ons gebouw is momenteel begroeid met een bodembedekker, maagdenpalm dacht ik. Nu is dit stuk eigenlijk echt niet meer mooi, heel wat onkruid komt er door en het is ook niet gemakkelijk te onderhouden omdat het onkruid verweven is tussen de maagdenpalm.

Nu heb ik een plan in mijn hoofd en zou graag jullie advies krijgen. Ik zou graag de maagdenpalm verwijderen. In plaats zou ik het stuk vol hortensia's willen zetten zodat ik een zee van bloemen verkrijg. Hiervoor zou ik in golvende vormen lage siergrassen willen zetten, om wat dynamiek aan het geheel te geven. Kan dit werken volgens jullie? Welke siergrassen zijn hiervoor geschikt? Voor de hortensia's had ik pastelkleurige varianten in gedachten, in combinatie met witte. Of blijf ik hiervoor beter in één kleur? Zijn hier bepaalde varianten beter voor geschikt voor dergelijke beplanting? En hoeveel zou je er nodig hebben voor een vierkante meter?

Het gaat trouwens om een rechthoekig stukje grond, afmetingen ken ik nu niet direct. Het stukje krijgt redelijk wat zon, rond 5-6u is de zon er wel weg denk ik… De bodem is redelijk zanderig en toch wel armer. Zijn siergrassen en hortensia's dan wel geschikt?

Beetje een uitgebreide vraag, met veel bijvragen maarja… ben graag goed geïnformeerd! Alvast bedankt voor jullie tips en advies!

Groetjes
Roeliee
maandag 14 juli 2014 - 23:18
Hortensiaatje

Hortensiaatje

Ik vind dit wel een mooie combinatie. Zelf niet zo staan maar denk er wel aan om ook zo te combineren. Welk gras zou dit zijn?

Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 9 maart 2018 - 18:54
Tuinprins

Tuinprins

Is lampenpoetsersgras / Pennisetum alopecuroides. Je hebt hier verschillende vormen van o.a. 'Little Bunny' en 'Hameln'.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 10 maart 2018 - 07:49
Hortensiaatje

Hortensiaatje

Dankjewel! Zal ik aanplanten en benieuwd uitzien naar het resultaat!
maandag 12 maart 2018 - 08:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon