menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Last van ....

Ga naar meest recente reactie

hocedezbeune20

Hocedezbeune20

Beste,
Als we tegenwoordig onze tuin durven in te gaan worden we heel veel geconfronteerd met beten van een insect.
Welk een insect kan dit veroorzaken, en hoe kunnen we dit insect bestrijden of weghouden?
MVG

Allemaal Beestjes

dinsdag 15 juli 2014 - 12:18
zuurtje

Zuurtje

Wat dacht je van een bezoekje aan je huisarts?
dinsdag 15 juli 2014 - 12:22
hocedezbeune20

Hocedezbeune20

Al gedaan, maar daarmee is het insect niet gekend en bestreden....
dinsdag 15 juli 2014 - 12:23
Patrikc

Patrikc

Iedereen reageert anders op een insectenbeet, een foto van het insect hebben we nodig, niet van de reactie op de beet...
dinsdag 15 juli 2014 - 14:04
Roeli

Roeli

In elk geval zou je kunnen beginnen met je in te smeren met deet.
Als ik in de tuin bezig ben doe ik dat altijd, anders word ik volledig lek geprikt.
dinsdag 15 juli 2014 - 14:49
hocedezbeune20

Hocedezbeune20

Dit is mijn vraag! of er iemand weet van welke insect het komt? Ik heb hier in de streek al eens rondgevraagd, en men spreekt dat het van een daas kan zijn. Of van een soort vlieg, mug die meegekomen is uit het zuiden. Wat ik er nog over kan vertellen; ik werd op deze plaats gestoken door mijn kous. Het jeukt verschrikkelijk. U ziet geen insect wanneer je voelt dat je gestoken bent. De plaats van de steek zwelt op, verzweert, er komt etter uit, tot een bloeduitstorting of een ontsteking toe. Deze foto dateert van een 3 tal dagen na de beet. Ik heb er zo tientallen opgelopen. Na een week zijn de sporen nog altijd goed zichtbaar.
MVG
dinsdag 15 juli 2014 - 16:10
jdcoster

Jdcoster

Ik denk ook aan dazenbeten. Bestrijden is moeilijk. Ze komen algemeen voor in omgevingen met veel veeteelt. Volgens deze site zouden er dazenvallen bestaan.
http://www.huidinfo.nl/dazenbeet.html
dinsdag 15 juli 2014 - 19:24
leerling

Leerling

Deet schijnt momenteel de beste manier te zijn om insectenbeten te voorkomen. Eucpalyptus olie zou ook helpen, maar sommige mensen schijnen daar allergisch aan te zijn.

Zelf krijg ik ook allergische reacties op insecten beten. Voor de echt zware reacties heeft de huisarts een antihistamine voorgeschreven. (Niet ideaal, omdat ze voor mij behoorlijk slaapverwekkend zijn, maar soms is de kwaal erger dan het medicijn.)
zaterdag 19 juli 2014 - 01:29
Boerke

Boerke

Ik denk dat iedereen zo zijn kwaaltjes heeft. Ik werd ook veelvuldig gestoken door muggen. Dat werd bij mij ook enorme uitslag. Toen ben ik daarmee eens naar de apotheker geweest om het hem te laten zien. En hij heeft me Vitamine B (Befact forte) voorgeschreven en ik moet zeggen,ik ben hem hiervoor heel dankbaar. Ik heb ook op verschillende plaatsen citroenmelisse staan omdat dat ook de muggen wat tegenhoud.
Maar daarmee is het probleem van hocedezbeune20 nog niet opgelost . Dit is wel een serieuze uitslag . Zou wel eens van dazen kunnen zijn of is het mysterie ondertussen al opgelost?
donderdag 7 augustus 2014 - 11:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon