menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lysimachia

Ga naar meest recente reactie

lisa

Lisa

zoek verschillende soorten van de lysimachia
groetjes lisa
zondag 27 augustus 2006 - 17:15
Nigella

Nigella

mailtje
zondag 27 augustus 2006 - 22:22
Adrienne

Adrienne

Wat is dat ????
Iets voor t'bloemschikken
gtjs adrienne
zondag 27 augustus 2006 - 23:49
ines

Ines

Lisa ik heb Lysimachia nummularia staan de bodem bedekkende soort?
Ik weet niet of U dit kan zaaien? beetje een woekeraar maar bedekt goed.
Laat maar weten of U daar iets van wil.
maandag 28 augustus 2006 - 00:27
lisa

Lisa

nigella zie mail- ines de bodem bedekkende soort kan ik niet in mijn tuin zetten alleen de hogere soort
toch heel lief van jou
bedankt jullie allebij
groetjes lisa
maandag 28 augustus 2006 - 09:37
Annemie

Annemie

Ik heb Lysimachia punctata en Lysimachia clethroides. Van de Lysimachia cletroides kan ik heel wat missen want hij kruipt de tuin rond als ik niet ingrijp. Lysimachia punctata woekert helemaal niet maar er kan wel een stukje vanaf.

Annemie
maandag 28 augustus 2006 - 16:44
lisa

Lisa

annemarie de lysimachia punctata was wel erg leuk -want hij woekert niet -wil je iets voor ruil of hoe doen wij het?
groetjes lisa
maandag 28 augustus 2006 - 16:48
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

oei oei puntata niet woekeren???? Dat hebben we hier met man en macht (= of veel geduld) jaren na elkaar telkens moeten uitroeien omdat we dat geel niet meer in de tuin wilden. Elk takje dat afkraakt geeft nieuwe
dinsdag 29 augustus 2006 - 21:48
lisa

Tekst aangepast

Lisa

oh,je dan gaat het niet door
dinsdag 29 augustus 2006 - 21:51
Annemie

Annemie

Ik denk dat het al dan niet woekeren van planten bepaald wordt door de grondsoort. Hier hebben we tamelijk zware zandleemgrond en de Lysimachia punctata woekert helemaal niet in tegenstelling tot de Lysimachia cletroides. Bij mijn moeder is de grond heel wat lichter en woekert de Lysimachia cletroides helemaal niet. Sommige planten kan ik niet overhouden waar dit op andere plaatsen wel lukt en het omgekeerde komt ook voor.
Woekerende planten probeer ik nu in grote pot te planten en dan te pot in de grond te steken. Ik weet niet of het zal lukken om ze op die manier in toom te houden.

Annemie


woensdag 30 augustus 2006 - 17:57
Adrienne

Adrienne

Annemie,

Hier lukt da gelukkig wel.
Ik heb Houtenia staan, jongens heel de tuin ging hem door.
Nu in de grond gestoken in een oude emmer en ik kan ze
houden zonder problemen.

gtjs adrienne
woensdag 30 augustus 2006 - 18:36
Kwest

Kwest

Annemie, ik denk dat je gelijk het ivm de grondsoort, we hebben hier (rand van Gent) een zanderige grond en Lysimachia punctata hebben we in onze vorig tuin nooit helemaal weggekregen. Een wortelstukje van een cm die bleef zitten en volgend jaar zat er weer een gele plek in de border. Lysimachia cletroides hebben we in onze nieuw tuin geplant, die breidt ook wel uit maar niet bijlange zo fanatiek als punctata.
woensdag 30 augustus 2006 - 21:46
Nigella

Nigella

Wij hebben die gele uiteindelijk toch weg gekregen, maar de Lysimachia cletroides in van die worteldoek gezet, resultaat........hij zit er toch al over; maar die stoort hier niet van kleur en is een prima snijbloem, zelfs de zaaddozen zijn mooi in stukken te verwerken
donderdag 31 augustus 2006 - 12:35
lisa

Lisa

nigella ,ik heb zaden van de lysimachia purpurea en deze zal zich niet uitzaaien ,ik vind heteen heel mooie en dacht zo een aanvuling in de tuin te heben
groetjes lisa
donderdag 31 augustus 2006 - 16:56
Nigella

Nigella

oei Lisa is het van deze [afbeelding verwijderd niet-https]
het is van die dat ik je zaden ging opsturen als ze rijp waren
donderdag 31 augustus 2006 - 20:56
lisa

Lisa

ja ,dat is ze nu heb ik de zaden van iemand gekregen -oh nigella- wat zijn dat wel mooie
en mooie zaad dozen heben die -ik ben er wel blij mee ze zal ook niet woekeren klopt dat?
donderdag 31 augustus 2006 - 21:28
Nigella

Nigella

heb pas het eerste jaar bloei, vorig jaar gezaaid, dus nog geen ervaring ivm woekeren
donderdag 31 augustus 2006 - 22:33
lisa

Lisa

oke, ik kom er wel achter
donderdag 31 augustus 2006 - 23:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon