Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Op verschillende plaatsen in mijn tuin woekert de plant zoals op de foto te zien.
Ik heb recent waldsteinia als bodembedekker geplaatst in een border, maar de plant op de foto overwoekert al de netjes geplante waldsteinia...
Wat is dit en hoe pak ik dit best aan? Het ziet eruit als een bodembedekker maar volgens mij is het een serieus stukje onkruid, zucht..
Overal kom ik diezelfde soort blaadjes tegen, al dan niet met gele bloemetjes...
Het is een lastig onkruid, want het vormt kleine ' speenvormige' knolletjes en die blijven in de grond en ieder knolletje wordt weer een nieuw plantje. Ik heb ze ook en ze storen me ook wel in het voorjaar omdat het zo'n dik tapijt is, maar er is ook goed nieuws. Ze sterven na de bloei al vrij snel af en verdwijnen dan geheel onder de grond. Het is dus maar een tijdelijk onkruid.
Ik zie hier nergens Waldsteinia tussen staan! En dat moet nu toch ook al een serieuze plant zijn!
Binnenkort verdwijnt het speenkruid weer en het komt volgend voorjaar weer terug, tenzij jij de wortelstokjes uit de grond haalt.
Ik heb het ook in de tuin en ik vind het een heel leuk plantje.
Als de zon schijnt is het één gele wolk.
En de andere planten komen er echt wel doorheen en voor je het weet is het weer verdwenen.
Daar , waar het echt stoort haal ik het weg.
Onkruid = een plant die niet staat waar de tuinier hem wil.
In wezen kan dus elke plant een onkruid zijn. Hier in de tuin beschouw ik bijvoorbeeld Viola labradorica ook als onkruid ook al is het een mooie plant. De madeliefjes in het gras mogen echter vrolijk blijven staan, maar worden door sommige van mijn kennissen dan weer als onkruid beschouwd! 't Is dus heel persoonlijk.