menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bakker

Ga naar meest recente reactie

beofar

Beofar

Beste

Ik heb hier zitten rondneuzen op de forum maar ik vind nergens info over de winkel Bakker. Ik ben mijn tuin aan het inrichten en wil nieuwe bloembollen en planten kopen. Tijdens mijn zoektocht kwam ik bij Bakker terecht. Maar aangezien we toch spreken over enkele honderden euro's zou ik graag de mening hebben van de mensen van het forum. Zijn de planten en bollen echt goed bij Bakker?

Graag jullie mening.

Groeten Beofar
donderdag 15 maart 2007 - 13:19
hildavw

Hildavw

Hello,
Echt goed is natuurlijk moeilijk te beoordelen, maar wat wel mooi meegenomen is, is dat ze waarborg geven. Slaat je plant niet aan of iets dergelijks, kan je hen dat melden en daarvoor krijg je dan een waardebon, gelijk aan het aankoopbedrag van die plant.
Wel vind ik persoonlijk dat ze nogal aan de dure kant zijn, om het voorzichtig uit te drukken.
Kijk eerst een rond in de tuincentra in je buurt, dan kan je met je eigen oog zien hoe de plant eruit ziet en eventueel raad vragen aan het personeel.
Veel succes met je tuin !
Hilda
donderdag 15 maart 2007 - 16:24
Linde33

Linde33

Inderdaad Bakker is aan de dure kant.
In de info van hun bedrijf staan altijd prachtig bloeiende planten
maar als je iets besteld zijn de planten meestal klein en moet je een paar jaar wachten op de bloei.
De kwaliteit is goed.
Groetjes Linde
donderdag 15 maart 2007 - 16:45
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Vooraleer te kopen bij een postorderbedrijf, eens uitkijken of je je gading niet vindt een goed gesorteerd plantencentrum.
Zeker als je toch van zin om daar heel wat euro's aan te besteden. Je kan in het tuincentrum nog vragen of je geen extra korting krijgt bij een zeer grote aankoop.

Zelf heb ik er nog geen bollen gekocht, wel duofruitboompjes. Die waren ook zeer goed verpakt, de grootte was ook zoals in het boek vermeld, werd ook redelijk vlug geleverd.

Nadeel is natuurlijk dat je altijd met de verzendingskosten zit, dat kan nl vlug oplopen. Misschien scheelt het wel als je in Nederland woont. (staat ook niet vermeld bij je profiel)

In de info van hun bedrijf staan altijd prachtig bloeiende planten

Ze kunnen moeilijk een foto tonen van een bloembol.
Het geeft je wel een idee hoe de plant er uiteindelijk uitziet.
donderdag 15 maart 2007 - 16:49
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ik zou ook eerst even rondkijken naar de betere plantenkweker.
Ik heb het niet met een postorderbedrijf en zeker niet als het om levend materiaal gaat.
Er zijn meerdere kwekers die goed materiaal afleveren.
Gr Esem
donderdag 15 maart 2007 - 17:27
Kwest

Kwest

Ik zie graag wat ik koop. Als er in een tuincentrum 20 dezelfde planten staan, pik ik er de mooiste en stevigste uit. Daar heb je met een postorder bedrijf totaal geen vat en kijk op...
Kijk trouwens eens rond bij familie, vrienden en kennissen die een tuin hebben. Wellicht kan je daar ook zaad of scheutjes krijgen. Het duurt misschien wat langer voor je grote planten hebt, maar je spaart er wel veel geld mee uit.
Weet niet waar je woont maar bij mij kun je alvast uit de kruidentuin munt en venkel krijgen.
donderdag 15 maart 2007 - 18:31
lisa

Lisa

ik zie ook liever wat ik koop -ik wil geen mening geven over bakker
mijn keuze valt op het tuincenter liefs nog een kweker in de buurt -dan weet ik wat ik heb

donderdag 15 maart 2007 - 18:38
Angelo

Angelo

ik heb al 2 keer met bakker bestelt, en ik geef eerlijk toe, het zal met deze 2 keer blijven, de eerste keer bestelde ik 10 rode zonnehoed plantjes, en 1 duo-pruim, de plantjes zaten heel verfrommeld in een zakje, en heel uitgedroogd, heb er ook maar 2 plantjes van, en de pruim, was veel kleiner dan gezegt, en er is maar 1 tak blijven groeien

de 2de keer, ik dacht ja iedereen kan wel eens fouten maken he, ik bestelde dus 15 dahlia's, er bij aankomst was er maar 1 dahlia, die meer als 1 "bol" aan haar neus had, de rest lag allemaal in stukjes in de zak


dus nooit meer!

ik ga maar gewoon naar genker plantencentrum, goedkoop, goede kwaliteit, en je vindt er veel!

donderdag 15 maart 2007 - 22:21
sylvain

Sylvain

Beste Beofar ik zou ook een paar keer nadenken en elders eens gaan kyken by een goed tuin centra ,
ik heb ooit een keer gekocht gehad van bakker en myn ervaring van een maal was negatief, het geen ge op foto koopt is by die postorder bedryven vaak te over schildert tegen dat ge het zo kunt te zien krygen by u in de buurt en ge hebt een verzekerd transport als ge het zelf vervoerd groetjes en dag
donderdag 15 maart 2007 - 22:59
Ernas

Ernas

Hallo,
Ik heb ook geen goede ervaringen met Bakker. Heb ooit eens een lampionplant besteld, en bij aankomst bleek het te gaan om een 5-tal sprietjes van zo'n 5 cm groot, waarvan je niet wist wat de boven-of onderkant was. Bij andere aankopen groeit zeker de helft niet ( maar dat kan ook aan mij liggen).
Groetjes,
Erna
vrijdag 16 maart 2007 - 07:26
Tomateboer

Tomateboer

Hallo,

Ik heb ook al velen verhalen horen vertellen van Bakker die echt niet kunnen.
Mijn tante bestelde ooit een rozelaartje op stam en kreeg heb helemaal 'gekraakt' aan en na enkele
jaartjes herstel bloeide ze dan nog niet zoals het hoorde, kleur en vorm waren anders.
Ikzelf heb een tijdje geleden ook eens een speciaal bolletje besteld en dit heb ik dan wel weer goed aangekregen.
Dus meningen verschillen hierover denk ik.
Ik blijf erbij dat je beter in een goed gerenommeerd tuincentra gaat kopen, en inderdaad ik zie en 'voel' ook graag wat ik koop
grt
Angelo
vrijdag 16 maart 2007 - 07:35
Lucia

Lucia

Hallo,
Ik heb in de loop der jaren wel eens bij bakker besteld. Kwaliteit varieert, van goed tot slecht. Als ik een bepaald iets wil hebben ga ik eerst bij de tuincentra's in de buurt kijken. Hebben zij niet wat ik wil hebben, kan ik altijd nog bij bakker gaan kijken of zij het hebben. Wel gebruik ik de catalogus voor vergelijkings materiaal. Prijzen, en planten enz. Want ook de tuincentra's maken er wel eens een potje van. Intratuin in Nederland weet de prijs namelijk ook aardig te raken. Het lokale tuincentrum (niet aangesloten bij zo'n groot concern) is vaak goed koper. Heeft alleen minder keuze. En ben ik op visite bij iemand met een tuincentrum in de buurt, kan ik het niet laten om daar dan even binnen te wippen en te kijken of zij iets anders hebben staan dan bij ons. In Nederland hebben we van de vogelbescherming een bedrijf Vivara. Hadden eerst alleen vogelvoer en toebehoren. Tegenwoordig ook planten. Insecten lokkers, En dus uiteindelijk voor vogels. Heb dit jaar daar voor het eerst planten besteld. In vergelijk tot bakker. Toch wat beter verpakt. Planten van redelijke grote. Of het goed aanslaat weet ik dus nog niet. Nog maar net geplant. En de niet aanslaan policie van Bakker hebben zij dus niet. Maar ik vond het het proberen waard. Er zijn vast nog wel meer bedrijven die planten op sturen. (Met bijzondere orchideeën doe ik dat vaak). Per bedrijf zal de kwaliteit en verzend kosten verschillen. Dus verder. Succes met je zoektocht en je tuin.
vrijdag 16 maart 2007 - 11:23
beofar

Beofar

Bedankt voor de vele reacties.

Kennen jullie goede adressen van plantencentra's in Limburg. Regio Hasselt - Leopoldsburg - Genk

groeten Beofar
vrijdag 16 maart 2007 - 13:11
hildavw

Hildavw

Probeer Pelckmans in Lommel eens, vorig jaar als tweede vestiging geopend, na Merksplas.
Zeer goede keuze en naar mijn oordeel voordelig geprijsd in vergelijking met andere zaken.
Kijk voor het adres maar eens op hun website.
vrijdag 16 maart 2007 - 14:18
Larreke

Larreke

Hoi hoi,

Je kan ook Bij Weitjens in Zutendaal gaan. Krijg je ook altijd goede info over de plant!

groetjes Larreke
zaterdag 17 maart 2007 - 19:06
sylvain

Sylvain

Hye ik zou zeggen by lieten-lieten in Meldert aan de zwarte ring niet de goeie koopste maar wel goede planten gezond en een goede raad die ge mee krygt van de baas hem self (lieten -lieten grote baan
3560 LUmmen (meldert) groetjes
maandag 19 maart 2007 - 11:48
Boerke

Boerke

[afbeelding verwijderd niet-https]

Nog maar één keer bij Bakker besteld(een 6 tal jaar geleden) en ook de laatste keer. Hierbij drie foto's van crocussen. Bovenaan; crocussen uit een voordeelpakket bij Bakker. Een vijftal jaar geleden
Midden; Bij Gonthier (ook postorderbedrijf maar doet dit niet meer)Al meer dan tien jaar geleden gekocht maar nog steeds mooie bloemen. Wel heel duur maar nog altijd waar voor zijn geld.Gonthier heeft nog wel winkels waar je kan kopen.
Onder; Bij de plaatselijke boerenbond(AVEVE)Vorig jaar aangeplant onder aangelegd grasperk. Eén bloembol geplant per plantgat en er komen al twee bloemen op. Nog afwachten. De paasbloemen komen ook al belovend uit door het gras.
donderdag 28 februari 2008 - 13:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon