menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Brugmansia stekken

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Het wordt denkt ik zo langzamerhand tijd om de brugmansia's te stekken....

Uit de stengel is een soort vork ontstaan met dus twee kleine stengels met daaraan de bloemen.
Mijn vraag: wordt de stek genomen onder de vork, zodat er dus een stek is OF
boven de vork zodat er twee stekken zijn?
dinsdag 5 oktober 2010 - 23:41
Mandy

Mandy

Bedankt

woensdag 6 oktober 2010 - 08:54
LauraK

LauraK

@ Lein: even over het overwinteren: ik heb vorig jaar ergens gelezen dat overwinteren
in de kruipruimte van je huis goed zou kunnen. Ik heb dat afgelopen winter met een
Brugmansia gedaan -gewoon in het donker, niet eens water gegeven, maar wel een
beetje vochtig weggezet, en tot op 40 cm gesnoeid-, en die plant heeft het perfect
overleefd. Geen idee of jullie een kruipruimte hebben, maar het is dus ideaal op deze
manier!

En even een vraagje over de stekken: laten jullie die dan de hele winter in het water
staan, of moeten ze opgepot worden als ze wortels krijgen? En gewoon in de huiskamer
laten staan totdat ze weer naar buiten kunnen in het voorjaar?

Groeten van Laura.
woensdag 6 oktober 2010 - 11:47
Mandy

Mandy

Mijn planten ( 1 moederplant geel en 3 stekken waarvan 2 geel en eentje wit) zien er nu echt niet meer uit. Ze zijn door de stormen zoooo vaak ongevallen dat ze geheel kaal zijn en de bloemen zijn praktisch allemaal uitgebloeid, dus is het nu genoeg geweest en ga ik lekker knippen en als het wat kouder wordt gaan ze naar binnen.

De stekken moeten in een pot water gezet worden, niet te koud, en als er genoeg wortels aan zitten gaan ze in een pot.

Ik moet mijzelf volgend jaar ook grotere en zwaardere potten aanschaffen ( misschien voldoen emmers wel)
woensdag 6 oktober 2010 - 11:51
prediker

Prediker

ja gewoon in de grond zetten
hij wordt dan prachtig en stekken kun je er zo afnemen als t koud wordt
vrijdag 8 oktober 2010 - 23:21
greener

Greener

Ik heb alle Brugmansia's in potten staan.
Wel flinke jongens hoor en sommige staan zelfs in een oude zinken teil en emmer.
Zo kan ik ze ook goed mesten en beter beschermen voor de vernielzucht van de tuinkippen

Sebas
zaterdag 9 oktober 2010 - 09:37
Gehenna

Gehenna

Ik heb 2 stekken van 1m hoog. Benieuwd wat dat gaat worden
woensdag 13 oktober 2010 - 20:12
prediker

Prediker

Ik doe zulke lange stekken door de helft
vind 50 cm meer dan genoeg en dan heb je er 4
ze groeien toch wel volgend jaar!
groeten Prediker
woensdag 13 oktober 2010 - 20:33
prediker

Prediker

dan kun je ook in t voorjaar stekken nemen
die van ons staat in volle grond en de berichten zijn niet erg aanlokkelijk
donderdag 14 oktober 2010 - 21:31
moetje1951

Moetje1951

Normaal gezien stek ik als ik ze inkort voor ik ze binnen zet. Ik neem ook dikke middenstekken van ongeveer 30 cm lang, onmiddellik in vochtige stekaarde, zo diep mogelijk en goed aanduwen.
Aarde heel de winter vochtig houden;
Ze staan ook nog volop in bloei, ze weten van geen ophouden en nog altijd buiten.
vrijdag 15 oktober 2010 - 08:48
Gehenna

Gehenna

tuin van de buren confisceren
vrijdag 15 oktober 2010 - 18:53
Mandy

Mandy

Of ze vinden het " lekker makkelijk" als alles bestraat is.... geen gedoe met al dat werk........
vrijdag 15 oktober 2010 - 20:22
prediker

Prediker

Zeg Brugmansia mensen ,kennen jullie het verhaal van de Datura in Indonesie?
Ik had zo n 15 jaar geleden tuin bezoek van mensen die in dat verre land woonden
daar groeien de Datura s gewoon in t wild
Nu waren er jonge mensen die er heen verhuisden ,ze zetten hun koffers in de kamer en plotseling kwamen er een paar jongens met een groot boeket Datura s ze geurden heerlijk en vonden t geweldig
Wat denjk je ,de volgende morgen werden ze wakker ,alle koffers gestolen!!!
ja zo bedwelmend werkt de Datura

ook zetten ze er vaak de huil baby s onder werk ook zo prima
zo even een verhaaltje
groeten Prediker ,
vrijdag 15 oktober 2010 - 20:48
moetje1951

Moetje1951

Hoi Prediker,

Mooi verhaal! Nu begin ik te snappen waarom ze in het zuiden zo graag een lange siesta nemen!

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 16 oktober 2010 - 11:41
Vlinderr

Vlinderr

In augustus was er een tak van mijn Brugmansia afgebroken. Deze tak heb ik zes stukken geknipt, laten wortelen in water en daarna opgepot. Inmiddels heb ik zes flinke stekken met veel blad. Moet ik deze bladeren weghalen voor het overwinteren?
zondag 17 oktober 2010 - 14:40
moetje1951

Moetje1951

Dat mag maar moet niet, ze gaan sowieso verwelken. als je ze niet te warm wegzet.
zondag 17 oktober 2010 - 14:42
Vlinderr

Vlinderr

Moetje: bedankt voor je info. Ik probeer het gewoon allebeide.
zondag 17 oktober 2010 - 18:51
tiffany

Tiffany

HOI HOi brugmansia vrienden

Heb gisteren alles gesnoeid en op zolder gezet,moet wel zeggen met lood in de schoenen ze waren nog mooi met bloemen EN bladeren.Maar ja twee dagen
al vorst aan de grond ik dorst niet langer te wachten ik ga ze missen
maandag 18 oktober 2010 - 12:22
Vlinderr

Vlinderr

Ik ben gisteren ook even flink actief geweest in de tuin. Ik heb bijna alle kuipplanten weggegooid, gerooid of gesnoeid. Meestal blijft dat er bij mij maar bij... en dan is het vaak al te laat. Van mijn Brugmansia was weinig moois meer over. De plant is de laatste weken zo vaak omgewaaid. Geen gezicht meer. Van de gesnoeide takken maak ik stekken. Wie weet kan ik er nog iemand blij mee maken. Volgend jaar graaf ik 'm Burgmansia in. Het terras ziet er nu weer heerlijk opgeruimd uit.
maandag 18 oktober 2010 - 15:15
tiffany

Tiffany

Hoi Vlinderr,

Wat een werk he,heb gister alleen de brugjes nog maar gedaan.Wie weet kunnen we wat ruilen ik heb nu de gele donker geel rose en wit en de sanquinea maar die schijnt moeilijk te stekken.
Welke heb gij
maandag 18 oktober 2010 - 16:00
Mandy

Mandy

Hai Tiffany, is de sanguinea echt rood of neigt ie toch meer naar het oranje???
maandag 18 oktober 2010 - 19:59
Vlinderr

Vlinderr

Tiffany: Ik ben altijd in voor een leuke ruil. Ik heb alleen de witte enkele Brugmansia. Ik vermoed dat jij deze ook al hebt. Ik heb wel leuke zaden voor een ruil. Belangstelling?
maandag 18 oktober 2010 - 21:01
tiffany

Tiffany

Vital1,
Ik heb de Sanguinea dit jaar voor het eerst en ik ben nog maar een beginnende brugmansia hobbyist.Wat weet ik het is een beetje vreemde plant als er een bloem in komt is dat meestal vroeg in het jaar.Dan kan de plant nog niet naar buiten ivm nachtvorst.Dus is het binnen genieten.De Sanguinea kan ook zijn blad behouden en moet er vrij regelmatig water gegeven worden.Ik heb hem ook op zolder staan en hij is nog vol in blad dus watergeven en ik ga afwachten wat ie gaat doen?????


Mandy,
De B.sanquinea is bij mij echt rood en looptnaar boven uit naar geel ik vind hem echt topie,maar ik kwam jou blauwe golf tegen op het forum die is ook om jaloers op de worden

Vlinderr,
Jammer dat je geen andere kleur heb van de brugmansia maar belangstelling heb ik altijd natuurlijk ook in zaden.
dinsdag 19 oktober 2010 - 07:38
melanieb

Melanieb

Mijn Brugmansia en Datura's bloeien ook nog steeds. Ben ik verplicht te snoeien vooraleer ze weg te zetten? Indien wel, wat moet er van de plant overblijven? Is dit enkel de stam of ook de eerste vork? Ik heb vorig jaar ook een Brugmansia gehad en ik heb deze niet gesnoeid maar deze heeft het ook niet overleefd. Best ook donker wegzetten zeker?

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 31 oktober 2010 - 14:05
Rita1960

Rita1960

Hier bloeien ze ook nog, de Brugjes, maar wel in de winterberging.. lees stal..

groetjes,

Rita
zondag 31 oktober 2010 - 18:59
moetje1951

Moetje1951

Melanie,

De eerste vork eraan laten, vorstvij maar niet te warm overwinteren. Weinig water geven. De mijne staan licht, maar blijkbaar gaat donker ook, dat weet ik niet.
Groetjes
Moetje
maandag 1 november 2010 - 15:16
melanieb

Melanieb

Hallo allemaal! Is het mogelijk dat er iemand een foto van een gesnoeide brugmansia / datura post zodat ik zeker niets teveel wegknip? Alvast bedankt!
zondag 7 november 2010 - 09:37
moetje1951

Moetje1951

de mijne ook...........................................................
Lein, je hebt een pbtje
zondag 7 november 2010 - 19:48
moetje1951

Moetje1951

Ernestine, dit zijn de stekken die ik kreeg van Karen uit Oostzaan.(Tiffany) Ze heeft ze in augustus opgestuurd en ze doen het heel goed. Ik heb ze nu vandaag binnen gehaald. De rest staat idd nog volop te bloeien al hangen er bijna geen bladeren meer aan. Gek gezicht, zo in hun nakie!

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 8 november 2010 - 18:33
moetje1951

Moetje1951

Ernestine, kan het dat ik je verkeerd begrepen heb? Bedoel je een foto van net gestekte Bruggen.? Deze op de foto zijn al een paar maanden oud. Ik stuur je binnenkort foto's van mijn nieuwe stekken.
Groetjes
Anne
dinsdag 9 november 2010 - 20:49
Rita1960

Rita1960

nou ernestine, je hebt wel degelijk om een gestekte foto gevraagd...

mijne staat nog steeds buiten in pot in volle bloei.

een foto van een gestekte brug wil ik ook wel graag zien.

en dat heeft moetje dus gedaan

Rita

dinsdag 9 november 2010 - 22:22
Gehenna

Gehenna

Mijn stekken:
De kopstekken hebben een beetje wortel, de middenstekken véééél.
Weer iets dat we weten
woensdag 10 november 2010 - 00:44
moetje1951

Moetje1951

Lein ,
ik begrijp wat je bedoelt. Ik hou de vorken onderaan en snoei er één oog boven. De lange stengels met een vork bovenaan snij ik af op ongeveer dezelfde lengte als de vorken, ook weer net boven een oog, Die gaan zeker bloeien volgend jaar, ze vormen wel nieuwe vorken. en de vorken van boven hou ik als stekmateriaal.Ik denk dat je dit hebt omdat je ze waarschijnlijk hebt laten groeien zonder bijsnoeien? En met al die voeding die ze krijgen gaan ze natuurlijk de lucht in. Je mag in het voorjaar gerust wat aan vormsnoeien doen. Dan krijg je een lekker bossige struik die vanzelf vorken vormt.
Je plant is dan misschien niet zo hoog (alhoewel) maar zal evengoed bloeien zo niet meer.
Ik zal foto's maken binnenkort, dan zie je wat ik bedoel.
woensdag 10 november 2010 - 12:21
moetje1951

Moetje1951

@ Tuinfairy,

Helemaal geen haast bij hoor!

@lein,

pas thuis en nu te donker om foto's te maken. Morgen stuur ik ze.

groetjes
woensdag 10 november 2010 - 17:33
melanieb

Melanieb

Dank je wel Moetje! ik zal er ook heel blij mee zijn!

woensdag 10 november 2010 - 19:49
Rita1960

Rita1960

Tineke,

Wat betreft de stipjes: het wortelen wisselt sterk van soort tot soort. Op een ander forum heb ik daar net een discussie over gehad. Sterk groeiende soorten maken enorm veel stipjes/wortels, trager groeiende soorten minder. Ik maak nooit middenstekken maar uitsluitend kopstekken. Die bloeien veel eerder.


Wat ik hier zie gebeuren bij mijn brugjes.. roze,geel en wit enkel en dubbel wit..

bij allen zijn de stekken genomen boven een V-vorm..
en de middenstekken hiervan geven al sneller een "aanzet" tot wortelvorming dan de echte kopstekken..

groetjes,
Rita
woensdag 10 november 2010 - 20:30
Mandy

Mandy

En ook nu al moeten de stekken warm staan?
woensdag 10 november 2010 - 21:25
moetje1951

Moetje1951

Ik heb er eentje die staat te bloeien in een vaas met water. Kopstek van de bonte Katrin.
Mijn Bruggen zien er ongeveer hetzelfde uit als die van Tineke, met dat verschil dat er bij Tineke telkens een plant staat (of vergis ik me Tineke?) en dat ik verschillende stekken in één pot plaats. Die vergroeien dan met elkaar en zo krijg je meer een struikvorm. Alhoewel, ik ben van plan er volgend jaar enkele op stam te kweken, is weer eens iers anders en je kunt ze in de winter makkelijker opbergen, nemen dan minder plaats in. En vierkante potten als die van Tineke, dat vind ik pas een goed idee.
Ik hou jullie nog even in spanning voor de foto's: batterij plat
donderdag 11 november 2010 - 12:58
moetje1951

Moetje1951

Die mag gerust wortelen, is er eentje voor een vriendin. Hier de beloofde foto's, nog een beetje een warboel maar ik heb vliegensvlug de rest van mijn potten binnengehaald. We hebben hier minstens windkracht 10!

[afbeelding verwijderd niet-https]

en dit is een stek

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 11 november 2010 - 15:26
moetje1951

Moetje1951

Hoi Lein,

Wist wel dat je het goed ging doen! Tibouchina NIET snoeien nu, lekker laten bloeien. Bloeit trouwens als ie warm staat heel lang. Tibouchina stekken lukt bij mij niet. Heb al heel dikwijls geprobeerd.
donderdag 11 november 2010 - 16:19
Gehenna

Gehenna

Yep, mijn stekken staan te verkommeren op water in flessen. Ik zou ze vandaag planten maar met zo'n weer ... De hele voormiddag in de kou staan blazen en het tuinhuisje met potgrond en potten is niet ver maar ik heb helemaal geen zin meer gehad om nog eens droge kleren aan te doen en kletsnat terug binnen te komen.
Schandalig, schandalig, schandalig ben ik toch ...
Ze zullen het wel uithouden tot zondag zeker?
donderdag 11 november 2010 - 18:48
Rita1960

Rita1960

ach Gehenna,
als het stekken zijn van de bruggen die in de waterflessen staan die kunnen ze het nog wel even buiten uithouden.. de temperatuur blijft ondanks de regen en de storm hoog genoeg..

groetjes,
Rita
donderdag 11 november 2010 - 19:39
melanieb

Melanieb

Ik heb ook enkele foto's genomen van mijn gesnoeide brugmansia en datura's. Heb ik goed gesnoeid?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Bloemen & Planten

zondag 14 november 2010 - 09:09
melanieb

Melanieb

Ik zou deze op stam willen laten, ik heb stekken genomen waar ik er meerdere van in een potje ga planten die dan struiken mogen vormen. Volgens uitleg hierboven moet er één oog boven de eerste vork blijven staan, dit heb ik dan ook gedaan. Maar mijn eerste vorken zijn tamelijk hoog. Ik heb schrik dat als ik nog meer ga snoeien, dat ze het niet zullen overleven...
zondag 14 november 2010 - 09:31
Gehenna

Gehenna

Volgens mij staan er te veel stekken in die ene pot.Als ze wortelen zullen die in elkaar hangen en beschadig je de wortels als je ze uiteen haalt. Zal direct een foto plaatsen van wat je dan voorhebt. Ne minuut of 5 ...
zondag 14 november 2010 - 11:49
Gehenna

Gehenna

4 stekken, moeten vorige week al geplant zijn, wortels hangen helemaal in elkaar.

Bloemen & Planten

zondag 14 november 2010 - 11:56
moetje1951

Moetje1951

Tineke, 3 stekken in een pot? De bedoeling is van mijn oude planten volgend jaar in de volle grond te zetten ( ze worden TE groot en waaien altijd om)en mijn stekken in pot Ik zet nu een stek per pot. Dat worden dan kleinere planten. Idd mijn oude planten hebben denk ik niet veel aarde meer. Wat ik nog gedaan heb is rondom de wortels een eind afgesneden en dan terug dezelfde pot in met wat nieuwe aarde.
Met het rotweer van de vorige dagen kon ik niet meer verder doen en had ik mijn stekken buiten laten liggen.
Deze namiddag verder gedaan en tot mijn supergrote verbazing gezien dat ze verdorie al worteltjes hebben door ze gewoon buiten in de aarde te laten liggen.
En in een pot met water vertikken ze het!!!! Het lukt nog altijd niet echt.
Begrijpe wie begrijpen kan?
Ik, toch wel superblij met mijn worteltjes.
Was ploeteren in het slijk, maar toch plezant. Geen wateroverlast in Zottegem?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Zo hoog waren ze eind september!
Een vraagje, in volle grond hoeven ze niet zoveel water veronderstel ik maar hoe doe ik het dan met de voeding?
zondag 14 november 2010 - 16:55
moetje1951

Moetje1951

Ha, ik dacht al, Zwalm is daar niet te ver vandaan? Gelukkig maar.
Goed idee, die "pot" zonder bodem. Ik vroeg me al af: waar gaat mijn goede voeding dan naar toe? Ik ben van plan de Bruggen te plaatsen in de lege gaten in de border, wanneer de eerste bloeiers verwelkt zijn. Oh ik zie het al voor me: een zee van Bruggen overal in de tuin! De stekken doen het nog altijd goed. De Orange heeft zelfs al twee nieuwe blaadjes!
zondag 14 november 2010 - 18:16
Rita1960

Rita1960

ach en voor de wortels... de brugjes hebben ook genoeg aan een paar flinke gaten in de emmer

Rita
zondag 14 november 2010 - 18:42
moetje1951

Moetje1951

@ Rita: je hebt een pbtje

@Tineke: Heb Andy gevonden bij Ines, nog een Brugfreak uit de streek erbij. Plezant hé.
De wortels zijn beter ontwikkeld in de volle grond? En nu gaan ze een pot in en dan in Mei weer in de volle grond? Krijgen ze daar niet een terugslag van, ik ben altijd een beetje bang om planten met blote wortel te verplanten, of worden ze er juist sterker door?
zondag 14 november 2010 - 19:47
Rita1960

Rita1960

@Moetje,

Pb-tje ontvangen zie uit naar de Arum I. en de Zantedentia's en uiteraard ook naar de stek van de bonte katrien.. ( net bekeken op de site van Gommers )
wist wel dat er vele soorten Brugjes zijn maar dat zij er ook mijn eerste liefde de fuchsia's hebben was mij niet bekend , maar nu wel dus
zie de knolletjes e.d en de de stek met plezier tegemoet!

groetjes,
Rita
zondag 14 november 2010 - 20:30
Mandy

Mandy

Vanmiddag ging ik mijn stekken eens even goed bekijken en tot mijn schrik zag ik dat in een van de 4 potten van een aantal stekken vellen afkwamen..... ik denk dat ze gewoon staan weg te rotten...... raar..... wat doe ik verkeerd???? De andere 3 potten zijn nog steeds stevige stekken, nog geen wortels, dat niet.....
zondag 14 november 2010 - 22:23
Mandy

Mandy

Ik weet geen namen, ik had een plant van mijn buren gekregen en die gaf dit jaar witte bloemen en ik had vorig jaar daar 3 stekken van en een had ook witte bloemen en de andere twee hadden gele bloemen....
zondag 14 november 2010 - 22:44
Rita1960

Rita1960

ook hier zijn enkele stekken, die op het water stonden, verrot aan de onderkant.
't is net snot op den duur en de verkleuring gaat van groen naar bruin.
Komt voor bij alle sooren die ik heb (4 soorten) maar wat mij wel opviel is dat de verrotte stekken allemaal kopstekken waren..
de tussenstekken hebben dit niet gehad.

groetjes,
Rita
maandag 15 november 2010 - 17:33
Mandy

Mandy

IKk heb alleen maar kopstekken gemaakt en het buitenste velletje van de stengel kun je er zo vanaf vegen.... Ik heb een schone glazen vaas genomen en ik verschoon het water elke zondag.....
maandag 15 november 2010 - 17:37
Rita1960

Rita1960

misschien kan ook het volgende wat mee spelen..

de kopstekken die ik genomen hebben waren vrij klein en nog echt "jong". (max 13 cm lang)

zoals reeds eerder al verwittigd (door Tuinfairy) zitten bij de brugjes op de iets oudere delen zeer kleine puntjes en die zitten niet op het echt jonge "hout".

en voordat we nu gaan zeggen: water /glas enz... water schoon, glaswerk schoon en diverse keren verschoond..

maandag 15 november 2010 - 17:53
Rita1960

Rita1960

Lein, jij hebt ze zo te lezen direct in de grond gezet..
en ik kan je hier helaas geen adviezen over geven.. heb hier geen ervaring mee met deze planten.

groetjes,

Rita

maandag 15 november 2010 - 18:27
Mandy

Mandy

Ik heb alle tussenstukken weggekiept in het bos, zal morgen eens gaan kijken/ zoeken of er met al die regen misschien wortels aangekomen zijn..... je weet maar nooit.....
maandag 15 november 2010 - 18:40
moetje1951

Moetje1951

Oei Lein, wat jammer. Maar niet getreurd! Nu heb ik er geen meer om op te sturen of ik zou in de compostbak moeten kijken maar dan weet ik de kleuren niet! ik zet altijd van elk kleur vijf stekken, je weet maar nooit. Daar komt wel iets uit en dan stuur ik er wel nieuwe op. Maar.......je zult nu toch geduld moeten hebben tot het voorjaar. Ze zitten al in de aarde.
Vandaag is de postbode langs geweest! Hartelijk dank voor de zaden. Morgen zaai ik de akeleien!
@tineke, ik begin er nu toch slag van hebben, vandaag gezien dat de bonte katrin voor Rita witte puntjes krijgt. Ik zet mijn stekken nu warmer, misschien is dat het?
Ben toch blij, ik wou dit persé ook kunnen (ben nogal koppig!)
maandag 15 november 2010 - 20:34
Mandy

Mandy

Vorig jaar hen ik ook lang problemen gehad met stekken maken, er kwamen maar geen worteltjes, maar dit jaar dat ze gaan verrotten......grgrgr
maandag 15 november 2010 - 21:58
Rita1960

Rita1960

@ Marianne,

beetje geduld oefenen!!

wortels komen echt wel

groetjes,

Rita
dinsdag 16 november 2010 - 12:55
Mandy

Mandy

Hier de hele dag zeer dichte mist, een zicht van ongeveer 40-50 meter. en heel koud...2,4 graden maximaal.......Heb alle stekken maar overgebracht naar de warme(re) keuken in de hoop dat ze heel snel worteltjes gaan krijgen.....
ben er niet geheel gerust op......
dinsdag 16 november 2010 - 19:20
tiffany

Tiffany

Super een lust voor het oog vooral die eerste twee site"s bedankt ernestine
woensdag 17 november 2010 - 08:36
Gehenna

Gehenna

Wa mooie zeg op die sites!
Ik zit met een pottentekort, raar maar waar alle potten zijn in gebruik en het is niet het moment dat iedereen planten koopt en je overal potten vindt.
Doemme toch, nog 15 stekken en zelfs geen lege flessen...
MOEDER!!! Ik kom af zi, uwe vuilbak leegmaken
woensdag 17 november 2010 - 15:34
Gehenna

Gehenna

Neen, halve liter flesjes melk. Maar de grond is ook op
Morgen naar de winkel gemaan goedkope grond halen. Ik wil het verschil wel eens zien tussen stekken in goede grond en wit-product grond.
Heb intussen ook de grootste serieus ingekort, de wortels dan. Past nu in een emmer en ik moet geen 60 kilo naar boven zeulen. Als dat bij ene lukt dan moet dat hier ook lukken
woensdag 17 november 2010 - 19:05
moetje1951

Moetje1951

of van die lege 5 liter waterflessen? Ik durf ook al eens aarde uit de tuin te nemen gemengd met wat zand . of gebruikte potgrond van de planten die niet overwinteren!
Moetje
woensdag 17 november 2010 - 19:14
melanieb

Melanieb

Bij ons staan ze ook in bokalen van appelmoes, idd heel handig om wortelvorming te zien!
vrijdag 19 november 2010 - 12:54
Gehenna

Gehenna

Héhé, dochterlief eet graag jodenkoeken en heb enkele (7) potten op haar kamer gevonden.
Héél handig en herbruikbaar, een gaatje of 5 in de bodem, grond erin en planten maar. Volgend jaar dan, heb nog wat potten bijeen gesprokkeld
Volgende week nog een paar potten koek halen, jammer dat er hier geen AH is.

vrijdag 19 november 2010 - 20:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon