menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Suzanne met de mooie ogen

Ga naar meest recente reactie

crazysandra007

Crazysandra007

mijn suzanne met de mooie ogen is uitgebloeid en nu zijn daar bruine bolletjes uitgevallen,zouden dat de zaadjes kunnen zijn?en zo ja wat moet ik doen om er volgend jaar weer te kunnen van genieten,ik heb er alvast bolletjes van bewaard
zondag 30 augustus 2009 - 19:27
hildavw

Hildavw

Uit de bloemen ontwikkelen zich bolle vruchten, die als ze rijp zijn openknallen, waardoor de zaden worden weggeslingerd.

Dit heb ik ergens gevonden. Misschien word je daar wel wijzer van.

groetjes van Hilda
zondag 30 augustus 2009 - 21:59
crazysandra007

Crazysandra007

inderdaad er valt dan een houten omhulsen op de grond en daar zit dan een bruin bolletje in,zou ik dat gewoon moeten zaaien?alvast bedankt
zondag 30 augustus 2009 - 22:20
Adrienne

Adrienne

Zaaien eind februari binnen, verspenen begin tot half april.
Afharden eind april begin mei en op zijn vast plekje naar keuze zetten vanaf
15 mei
Mijn manier hé
veel succes !!!
zondag 30 augustus 2009 - 23:34
rialle

Rialle

Ik heb ze nu het 2e jaar zelf gezaaid. Vorig jaar had ik 3 bloemen (niet zo goed gelukt dus!) en toen de bolletjes bruin waren wilde ik de zaden eruit halen, en die sprongen inderdaad in het rond zoals Hilda schreef. Wég waren ze! Gelukkig had ik nog een paar zaden over omdat ik niet alles gezaaid had en dit jaar heb ik rijkelijk bloemen, dus als de bolletjes rijp zijn ga ik wat voorzichtiger te werk en doe eerst een zakje om het bolletje voordat ik het afknip!!

Groetjes Rialle

ps welke kleur heb jij? De mijne zijn gelig oranje, misschien kunnen we ruilen?
maandag 31 augustus 2009 - 14:26
crazysandra007

Crazysandra007

de mijne zijn fel oranje,maar ik ben nog een beginner hoe zaai ik dat dan gewoon in een potje met hoeveel zaadjes per potje? en wat is dan verspenen?en wanneer weet ik dat ze mogen verpot worden? veel vragen he maar ik zeg het nog eens ik ben echt nog een groetje op vlak van tuinieren maar ik heb de microbe goet te pakken,ik wil gerust zaadjes opsturen hoor,laat maar iets weten
maandag 31 augustus 2009 - 16:15
Adrienne

Adrienne

Beste, ik zaai ze in kleine yoghurt potjes in zaai en stekgrond.
2 zaadjes per potje.
Als ze de eerste blaadjes hebben gaan ze in een zwart bloempotje 9cm doorsnede.
Wel in gewone potgrond hé.
Half mei plant ik ze dan uit om gans de zomer te genieten van hun pracht.
succes !!! ik heb de witte met een zwart oogje.
dinsdag 1 september 2009 - 12:16
crazysandra007

Crazysandra007

heel erg bedankt ik ga dat zeker proberen de mijn zijn oranje met zwarte ogen
dinsdag 1 september 2009 - 12:47
krissie

Krissie

ze zijn er in 3 kleuren ,
oranje , geel en wit .
De oranje zie je het meest .
In het voorjaar een pakje gemengd zaad
gekocht ( wat duurder was ) en 't zijn .......
ALLEMAAL ORANJE
groetjes
Krissie
dinsdag 1 september 2009 - 18:40
rialle

Rialle

Oooh Adrienne......witte?.........zullen we ruilen?

@Sandra, ik vermoed toch dat wij dezelfde hebben. Ik heb bloemen die zijn wat lichter oranje dan de anderen maar het zullen wel dezelfde zijn als jij hebt.

Ik was vorig jaar in Spanje en daar stond een hele grote gele Thunbergia als haag, zoals bij ons de liguster. Jammer genoeg zaten er nog geen zaden aan want het was in augustus.

Groetjes Rialle
dinsdag 1 september 2009 - 22:18
Adrienne

Adrienne

Wel ze bloeien hier nog volop, als ik zaadjes heb mag je d' er gerust.
Misschien in Beervelde !!!
vrijdag 4 september 2009 - 13:06
nicoknevel19

Nicoknevel19

Reeds 2 x dit jaar suzanne met de mooie ogen gezaaid, zaadjes eind vorig en begin dit jaar gekocht min 200 zaadjes eerste zaaisel half februari tweede eind maart slechts 2 zaadjes uitgekomen bakjes vochtig gehouden en op verwarmingsmat in serre.
Waar ligt het aan.
dinsdag 14 april 2020 - 22:58
sonjaken

Sonjaken

Vorig jaar heeft mijn suzanna uitbundig gebloeid. Ze is gewoon buiten (ingepakt) gebleven maar in het voorjaar heb ik ze verplant naar een zonniger plaatsje. Ze groeit goed maar noppes bloemen. Hoe zou dat komen? Dank voor de tips... Grts? Sonja
vrijdag 7 augustus 2020 - 13:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon