menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

CrocosmiaEmily McKenzie

Ga naar meest recente reactie

chatoela

Chatoela

Hallo,

Dit is mijn nieuwe aanwinst......

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

weet iemand of deze winterhard is?

Groeten,
Karin
vrijdag 12 september 2008 - 09:02
monique251

Monique251

Hoi Karin,
Mits in de wintermaanden niet te natte voeten is crocosmia volledig winterhard.
Als hij het naar zijn zin heeft zaait hij uit (maar niet hinderlijk) Ik heb zelf al jaren Crocosmia 'Lucifer' in de tuin staan. Ik heb dit jaar zaden geoogst van de Lucifer en zou graag met je ruilen voor zaden van 'Emily McKenzie'
Groet, Monique
vrijdag 12 september 2008 - 09:14
chatoela

Tekst aangepast

Chatoela

Hallo Monique,

Heb de Crocosmia 'Lucifer' al, maar als je me zegt hoe ik de zaden van 'Emily McKenzie' moet "oogsten" stuur ik ze je met alle plezier op.

Groeten,
Karin
vrijdag 12 september 2008 - 09:22
monique251

Monique251

Hoi Karin,
Zou ik te gek vinden! Heb je toevallig 'George Davidson' (geel) ook al? Daar heb ik nog geen zaden van verzameld maar ik kan altijd kijken of er al zaad aanzit.
Als de bloemen zijn uitgebloeid komen er eerst een soort 'besjes' aan de bloemstengel. Als deze opengaan zie je de zaden zitten en zijn ze rijp om te oogsten.
Laat me even weten of je interesse hebt in zaden van George Davidson en dan zal ik zaden voor je proberen te oogsten.
Groet, Monique
vrijdag 12 september 2008 - 09:51
chatoela

Tekst aangepast

Chatoela

Monique,

Ok, ik zal de "besjes" in het oog houden.....ik laat je wel iets weten wanneer het zover is. Heb 'George Davidson' nog niet maar ben niet zo'n fan van geel. Heb net je andere topic gezien, ben, als je er nog zou overhebben, wel geinteresseerd in de zaadjes van de Dahlia enkelbloemig zachtoranje (hoogte 120 cm).

Groetjes,
Karin
vrijdag 12 september 2008 - 10:37
monique251

Monique251

Mail me je adres maar dan wordt dat geregeld.
Groet, Monique
vrijdag 12 september 2008 - 10:52
hildavw

Hildavw

Ook ik heb voor het eerste jaar crocosmia staan.
Als je die uitzaait, hoe lang duurt het dan voor je er bloemen aan krijgt?
Want ik heb ergens gelezen dat het zelfs met de broedknollen 4 jaar kan duren eer je bloemen krijgt.
Wie heeft daar ondervinding mee?

groetjes

Hilda
vrijdag 12 september 2008 - 11:23
monique251

Monique251

Hilda,
Zoals ik al schreef zaait de Crocosmia zich bij mij in de tuin spontaan uit, de eerste zaailingen zijn nu twee jaar oud en hebben dit jaar nog niet gebloeid maar gezien de groeikracht van deze planten zou het mij verbazen als ze volgend jaar niet bloeien. Als het zolang zou duren voor de knollen zouden bloeien zou het helemaal geen commercieel interessante bloem zijn, kan me dus niet voorstellen dat het vier jaar zou duren voor de eerste bloemen te zien zijn.
Groet, Monique
vrijdag 12 september 2008 - 12:03
schuurmans

Schuurmans

Dit jaar had ik voor het eerst na twee jaar
ook bloemen in de Crocosmia Lucifer,
ze zijn lekker dominant in de tuin.
Ook de zaaddozen zijn decoratief.
Hierbij een paar plaatjes van Crocosmia.


[ [afbeelding verwijderd niet-https]]

[afbeelding verwijderd niet-https]


grt
henk
vrijdag 12 september 2008 - 21:20
monique251

Monique251

Mooie foto's Henk,

Ik ben verzot op mijn crocosmia's zowel op de rode Lucifer als de okergele George Davidson.
Het zijn zulke vrolijke kleuren!
Groetjes, Monique
vrijdag 12 september 2008 - 23:09
melanieb

Melanieb

hallo! Ik heb in de tuin ook een mooie crocosmia ( ik weet alleen niet welke soort dit is ). Heb hier net gelezen dat de zaaddoosjes zelf opengaan. Wanneer mogen ze dan gezaaid worden? Moet ik deze voorzaaien? Zoja wanneer en vanaf wanneer mogen ze in de tuin? Alvast hartelijk dank!!!!!

Bloemen & Planten

dinsdag 12 oktober 2010 - 06:48
Pistachio

Pistachio

Ben ook een grote crocosmiafan, dit jaar twee potten kado gekregen van iemand. Geen idee wat voor planten het waren tot ze begonnen te bloeien ... schitterend! De officiële naam ken ik niet maar hij is rood-oranje van kleur. Heb nu van 1 pot de knollen verdeeld over 4 potten zodat ze meer plaats krijgen. De andere knollen in de tweede pot zou ik allemaal in de grond steken. Als je de bolletjes plant op een diepte van ongeveer 10cm in een pot, overleven die dan de winter? Ik ben ook geïnteresseerd om te weten wanneer je de zaadjes mag planten.

groeten
Pistachio
dinsdag 12 oktober 2010 - 16:57
marero

Marero

wow chatoela, prachtige kleur, ik heb verleden jaar van de buurvrouw ook oranjerode crocosmias gekregen maar ze wist niet meer welke soort, maar dat maakt niet uit want ze zijn prachtig, als je van die van jou zaad hebt zou ik er dan ook een paar van mogen hebben?
groetjes
woensdag 13 oktober 2010 - 01:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon