menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lithops julii fulleri bruin

Ga naar meest recente reactie

Bianca Smulders-Verdouw

Bianca Smulders-Verdouw

Heb deze lithops sinds begin januari. Het lijkt er niet op dat hij te droog is volgens mij, maar weet iemand wat het bruinige spul is op het plantje?

C&S Algemeen

donderdag 8 februari 2024 - 10:01
Dany

Dany

Dit zijn gedroogde bloemresten.
Dat andere zijn de verdroogde blaadjes van de plant waaruit een nieuwe plant gaat komen
donderdag 8 februari 2024 - 10:34
Bianca Smulders-Verdouw

Bianca Smulders-Verdouw

Dank je wel Dani! Is dat een normale situatie, of staat de plant toch nog te droog?
vrijdag 9 februari 2024 - 15:43
Dany

Dany

Je moet die echt niet veel water geven.
Ik geef mijn Lithops nooit water voor mei. Dan eerst wat nevelen met regenwater, half mei eens goed water geven dan ze terug kurkdroog laten komen dan volgens het weer nog eens half juli en de laatste keer eind augustus begin september en dan gaan ze normaal gezien bloeien.
Probeer ze ook zo klaar mogelijk te zetten en in de winter kurkdroog en koel ongeveer 10°C.
Die buitenste blaadjes drogen op en daaruit komt het nieuw plantje, dat nieuwe plantje haalt zijn vocht en voeding uit de buitenste blaadjes waardoor die verdrogen.
De bovenkant van de Lithops mag maar juist boven de grond komen als die er 2 of 3 cm er boven komt heb je teveel water gegeven en bestaat de kans op rotting.
Lithops gaan veel vlugger kapot van teveel water dan van te weinig water
vrijdag 9 februari 2024 - 20:05
Bianca Smulders-Verdouw

Bianca Smulders-Verdouw

Duidelijk Dani. Dank je wel!
zaterdag 10 februari 2024 - 12:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon