menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Belgische fruit

Ga naar meest recente reactie

boelle

Boelle

hallo,
ik hoop dat er me iemand kan helpen.
ik weet niet of ik hier eigenlijk wel goed zit om het te vragen, maar het is het proberen waard.
Ik zit met een zoontje van bijna 9 maanden en geeft allergische reacties op fruit. Nu heeft de dokter ons belgisch fruit aanbevolen en we weten dat appel, peer en meloen daar onder vallen. ik heb nu al eindeloos zitten zoeken op het internet voor meer soorten maar nergens vind ik een antwoord.
Wie weet er welke fruit nog belgisch is en wil me dit melden?
alvast bedankt!
grtjs
woensdag 11 oktober 2006 - 11:08
corrielat

Corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]

en succes met je zoektocht
woensdag 11 oktober 2006 - 14:35
kurt

Tekst aangepast

Kurt

Beste,

Het lijkt me logischer dat de dokter biologisch fruit zou hebben aangeraden.

Belgisch fruit... Dan is het aan de dokter om eens uit te leggen wat hij dan precies in gedachten heeft. Er zijn namelijk zoveel fruitsoorten die in ons land en ook in onze buurlanden gekweekt wordt. Misschien wil hij daarmee zeggen dat je best de exotische fruitsoorten kan weren...

Ik heb hier in elk geval nog niet van gehoord.
Voor het zekerste kan een telefoontje naar de desbetreffende huisarts veel meer duidelijkheid en zekerheid bieden.

Mvg,
Kurt
woensdag 11 oktober 2006 - 14:52
kimmeke

Kimmeke

ik vermoed dat de dokter ook tropisch fruit wil zeggen, dat wordt weleens meer gezegd dat dat goed is tegen allergie
in ieder geval, een meisje dat wij kenne die intussen ook volwassen geworden is, had ook last van allergie en die heeft dat ook moeten weren, ik geloof zelfs ook dat die geen tomaten mocht eten, en die was er gewoon vanaf
ze gaan ook wel al jaren naar een homeopaat, ik wil maar zeggen dat er blijkbaar toch wel waarheid in zit en dat je mandarijn appelsien,banaan,kiwi, zeker oet mijden,
veel succes alleszins
groetjes
vrijdag 13 oktober 2006 - 11:24
sylvain

Sylvain

beste Boelle er zyn nog verschilende fruit soorten maar zoals steen vruchten is niet altyd gezond want voor een sportman zyn steen vruchten af te raden maar ge hebt druiven, frambozen,st jans bezen, kronselen, pruimen , perziken, kersen, en er zyn er nog wel en aantal maar ge zou beste Boelle juist moeten weten by benadering welk van die belgishe fruitsoorten het beste zyn voor het kindik hoop dat ik u hier een beetje mee geholpen heb mvg Sylvain
zondag 15 oktober 2006 - 21:08
boelle

Boelle

hallo,
eerst en vooral bedankt voor de reacties.
We zijn ondertussen al terug op controle gegaan naar de dokter en hij zei nogmaals geen exotisch fruit. dus best inheems zoals appel, peer en meloen. Nu heb ik gehoord dat je exotisch fruit hebt ook dat in belgie gekweekt wordt dus zijn we helemaal de kluts kwijt. We geven nu gewoon nog peer en appel. een beetje saai maar het helpt blijkbaar wel. Geen uitslag meer.
nogmaals bedankt. en reacties zijn natuurlijk nog altijd welkom!
grtjs
maandag 16 oktober 2006 - 12:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon