Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met tuingereedschap op baterijen?
Mijn benzinemaaier is gesneuveld na 4 jaar, wil hem nu vervangen door een toestel op accu, maar ik ga geen A merk meer kopen. Het vorige toestel is 4 jaar geworden en het toestel daarvoor nog geen 10 jaar. Beide waren A merken en werden degelijk onderhouden.
Ikzelf twijfel tussen parkside (Lidl), powerplus (HUBO) en central park (Brico)
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met één van deze toestellen. Dat ik er een extra accu bij moet kopen om mijn 500m² gedaan te krijgen is geen probleem, weegt niet op tegen het prijsverschil en de accu's kunnen op anderen tuingereedschappen ook gebruikt worden. Is de bedoeling dat al het materiaal hier vervangen word op termijn.
Ik heb nu
Stihl:
Bosmaaier en haagschaar
Eliet:
Hakselaar
Makita:
Grasmaaier (die nu defect is en waar geen wisselstukken meer van te krijgen zijn). Hiervoor had ik een Honda.
Mijn grasmaaier is nu defect en de Bosmaaier is 20 jaar intussen. Heeft het moeilijk met starten als hij op temperatuur is (naft bijvullen bv).
Ik wil nu alles op dezelfde accu, 1 merk dus.
Stihl is goed, maar niet meer te betalen. Voor 1 grasmaaier van Stihl heb je een grasmaaier, haagschaar op stok en kettingzaag op stok + extra batterij bij parkside.
Ik heb wel een grote tuin, maar ik ben niet professioneel hé. Kettingzaag en haagschaar heb ik 2 weken per jaar nodig, hakselaar 1 week.
Die toestellen verslijten van stil te staan.