menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenvreter ecostyle

Ga naar meest recente reactie

lo

Lo

Ik heb met de 'onschadelijke' groenvreter van ecostyle mijn oprit uit betonklinkers behandeld met de bedoeling groene aanslag te verwijderen. Tot mijn verbijstering ziet de oprit er niet uit. Overal waar ik het produkt heb toegepast is de steen lichter van kleur geworden (lichtgrijs ipv donker). Mijn oprit zit dus vol strepen en vlekken. Ik hoop maar dat die er na verloop van tijd uitgaan, want het valt echt wel op.
Wie heeft nog zulke ervaringen met het produkt? Het produkt bevat pelargonzuur, maar als het echt kwaad kan voor klinkers, terrastegels enz zou een waarschuwing op de verpakking wel op zijn plaats zijn... Produkt is te vinden op de website van ecostyle.
groeten,
lo
vrijdag 20 maart 2009 - 13:25
Plantadvies

Plantadvies

Probeer anders eens de leverancier te bereiken. Informeer eens of het wel geschikt is voor de stenen die jij hebt liggen. Misschien is na een regenbui het spul van de stenen verdwenen. Probeer ook eens met een gieter water te bekijken hoe het zal opdrogen.


Plantadvies
vrijdag 20 maart 2009 - 15:46
Kwest

Kwest

Hallo Io,

Dit is idd heel vervelend. Als het om een product van Ecostyle gaat zou alles biologisch oplosbaar moeten zijn en is de schade wellicht niet permanent. Misschien eens proberen om de klinkers met een natuurlijke zeep en een grove schuurborstel te behandelen? Daarna overvloedig spoelen...

Ik heb altijd het product van HG groene aanslagreiniger gebruikt, met goed resultaat. De ervaring leerde mij wel om het product gelijkmatig te gebruiken, over het volledige oppervlak van de oprit. Zo krijg je een egaal resultaat.

Hoop dat je het opgelost krijgt,

Kwest

www.tuin-aanleggen.be

zaterdag 21 maart 2009 - 07:26
lo

Lo

Reeds bedankt voor de antwoorden. Ik ga nu wachten tot het eens gaat regenen. Misschien trekt het op den duur weg.
zaterdag 21 maart 2009 - 18:19
Pieter

Pieter

Hoi,
En ben je zeker dat toen de stenen nieuw waren ze ook donkergrijs waren? Of zou het kunnen dat die lichtgrijs waren en door de jaren een aanslag hadden waardoor die donkerder van kleur zijn geworden?
Als je bv met een hogedrukreiniger op gewone betontegels spuit krijg je ook lichtgrijze 'strepen'.
Pieter
maandag 23 maart 2009 - 16:30
lo

Lo

Hallo,
de oprit is nieuw. Zeer donkere betonklinkers. Overal waar ik gespoten heb zijn er grijze strepen. Je kunt zelfs voetstappen zien waar ik met mijn laars getrapt heb. Het spul moet enorm sterk zijn. Nochtans maar aanbevolen dosis gebruikt en verspoten met handsproeier. Niet op geschuurd of met hogedruk of zo. Produkt bevat pelargonzuur. Ik had slimmer moet wezen, maar ja, het produkt wordt als onschadelijk voor mens en dier aanbevolen en ik dacht: waarom vergif gebruiken als er zoiets bestaat. Gelukkig heb ik mijn terras niet behandeld (blauwe steen).
Nu is het aan het regenen. Ik wacht nog even af om het resultaat te zien. Misschien dat de regen een en ander wegspoelt... Ik ga in elk geval de fabrikant aanschrijven. Vraag mij af wat die zal antwoorden. Jullie horen het nog wel...
dinsdag 24 maart 2009 - 01:44
Pieter

Pieter

Ik vermoed dat in dit geval een deel betontegel is opgelost. Elk zuur lost kalk op, beton is niet veel meer dan gemalen kalksteen...
Milieuvriendelijk wil zeggen dat er geen gevaarlijke residus achterblijven, niet dat het materiaalvriendelijk is. Inderdaad best contact opnemen met fabrikant (die zal zeggen dat je alles moet behandelen, dat je dan geen strepen meer zal zien).
dinsdag 24 maart 2009 - 08:26
lo

Lo

Tja, dan zal er niets anders opzitten vrees ik. Ik heb die steen nochtans juist gekozen omdat hij zo mooi donker (bijna zwart) was...
dinsdag 24 maart 2009 - 11:42
lo

Lo

Na de fikse regenbui(en) ziet het er al wat beter uit. Komt misschien nog goed. Het spul zal ik toch niet meer gebruiken.
dinsdag 24 maart 2009 - 15:28
lo

Lo

Ik heb het product intussen ook op tuinhout gebruikt (schutting). De groenaanslag is inderdaad weg, maar het oppervlak voelt zeer ruw aan in tegenstelling tot niet behandelde oppervlakken. Alsof het hout niet geschaafd is.
Ik wil langs deze weg ook stefaan 123 bedanken voor zijn reactie.
maandag 20 april 2009 - 22:06
kate006

Kate006

Ik heb het product GroenVreter vorig jaar ook gebruikt op mijn klinkers en ik had dit probleem niet. Ik was zeer tevreden over het resultaat.

Als je groene aanslag op je klinkers behandelt, kan je inderdaad best het hele oppervlak behandelen. GroenVreter reinigt zo goed dat de klinkers helemaal proper zijn tot in de diepste porie van de klinker. De klinkers er rond, die niet behandeld zijn, blijven vuil. Uiteraard kan dit geen homogeen beeld geven.

Het wit waarvan hier boven sprake is zijn gewoon productresten en gaat weer weg als het een paar keer geregend heeft. Op plekken waar geen regen komt kan er gespoeld worden met water.

In geval van twijfel (bij bijv. een natuursteen) kan je altijd eerst even testen op een onopvallend hoekje of op een steen die men nog op overschot heeft.
dinsdag 1 september 2009 - 10:34
Etienne45

Etienne45

Bijna alle klinkers hebben een "coating" . Met bijtende producten en/of hogedrukreiniger maak je de klinkers meer poreus met het gevolg dat het mos (groene aanslag ) volgende jaren nog meer kans op slagen heeft. Een gewone zeep, een goede schuurborstel en flink wat "poten-kruid" is naar mijn mening de enige oplossing.
dinsdag 1 september 2009 - 16:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon