menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mogelijk zwaar onweer op komst

Ga naar meest recente reactie

WeatherService

WeatherService

Bij deze start ik een topic over het mogelijk (nood)weer dat we vanaf dinsdagavond kunnen verwachten in de Benelux. Om de situatie even te schetsen voor de leken:

Maandag en dinsdag gaan tropisch tot heet worden. Temperaturen kunnen op dinsdag richting 35°C doorstomen en samen met deze ontwikkelingen ontwikkelen zich onweders in Frankrijk. Nu tonen veel modellen een agressieve opbouw van de atmosfeer die namiddag en nacht over de Benelux. Een mogelijke cluster van onweders, gepaard gaande met fel onweer, hagel en wateroverlast is bij de huidige setting zeker niet uitgesloten.

Daarom wil ik mijn tuinliefhebbers dan ook een eerste keer waarschuwen voor deze grillige weerfenomenen. Het spreekt voor zich dat ik jullie iedere dag zal informeren, maar als u graag live de updates volgt dan kan u altijd terecht op de eigen website:

Link: http://www.weatherservice.be/

Praat gerust mee of volg de bulletins hier!
donderdag 23 juni 2011 - 19:34
cetinel

Cetinel

oesje hagel?? hopelijk nie....
we zullen er maar rekening mee houden dat een en ander tegen de vlakte kan gaan ...ik durf aan mijn tomaten nie morrelen omdat ze nog nat staan,maar eigenlijk moeten ze aangebonden.....
donderdag 23 juni 2011 - 19:37
WeatherService

WeatherService

@ Cetinel:

Even een schets van dinsdag:

Normaal kunnen we onweders verwachten bij een cape van 200-400j/KG.. Op dinsdag 28 juni 2011 lopen deze waarden op tot hou u vast .... 2500 - 3000j/KG.. Dat zijn bijna toestanden zoals in Amerika (tornado alley).

Daarmee dat ik een eerste keer wil waarschuwen!
donderdag 23 juni 2011 - 19:38
cetinel

Cetinel

oh my god!
dat word dus alles wat eventueel kan gaan vliegen wegsteken en hopen dat de kippen nie wegvliegen dan!!
donderdag 23 juni 2011 - 21:23
Gehenna

Gehenna

Nog niet panikeren, voor hetzelfde draait alles naar een andere richting. Met het weer weet je nooit, één andere factor en het hele weerbeeld is iets anders.
Voorzie gewoon dat je voldoende materiaal bij de hand hebt om één en ander te beschermen en vast te binden als dat nodig is.
Dat wil zeggen dat ik ten laatste zaterdag nog een hoop stokken moet aanschaffen en dringend een andere steun moet installeren voor de reukerwtjes want dat ding vliegt gegarandeerd om. En de boontjes mogen ook een extra steun want dat is een pak bonenplant van 2,5m hoog.

En als de planten kapotvliegen of door hagel geschoren worden? De natuur herstelt zichzelf wel
donderdag 23 juni 2011 - 21:40
cetinel

Cetinel

tis niet zozeer voor de natuur dat ik schrik heb,maar das hier deels nog altijd een bouwwerf,dus er ligt nogal wat: tonnen,emmers,bakken,verder natuurlijk al mijn potten en bakken...,isolatie die mijnheer weliswaar mooi opgestapeld heeft onder een afdak...maarre dat vliegt gegarandeerd ook rond,om van onze terrasstoelen en zo maar te zwijgen,parasol alweer binnen zetten,mijn kleinere bloempotten allemaal bijeen binnensteken etc...
afijn,we zien wel wat het gaat geven,waarschijnlijk hebben we dinsdag een update....
donderdag 23 juni 2011 - 21:50
an

An

weten jullie ook hoe het in nederland gaat worden?
donderdag 23 juni 2011 - 22:02
Rita1960

Rita1960

thanx voor de waarschuwing Weatherservice!

hier staat gelukkig bijna alles al stormvast ( ervaring uit de afgelopen jaren) maar
helemaal zeker weet je het nooit!
en ondanks dat sneuvelt er altijd wel wat..

en Willy.. ook hier kunnen we de hagel missen als kiespijn..


donderdag 23 juni 2011 - 22:13
an

An

krijgen we dat slechte weer ook bij ons hoop het niet
dan moet ik ook voorzorgs maatregelen nemen
donderdag 23 juni 2011 - 22:17
marero

Marero

vandaag al een hagelbui gehad toen we in wilrijk ware na de middag
vrijdag 24 juni 2011 - 00:37
porphyrion711

Porphyrion711

dat wordt dan de plantjes binnehalen aangezien mij terras bij hevige wind een groot trekgat is --"

EN allemaal kleine potten

Maar zouden schildpadden van ong 3KG ook kunnen vliegen??? we zullen ze maar best een nachtje in hun binnenkot zetten niet?

vrijdag 24 juni 2011 - 18:03
WeatherService

WeatherService

Nieuwe data is binnen en mensen. Geen sensatie of paniekzaaierij, maar het wordt reeds van maandagavond opletten in het westen voor warmte-onweer met alles erop en eraan. Hagel met significante grootte is zeker niet uitgesloten, evenals hoge bliksemactiviteit.

Het echte noodweer lijkt iets voor dinsdagnacht, wanneer Spaanse toestanden in de bovenlucht gaan zorgen voor de ideale omgeving voor onweerclusters. Wie zich 25 mei 2009 nog herinnerd met een supercell in de omgeving van Gent,... Aanstaande dinsdag zijn alle parameters weer even zwaar als toen.

Ik kan gerust opnieuw een verwachting opmaken, maar ik heb dit reeds uitgebreid gedaan met het kaartmateriaal op de volgende link: http://www.weatherservice.be/index.php/topic,117.msg3072/topicseen.html#new

Vragen kunnen en moeten hier zeker gepost worden! Het is immers mijn taak om jullie optimaal te informeren.

WeatherService
vrijdag 24 juni 2011 - 19:30
Rita1960

Rita1960

Ziet er niet al te best uit dus..

maar hoe zit het met Noord NL?? en dan met name Drenthe en Groningen.

ook zulk zwaar weer of vlakt het daar af??

vrijdag 24 juni 2011 - 21:03
cetinel

Cetinel

ik moet dinsdagavond in gent zijn....met andermans auto
vrijdag 24 juni 2011 - 21:09
Mandy

Mandy

Ik hou het maar heel goed in de gaten... Maak veel plaats in de garage en in de bijkeuken en ga al mijn tomatenplanten daar maar naar toe sjouwen.......( als het moet)

Mijn plastic dakjes zijn vast niet bestand tegen heeeeel erg veel regen en hagel....ben ik bang......


Hoelang doe ik over 86 tomatenplanten sjouwen?????
zaterdag 25 juni 2011 - 13:37
Rita1960

Rita1960

Hangt van je conditie af en het aantal meters
zaterdag 25 juni 2011 - 17:32
Mandy

Mandy

Ik verwacht natuurlijk wel een SERIEUS antwoord>>>>>
zaterdag 25 juni 2011 - 20:09
Rita1960

Rita1960

Oke dan..

aantal meters ( enkele reis) neem het gemiddelde van de afstand!

per reis 1 of twee potten mee nemen...

gemiddelde snelheid van het hardlopen?? m/sec??

als ik hier antwoord op krijg, reken ik uit hoeveel tijd je nodig bent..

en dan neem ik ook nog mee het vermoeidheids percentage na 10 keer hen en weer


zaterdag 25 juni 2011 - 21:08
Mandy

Mandy

Zal het gaan uitrekenen....

DAAR kan ik iets mee
zaterdag 25 juni 2011 - 21:09
Rita1960

Rita1960

Lees het wel
zaterdag 25 juni 2011 - 21:11
Mandy

Mandy

Zekers......


(kdenk dat ik alvast maar ga beginnen!!!!......)



ach nee, de komma stond niet goed!!
zaterdag 25 juni 2011 - 21:13
Gehenna

Gehenna

Graag ook rekening houden met de draagkracht van arm en rugspieren. Het is niet zeker dat het telkens met 2 potten tegelijk gaat.
zaterdag 25 juni 2011 - 22:37
cetinel

Cetinel

ja maar,word er wel of niet gebruik gemaakt van hulpmiddelen zoals een bak waar drie of meer potten in kunnen of mischien een kruiwagen?? een steekwagen, of iets dergelijks?,ook moet je rekening houden met de mogelijkheid te struikelen waardoor je 1 of 2 potten laat vallen,weer moet oprapen,aarde terug in de pot,plant weer opkalefateren en aanbinden,knieen ontsmetten en pleisterke op plakken etc...das ook nogal tijdrovend
zaterdag 25 juni 2011 - 22:42
an

An

NU heb ik nog geen antwoordt wordt hier in nederland ook zulk slecht weer ver verwacht ???????????
want ik heb nog niks gehoordt er over ,
en dan zo richting zaanstad daar in de buurt rond amsterdam
zaterdag 25 juni 2011 - 22:44
Mandy

Mandy

Lopend.... 1 pot tegelijk--- wat denk je wel? die tomaten zijn bijna allemaal groter dan ik ben- en dan hebben we het nog niet eens over het gewicht van die potten!!! .....ik ben sterk, o zo- dus ik laat niets vallen....... ik kan rennen .....geen karretje... kruiwagen te onhandig.......dus

pot optillen- inademen- lopen- gem.20 meter- neerzetten en terug....etc etc.... en dat 86 keer........ = 3 minuten per keer.....86 toms maal 3 minuten= 258 minuten = iets meer dan 4 uur.......haha
zaterdag 25 juni 2011 - 23:32
Mandy

Mandy

An, maandag, en dinsdag zijn nog erg ver weg......

ik denk niet dat er al precies gezien kan worden WAAR de ergste buien gaan komen.... dat is nog te vroeg..... Buienradar heeft het over warm weer gevolgd door enkele onweersbuien... verder niets.... dus nog maar even afwachten.....
zaterdag 25 juni 2011 - 23:34
an

An

oke ik zie het dan wel .
zal wel tegen die tijd even weer extra in de gaten houden,
zaterdag 25 juni 2011 - 23:41
Mandy

Mandy

Zorg alvast maar dat zoveel mogelijk LOSSE dingen vast staan of binnen staan en dat dieren binnen zijn. bv
zaterdag 25 juni 2011 - 23:53
Mandy

Mandy

Ik ga bv morgen mijn tuinhuis even reorganiseren, plaats maken voor een hoeveelheid pelargoniums en geraniums enzo .....en andere potjes met bloemen.......voederplank en dergelijke.....

zaterdag 25 juni 2011 - 23:55
marero

Marero

jamaar zeg gelie doet allemaal of der ga een orkaan komen, het is een warmteonweer azek het goe gelezen heb en tis nog geeneens droog of warm!! dus dan mag da onweer ook wegblijven van mij zenne, as we de warmte nie krijge moete we het onweer ook nie hebben, eerlijk is eerlijk hé
zondag 26 juni 2011 - 00:46
cetinel

Cetinel

tja,maar soms krijgt ge meer dan wat ge verwacht he
enne eerlijk??? lamenielachen!! wa is er nog eerlijk in de wereld??
der ligt der waarschijnlijk ergens iemand te zonnen op mijn stukje paradijselijk eiland me ne rijke of ne knappe(of mischien wel allebei)vent aan heuren arm...is da eerlijk??
zondag 26 juni 2011 - 00:49
Mandy

Mandy

Das een kwestie van het zekere voor het onzekere nemen..... Mar....
zondag 26 juni 2011 - 00:54
Matabish

Matabish

éne vent maar rijk èn knap!

met twee venten op het strand liggen?? yikes .. ik loop al gillend weg als ik er nog maar aan denk!!
Ja, da's te begrijpen voor een man. Als vrouw loop je er eerder naartoe!
zondag 26 juni 2011 - 03:15
WeatherService

WeatherService

@ Marero!!! Potverdikke.

De kaarten laten absoluut geen 'warmte-onweertje' zien..... Het is echt serieus, want verschillende gerenommeerde instanties kiezen mogelijk voor de hoogste waarschuwing komende 2 dagen qua onweer!

De hagelkansen zijn ook toegenomen naar hagelbollen met een grootte van 5-8 cm!

Een genuanceerde update in de loop van de voormiddag.

WeatherService
zondag 26 juni 2011 - 09:41
Gehenna

Gehenna

Tja, ze verklaren mij stapelzot als ik er iets van zeg. Heb geeneens gezegd dat ze moesten oppassen, gewoon dat het serieus zou kunnen kletteren.
Nu just nog sé! Allé, voorwa geefde gij u bloemen water? Ge pijst zeker dat de zon ga schijnen? Regenen gaat het doen ja! De weerman zit er dik neffens want ik heb last van mijne reuma geloof maar dat het ga regenen met u warmte onweer. De weerman kent er al niks van wa gade gij er dan van weten!


Ok dan. Mij ni gelaten hoor. Afhankelijk van de kaarten straks zal ik alles beginnen vastzetten of niet en ik zwijg tegen de buren met hun klein bloempotten en parasols in een trekgat.
zondag 26 juni 2011 - 11:12
WeatherService

WeatherService

@ gehenna, de laatste drie zinnen zijn gesproken sie! Wij, onweerliefhebbers houden ons hart al vast, wat is dat dan niet voor de mensen die niet weten hoe de kaarten te interpreteren.

Ik zie het weer al gebeuren, ik verkondig een week op voorhand dat er noodweer komt en het KMI zal de dag ervoor spreken van hevig onweer, maar jongens!! Dat is veel te laat

Nieuwe kaarten laten ... wolkentoppen toe tot 16 km.. Als je weet dat bij onweer de hoogtes variëren tot 11-12 km, dan weet je ook dat 16 km veel hoger is en garant kan staan voor serieuze hagelschade!

WeatherService
zondag 26 juni 2011 - 13:15
an

An

Hoi WeatherService ,
als jij dit kan voorspellen zien hoe en wat geef Rita en mij dan eens antwoordt
wat kunnen wij verwachten in drente en zo en in zaanstad(noord-holland) want dan moet je het ook over de grens weten wat voor weer het wordt
want ik wil ook wel eens weten wat we hier krijgen maar je geeft Rita en mij steeds geen antwoord,
gr an
zondag 26 juni 2011 - 13:28
WeatherService

WeatherService

@ An, dat is natuurlijk te voorspellen en jullie vragen heb ik tussen alle reacties niet gelezen (direct naar onderen gescrold). Het spreekt voor zich dat de onweders geheel België en Nederland gaan passeren met de grootste intensiteit in België en het oosten van Nederland.

Jullie kunnen vanaf maandagnacht de eerste dreiging van onweersbuien verwachten en dinsdag overdag wordt het bij jullie dan minder warm (snelle windruiming) en worden de onweersbuien tegen de middag naar het oosten verdreven.

WeatherService (de radar kan je ook volgen: http://www.weatherservice.be
zondag 26 juni 2011 - 13:38
an

An

ja ik woon in het westen en Rita in het noorden van Nederland
omsschrijf is wat ik in de buurt van zaanstad kan verwachten
en Rita daar bij drente
krijgen we hier ook zware hagel of hoe groot is de wind kracht voor dinsdag avond nacht en woensdag
als je wilt geef iets meer informatie kan hier niet veel mee dank je wel alvast
zondag 26 juni 2011 - 13:43
marero

Marero

allee weerman tis goe ik zal dan maar maatregelen nemen maar ast potverdekke niks doe dan zal ik eens tegen uw schenen komen schuppen zenne da ge mij met al die potten laat sleuren voor niks (grapje, als ik schup doe ik wss mijn tenen zeer en da heb ik der nie voor over,lol)
zondag 26 juni 2011 - 18:59
an

An

http://www.zoover.nl/nederland/noord-holland/zaandam/weer dit is de meer daagse verwachting in zaanstreek en dat lijkt wel mee te vallen. als ik het zo bekijk als het klopt.
zag dat er ook fotos op stonden van de zaanse schans dus gelijk een toeristische trip
zondag 26 juni 2011 - 19:12
cetinel

Cetinel

ik heb het er ook al over gehad,over de dreigende hevige onweders,maarre...word ook nie echt serieus genomen denk ik...
ikke ga toch maatregelen nemen hoor,wensniet mijn stoelen en potten van kweeniewaar te moeten bijeenrapen(als ze nog nie kapot zijn dan)
aan de hagel kan ik niks doen,ik ga mijn (grote en nog grotere) potten in het in obouw zijnde magazijn stoppen maandag...daar staan ze toch iets veiliger,en ik ben der zeker van dat echtegenoot al zijn osloatiebrol en zo mag gaan bijeenscharrelen later,maar ik heb hem gewaarschuwd...hij moet het zelf maar weten!
zondag 26 juni 2011 - 19:42
WeatherService

WeatherService

UPdate: 20:37

Morgen, onder invloed van een blakende zon wordt het al snel tropisch. UV-index richting 7 zorgt voor een potentiële gevaarlijke situatie voor de huid. Zware inspanningen en langdurig zonnebaden zijn dan ook uit den boze. De temperatuur haalt waarden rond 31-32°C, maar kan in gebieden met een zwakke wind nog iets hoger uitvallen. In de loop van de middag/avond wordt het onstabieler in de atmosfeer en dat zal vooral voor het westen iets worden om in de gaten te houden. Met een CAPE / energie in de atmosfeer van 2500 - 3000J/KG in Pas-De-Calais is het in de vooravond in die regio opletten voor zwaar onweer. Hagel t.e.m. 5 centimeter is vanaf 15:00 in de namiddag heel goed mogelijk in die streek. Met een wind uit het zuiden kan de provincie West-Vlaanderen ook in de brokken delen.

Voor morgenmiddag en nacht dan ook een 'extreme' warning voor de streek net ten zuiden van West-Vlaanderen. Reden hiervoor zijn de hagelstenen die van significante grootte (3-5 cm) kunnen zijn en de hoge bliksemrate! Aangezien de stroming dus zuidelijk is, is een cluster van onweders met deze verschijnselen in West-Vlaanderen niet uit te sluiten. In de loop van de nacht daalt de 'extreme' warning wel naar 'high' voor de provincie West-Vlaanderen.

Dinsdag wordt door veel modellen, alsook vele onweerliefhebbers met argusogen in de gaten gehouden. Het kan immers flink losgaan als de doortocht van de thermische vore en het koufront positief is. Hagel tot en met 5 cm is in de voormiddag en in de namiddag mogelijk. Naast de hagel moeten we ook rekening houden met rukwinden en wateroverlast. De buien lijken immers traag te evolueren vanuit Frankrijk. Het één en het ander wordt door een tropische temperatuur (30°C en meer) nog eens extra in de verf gezet, dus lokale verschijnselen zijn niet uitgesloten. Voor dinsdag voorlopig nog steeds een 'high' warning, maar mogelijk ga ik in de ochtend ook een 'extreme' waarschuwing uitgeven. Deze warning geldt dan vooral voor de mogelijk zware hagel en hevige rukwinden.

- Het blijft dus duidelijk dat we deze situatie op de voet moeten volgen. Mijns inziens zal Estofex op de proppen komen met een grote level 2 boven noord-west Frankrijk (maandag). Dinsdag kan er een level 3 verschijnen, mits de doortocht van het koufront positief wordt berekend.
- - Het is ook mogelijk dat de volledige situatie tegenvalt, maar wij geven op deze website liever het 'worst-case scenario' en kunnen zo menselijke/materiële schade tot een minimum beperken.

Bron: www.weatherservice.be
zondag 26 juni 2011 - 20:37
Mandy

Mandy

Heel goed. ......
zondag 26 juni 2011 - 20:45
Mandy

Mandy

Better safe than sorry
zondag 26 juni 2011 - 20:46
Mandy

Mandy



In de Telegraaf staat sinds 22,21 uur een bericht op de voorpagina betreffende het weer van as dinsdag:

mogelijk zeer zwaar noodweer

dus er wordt NU ook al gewaarschuwd.....
zondag 26 juni 2011 - 23:15
Gehenna

Gehenna

Geen waarschuwingen van het kmi. Beter niks zeggen dan als onkundigen verweten te worden? Ook een manier om beter te zijn dan Armand Pien.
We wachten hoopvol op die 'warmte onweders'
Boerken aas (ja ik ken die man z'n naam niet) controleert morgen toch z'n (in feite is't van 3 boeren) hagelkanon gebaseerd op weerkaarten van de luchtvaart. Rijken tist, is volledig geautomatiseerd en niemand moet z'n bed uit om het aan te zetten. Niet te spreken over het kmi.
maandag 27 juni 2011 - 01:07
an

An

ik denk dat ik mijn zonnescherm gewoon uitlaat hangen (vergeet ik wel eens meer als het regent)
en dan daar de tomaten veilig onder zetten op 1 na,moet even kijken wanneer ,want heb het druk met afspraken aflopen ,en morgen ochtend ook.dus moet tussen de bedrijven door gebeuren,
maandag 27 juni 2011 - 09:21
WeatherService

WeatherService

Jammer van de weerinstituten dat ze niet eerder dan vandaag gaan afkomen met een waarschuwing. Veel mensen bekijken immers niet iedere dag het weerbericht. Nu ja, wij verkondigen al een week lang dat het vanaf deze avond mogelijk gaat spoken in België en dat we morgen moeten rekening houden met noodweer. Hagelkansen tot en met 5 cm en nog iets meer zijn zeker niet uitgesloten! Dat is voor het KMI toch reden genoeg om een eerste waarschuwing uit te vaardigen??

maandag 27 juni 2011 - 09:24
an

An

bij jullie gaat het spoken en hoe zit dat bij ons dan.????????????????????
maandag 27 juni 2011 - 09:40
cetinel

Cetinel

kem de rolluiken naar beneden gedaan en tis aangenaaml fris binnen,komde buiten dan voelt ge al direct de zon branden
gelukkig hebben de kippen en konijnen genoeg mogelijkheden tot schuilen...
ik ga nu snel een paar grote planten verslepen(liever geen hagelschade in de grote bladeren) en nog een deel preventief neerleggen,kwestie van nie om te waaien en meer kapot te doen in hun val...
parasol ga ik ook maar binnensteken en voor de rest wacht ik af.....
best ook maar mijn tuinstoelen binnenhalen zeker?
maandag 27 juni 2011 - 12:26
Gehenna

Gehenna

Ja lap, ik wil al die houten planken vastbinden en de koorden zijn nergens te vinden!
Toch 1 buur kunnen overtuigen dat de warmte onweders wel eens heel anders zouden uitdraaien dan verwacht. Toch 1.
Voor de rest moest ik niet denken dat er een orkaan afkomt

En ikke? Tja, al veel naar terras verhuist uit voorzorg en dat mag NU terug naar achter in de tuin om straks terug naar terras te verhuizen
Alle planten hangen slap en da's niet door dorst.
maandag 27 juni 2011 - 12:49
cetinel

Cetinel

yep alles hangt slap,alle bellekes aan mijn brugmansia zien er plots heel zielig uit...
der is al een en ander verhuist en ben ondertussen paar liters zweet verloren,dus even komen bijtanken
maandag 27 juni 2011 - 12:59
Gehenna

Gehenna

Pufhijgzweetvloek! De kleine potjes staan onder de parasol, anders nog een paar keer heen en weer lopen. Ocharme de fuchsia's! De zonners staan ook in de schaduw, ze hingen slap. Nog snel de bruggen vooraan van water voorzien, er is wat wind en dan drogen ze sneller uit.
De pepers staan te zonnen, die hebben dat blijkbaar graag.
Moest de wisteria nu ineens heel snel groeien, dan was straks het terras overdekt met frisgroen blad!

Enfin, kmi nog steeds kans op onweer in het westen. Als het zwaar onweert stuur ik ne klachtenbrief omdat ze de mensen niet verwittigen met de vraag of ze de schade vergoeden
maandag 27 juni 2011 - 13:42
Eniavaswen

Eniavaswen

Intussen geeft het KMI toch onweer in heel het land en op de site van 't Laatste Nieuws verwittigen ze voor hagel en zelfs kans op kleine tornado's. 't Is maar te hopen dat ze daar lichtjes overdreven hebben. Mijnen oudsten blijft met de andere 3e kleuters op school slapen als afscheidsfeestje, dus ik ben er zeker niet gerust op.
maandag 27 juni 2011 - 16:29
Gehenna

Gehenna

Ja idd, er staat sinds een paar uur een waarschuwing.
Nu nog zien waar het ergste eruit valt.
maandag 27 juni 2011 - 18:29
marero

Marero

hier ist nog altijd stikheet , geen wind en een paar fluffy wolkjesslierten te zien
maandag 27 juni 2011 - 20:13
Gehenna

Gehenna

Idd, snikheet. En die hitte zit in de muren dus is't nu net zo warm op terras als om 13u vanmiddag.
Er is ne sempervivum naar de engeltjes. Stijf verbrand en opgedroogd. Doemme toch! Begon net in bloei te komen. Maar ik heb er wel een stuk of 7 babbies van
maandag 27 juni 2011 - 20:28
an

An

http://nieuws.nl.msn.com/gallery-section/noodweer-op-komst?img=0#gallery

overal nu waarschuwingen voor morgen, en zo
mijn buurman kreeg al een mailtje spoorwegen hebben gezegt
dat je op internet en zp moet kijken welke en wat er rijd met het nood weer dat er komt
dus hier beginnen de waarschuwingen ook moet morgen eerst nog met de fiets weg dus hoop dat het pas na 4 uur begnt het liefst na 6 uur als alles veilig thuis is.
maandag 27 juni 2011 - 22:55
cetinel

Cetinel

rond 8 uur begon het hier te regenen en tien na acht was het ongelooflijk aan het gieten en bliksemen...
10 minuten later was het weer gedaan,tis nu nog heel doef,dus ik denk niet dat we er al vanaf zijn.....
dinsdag 28 juni 2011 - 09:53
marero

Marero

da hebbe wij gehoord in de verte maar wij hebben maar een ietsiepietsie beetje regen gekregen, twas de moeite nie
dinsdag 28 juni 2011 - 12:35
Gehenna

Gehenna

Ik zou het allemaal ni weten, ik ben wakker geworden om 9.45u en alles was nat.
dinsdag 28 juni 2011 - 14:24
an

An

wij hebben hier ook regen gehad terwijl ik in de winkel was daarna droog niks van gemerkt ,daarvoor leek het of ik het hoorde rommelen in de verte .

onder de nedelanders op dit forum (mag ook Belgiesche forum leden zijn

zag heel wat slecht weer al in nderland op de site nu.nl
wolken die ik nog nooit gezien heb
dinsdag 28 juni 2011 - 14:37
an

An

wordt bij ons met het weer volop gewaarschuwd voor vanavond ,
als je het weer moet geloven is het in belgie bij jullie al flink bezig,met regenen en zo
de journaals staan er vol van over het nood weer,.voor vanavond
dinsdag 28 juni 2011 - 18:33
porphyrion711

Porphyrion711

Bij ons Hoboken (zuid antwerpen ) lichte regen , er komt al wat wind opsteken , bliksem en donder ...

Net al mijn planten zo goed mogelijk tegen de muur gezet en de zware potten er tegen ...

Schildpadden binnengenomen , hun kot afgebroken want dat zijn enkele planken , ...

Laat die regen maar koemn
dinsdag 28 juni 2011 - 19:21
Mandy

Mandy

Ik hoop dat het meevalt An, het wordt nu heel erg donker, ik hoor de donder in de verte maar het is nog droog.......brbrbr..... als het gaat onweren duik ik de kelder in.....
dinsdag 28 juni 2011 - 19:21
an

An

hier is het begonnen zware regen buien en zware onweer of er kanon afgeschoten warden
dinsdag 28 juni 2011 - 20:16
porphyrion711

Porphyrion711

reeds gedaan , zelf amper regen

Wel al een héél pak afgekoeld

dinsdag 28 juni 2011 - 20:36
Mandy

Mandy

Het giet en het onweer komt dichter en dichter......

Ik sta startklaar om de kelder in te duiken........

Slaapzak en fles water is al aanwezig.....
dinsdag 28 juni 2011 - 20:49
Rita1960

Rita1960

Hier wordt het ook donker.. en de lucht krijgt zo'n vieze beetje donker groenige kleur.. en de barometer daalt ook..
en dat voorspelt hier niet veel goeds... met de Hondsrug in de rug..



dinsdag 28 juni 2011 - 21:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon