menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vader pauw en moeder kip

Ga naar meest recente reactie

vera2

Vera2

hallo allemaal,

terwijl vrouwtje pauw druk bezig is met haar kroost op te voeden heeft vader pauw er niets beters op gevonden dan de kippen dagelijks een ...beurt te geven.
misschien domme vraag maar weet iemand of hier een bevruchting kan plaatsvinden; ik heb nog nooit gehoord van een kruising met pauw en kip.
zondag 15 juni 2008 - 08:26
minouke

Minouke

jawel hoor! een pauwkip

neen, ik denk niet dat het iets geeft, ooit op tv gezien waarom (bij andere zoogdieren) daarmee denk ik dat een kip en een pauw ook te verschillend zijn.
zondag 15 juni 2008 - 08:35
Jose47

Jose47

Ocharme die kippen....
Groetjes
Josée
zondag 15 juni 2008 - 08:41
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Nee, nee, nee..........Josée.....................die hopen, dat moeder pauw nog maar een tijdje niet beschikbaar is

zondag 15 juni 2008 - 10:24
Esem

Esem

Nee hoor je moet niet bang zijn dat je kippen kan verwachten met een mooi verderkleed en een lange nek.
Misschien,heel misschien gaat de pauw op langere termijn kakelen.

Eddy,
zondag 15 juni 2008 - 10:38
vera2

Vera2

en kan iemand mij nu eens met een tekeningetje uitleggen waarom dat niet zou kunnen?
zondag 15 juni 2008 - 10:51
Esem

Esem

vera2
ik kan niet tekenen maar heb jij al eens een mug van meer dan 3 ton gezien?
Ne hé, ik ook niet daarom dat het ook niet lukt dat muggen en nijlpaarden gaan paren.
'Its de way off nature'

Gr Eddy,,
zondag 15 juni 2008 - 10:58
Pieter

Pieter

Hoi,
Dat is gewoon een eenvoudige regel dat enkel exemplaren van dezelfde soort kunnen kweken. Nauwverwante soorten kunnen ook soms kruisen, maar vaak is het nageslacht steriel (muildier en muilezel bv). Bij planten gaan interspecifieke kruisingen iets beter, maar de regels zijn eigenlijk dezelfde. Kwestie van een verschillend aantal en vorm van de chromosomen en in het geval dat ze wel gelijkend zijn moeten ze nog kunnen paren ook. Ook moet de spermatozoide in staat zijn de vrouwelijke eicel te vinden en bij niet-verwante soorten lukt dat niet (chemische signalisatie wordt niet meer herkend)
zondag 15 juni 2008 - 13:07
vera2

Vera2

pieter, dat is pas uitgelegd zie; ikke stomme trien dacht dat het met lichamelijke verschillen te maken had; dus in plat vlaams wil dat zeggen dat de piemel er niks mee te maken heeft maar wel de inhoud ofzo?
zondag 15 juni 2008 - 13:49
minouke

Minouke

Hoi,
Dat is gewoon een eenvoudige regel dat enkel exemplaren van dezelfde soort kunnen kweken. Nauwverwante soorten kunnen ook soms kruisen, maar vaak is het nageslacht steriel (muildier en muilezel bv). Bij planten gaan interspecifieke kruisingen iets beter, maar de regels zijn eigenlijk dezelfde. Kwestie van een verschillend aantal en vorm van de chromosomen en in het geval dat ze wel gelijkend zijn moeten ze nog kunnen paren ook. Ook moet de spermatozoide in staat zijn de vrouwelijke eicel te vinden en bij niet-verwante soorten lukt dat niet (chemische signalisatie wordt niet meer herkend)



ja dat was het, wat ik ooit op tv gezien had dus maar wist niet meer exact hoe het in mekaar stak
Alleen dat de verschillen niet te groot mochten zijn bv kat en hond is te veschillend of mens en dier allemaal wel zoogdieren en toch
zondag 15 juni 2008 - 15:16
Jose47

Jose47

Vera2
[afbeelding verwijderd niet-https]
Josée
zondag 15 juni 2008 - 16:31
minouke

Minouke

Joséeke, ge ziet beeldjes .... mijn gedacht
zondag 15 juni 2008 - 17:16
Jose47

Jose47

Ja dat hebt ge als ge pas ne nieuwe multifocale bril hebt hè .....
Josée
zondag 15 juni 2008 - 17:36
minouke
zondag 15 juni 2008 - 19:46
dauwtrapper

Dauwtrapper

@esem
vraag: Waarom mag men niet tussen 3 en 4 in het bos lopen?
antw.: Omdat er dan muggen van drie ton uit de bomen vallen.

vraag 2 : Waarom is een krokodil plat?


antw: die heeft tussen 3 en 4 in het bos gelopen.

En daar is geen plat vlaams en een tekeningske aan te pas gekomen
groet
dauwtrapper
vrijdag 20 juni 2008 - 04:04
vera2
vrijdag 20 juni 2008 - 07:35
cetinel

Cetinel

vogels(en dus ook kippen en pauwen) hebben geen piemel......die hebben een cloaca: een enkel gaatje voor alles.
vrijdag 20 juni 2008 - 09:51
Matabish

Matabish

ja Cetinel, da's waar, maar die weten toch ook goed waar het allemaal voor kan dienen...[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 20 juni 2008 - 14:51
cetinel

Cetinel

nogal goed ook,anders waren die ook nog es uitgestorven!
vrijdag 20 juni 2008 - 16:15
summerspookje

Summerspookje

alléé vooruit dan , als ik dat allemaal lees, kan ik maar één bsluit trekken , en dat is DAT VADER PAUW ERVAN GEPROFITEERD HEEFT VAN DE SITUATIE,EN DE BLOEMETJES HEEFT BUITEN GEZET , er kon toch niks van komen , en moeder pauw heeft er het raden naar ,sjonge sjonge toch
zondag 22 juni 2008 - 20:24
Karintje

Karintje

Dat is hier humor van de bovenste plank. Ik zie het helemaal voor me ----------> LEUK!!!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Grtz,
Karin
dinsdag 24 juni 2008 - 10:47
ikria

Ikria

ja hoor, een kruising met een pauw en een kip bestaat. De meest recente foto die ik van haar (ik denk dat het een hen is) heb, heb ik toegevoegd.
De meeste van onze kippen maken dat ze weg komen wanneer onze pauwenhaan het op zijn heupen krijgt. Onze Sussex kip heeft zich echter een keer door hem laten verassen. Ze heeft er ook een gebroken pootje (achteraf bekeken) aan overgehouden. Ze heeft een hele poos apart gezeten omdat ze niet kon lopen goed. Nu mankt ze , maar kan zich goed redden. Ze is alleen iedere keer de klos nu, omdat ze niet snel genoeg kan weg komen.
Ik heb vier van haar eieren in de broedmachine gelegd, nooit gedacht dat er ook maar een zou uitkomen. Ik dacht net als de meeste: dat kan niet. 21 dagen versus 28 dagen.
een ei was echter bevrucht en kwam na 23 of 24 dagen uit. een kuiken met veertjes op de vleugels. Ze is 28 juli uit het ei gekropen (2015) en is nu ruim twee maanden. Ze lijkt qua bouw op een pauw, kleuren ben benieuwd wat ze uiteindelijk voor verenkleed krijgt, maar een blauwe kip wordt het niet. een kam heeft ze ook nog niet, maar ook geen echt kroontje. qua gedrag als kuiken, een pauwenkuiken.
Ik wilde haar tam maken en binnen groot brengen, echter het piepte de hele dag. Heb haar toen onder de enige betrouwbare broedse kip die ik toen had geschoven. een Serama C klasse.

Tuinbabbel

zaterdag 10 oktober 2015 - 23:45
Paronoto

Paronoto

Jaja, die soepkiekens...'t is nogal wat..Echte sexvogels zijn het.
zondag 11 oktober 2015 - 22:26
ikria

Ikria

inmiddels is het dier ruim een jaar oud en is het een mannetje gebleken

Tuinbabbel

zondag 13 november 2016 - 09:38
ikria

Ikria

en nog een foto

Tuinbabbel

zondag 13 november 2016 - 10:04
Paronoto

Paronoto

In de soep er mee......
dinsdag 15 november 2016 - 17:50
Roeli
woensdag 16 november 2016 - 14:50
ikria

Ikria

Ik dacht het niet, te bijzonder voor in de soep! komt niet vaak voor!
woensdag 16 november 2016 - 21:15
Roeli
woensdag 16 november 2016 - 21:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon