menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Japanse Duizendknoop Vanuit Buurman Zijn Tuin Tegenhouden

Ga naar meest recente reactie

NogNePrutser

Tekst aangepast

NogNePrutser

Vorig jaar hebben wij een huis gekocht met een kale tuin. Nu echter het onkruid begint door te komen, word ons bekend dat er Japanse Duizendknoop in onze tuin begint te groeien. Het lijken uitschieters te zijn.

Het probleem begint bij het perseel naast ons, daar staat een grote struik.
Die groeit door tot bij onze overbuur (achter onze tuin) en via daar begint het bij ons.
Ik heb onze buur al aangesproken om deze te verwijderen maar hij weigert omdat deze voor "de vlinders en beitjes" zijn. Hij werd ook erg boos wanneer ik voorstelde het voor hem te verwijderen in zijn tuin.

In de bijlage vind je een foto'waar de duizendknoop woekert en zo naar mijn tuin gaat. (Door een gemetste muur heen) De composthoop waar hij de duizendknoop op gooit is daar ook gewoon vlak naast. Deze is te zien op de foto waar je zowat oranje touw ziet hangen. Waar de tegels liggen is mijn tuin, met uitzicht op mijn buur zijn stukje tuin waar het probleem is.

Nu zit ik er niet mee in om dat stuk tuin van me uit te graven maar ik wil een definitieve oplossing vinden zodat de planten niet in mijn tuin (of huis) geraken en lekker in zijn eigen tuin kunnen voort woekeren. Alvast bedankt.

Allerlei Vragen ivm de Tuin

dinsdag 3 augustus 2021 - 14:51
Patrikc

Patrikc

Ik zie geen Japanse Duizendknoop op die foto ?
dinsdag 3 augustus 2021 - 23:48
leerling

Leerling

Ook ik zie niet meteen Japanse duizendknoop (Fallopia japonica) op de foto.

Kan je een foto posten van wat details van de plant die jou overlast bezorgt?
woensdag 4 augustus 2021 - 01:31
Tuinprins

Tuinprins

Het enige wat ik zie zijn een aantal struiken en klimop als bodembedekker.

Klimop is echter geen Japanse duizendknoop ....

Gegroet, de tuinprins
woensdag 4 augustus 2021 - 07:10
Esem

Tekst aangepast

Esem

spijtig dat er geen reactie kom van de vragensteller.Zou makkelijk zijn mocht er gereageerd worden op de gegeven antwoorden, zodat we alsnog kunnen verder helpen.
Gr Esem
maandag 23 augustus 2021 - 12:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon