menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waar goedkoopste

Ga naar meest recente reactie

Cherifo

Cherifo

Hoi allen,

Kben namelijk ook op zoek naar planten en bloemen...maar hier in het Antwerpse (Aarstelaar)hebben we er een heleboel..iemand enig idee waar het in mijne regio de goedkoopste tuincentra zou zijn?

Met A en L bedoelden jullie Lidl en Aldi?

Bedankt
maandag 13 augustus 2012 - 09:16
jdcoster

Jdcoster

Kwaliteit heeft zijn prijs ... .
maandag 13 augustus 2012 - 11:50
Gehenna

Gehenna

Bij A & L is het altijd weer een verrassing. Welke kleur zal het zijn ...
dinsdag 14 augustus 2012 - 17:48
Tuinman65

Tuinman65

Planten kopen in een supermarkt doe je beter niet.
Ik ga geen namen noemen maar de goedkoopste plantencenters vind je in Rijkevorsel en 2 in Turnhout.

Leo
maandag 20 augustus 2012 - 12:37
Cherifo

Cherifo

Hoi Leo,

Bedankt voor je antwoord..maar Rijkevorsel en Turnhout is echt wel een eindje voor mij vrees ik..
maandag 20 augustus 2012 - 13:35
Gehenna

Gehenna

Maar wel de moeite om eens naartoe te gaan.
Ook voor tuinhout.
dinsdag 21 augustus 2012 - 14:38
Polplastron

Polplastron

Ik ga geen namen noemen maar de goedkoopste plantencenters vind je in Rijkevorsel en 2 in Turnhout.


Advies vragen moet je er echter niet want dan krijg je wat te horen ... En ik noem ook geen namen. P******s of zo .... (Ik ben er ooit 'buitengesmeten' omdat ik een verkoper tegensprak die mensen serieus wat dure spullen aan het aansmeren was voor een vijvertje van 2m X 3m ... Ik ben er nog altijd trots op!)

Groeten,

Pol
dinsdag 21 augustus 2012 - 19:05
Cherifo

Cherifo

Het is toch de bedoeling op een forum dat we elkaar informatie uitwisselen, goede en slechte ervaringen en dan vind ik wel dat er gerust namen mogen gegeven worden..wat zijn we er anders mee... .Dit was ook de bedoeling bij het openen van deze topic.
woensdag 22 augustus 2012 - 08:50
Polplastron

Polplastron

Ik wil geen proces aan m'n broek wegens eerroof of smaad! Namen noemen is echt gevaarlijk hoor! Ik denk dat de mensen die de betreffende plantenzaak kennen a.h.v. mijn afkorting wel weten wie ik bedoel, maar in het geval de eigenaar van de zaak mij er op zou willen pakken, kan ik nog altijd zeggen dat hij het maar moet bewijzen dat ik hem viseer!
woensdag 22 augustus 2012 - 22:27
Cherifo

Cherifo

En kan het dan via privé bericht?
donderdag 23 augustus 2012 - 09:57
Polplastron

Polplastron

Dat zou geen meerwaarde bieden: algemeen geldt dat je in de grote tuincentra gewoon geen advies moet vragen. De kwaliteit van de planten is er over het algemeen goed. Naamgeving van de planten klopt (tegenwoordig) ook in het grootste deel van de gevallen. Maar advies moet je niet vragen.

De mensen die in zo'n tuincentrum werken zijn in eerste plaats verkopers. Plantenkennis hebben ze vaak niet of onvoldoende. Niet enkel bij dat tuincentrum in het Turnhoutse, maar ook bij andere heb ik al de gekste verhalen horen vertellen door verkopers.

Ofwel zoek je dus zelf voldoende informatie over planten op en ga je vervolgens de gewenste planten halen in het tuincentrum. Ofwel ga je naar een goede plantenhandel (een boomkweker of dergelijke) die goed advies geeft, maar zulke zijn tegenwoordig nog moeilijk te vinden en bovendien ligt de prijs er vaak iets hoger.

Groeten,

Pol
donderdag 23 augustus 2012 - 12:37
Gehenna

Gehenna

Dat van die vijvers daar zal ik zeker niet ontkennen!
Maar ik kan er nog een zo een paar opnoemen waar de verkoper mij bijna beschuldigde van vijvermishandeling omdat ik geen dure spullen wil en dat dan ook zal laten merken. Ook als ze onnodige bestrijdings en mestmiddelen staan aan te smeren kan ik niet zwijgen.
Zo eens een verkoper onderbroken en gezegd 'madam, als je zoveel problemen hebt met een plant, graaf hem uit, kijk hierbuiten eens hoeveel keuze je hebt en meneer zal je met plezier een plant aanraden die beter bij je grond past en waar je veel minder problemen mee zal hebben' En hij zei 'ja dat kan natuurlijk ook en is zelfs beter dan al dat gif maar dat hangt af of mevrouw bereid is een ander plant te zetten' HA! (niet alleen verkopers moeten opgevoed worden)

Tuincentra zijn nu eenmaal commerciële winkels. De ene wat meer dan de andere.
Neemt niet weg dat mijn favoriete winkels tuincentra zijn en de andere kant van Brussel is er ene die zowat tegen z'n eigen verkochte spullen is (te zien welke verkoper en de baas zal het niet weten denk ik)
zaterdag 25 augustus 2012 - 12:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon