menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoei cornus

Ga naar meest recente reactie

verootje

Verootje

In onze tuin hadden we een grote Cornus staan (rode takken, groen/witte blaadjes, witte bloempjes). hij was ongeveer 2,5m hoog en breed.
Omdat hij voor teveel schaduw zorgde op het gras wilden we de Cornus eens grondig snoeien. We lazen op internet dat we zeer kort mochten snoeien. Begin maart snoeiden we hem tot op een halve meter terug, maar tot op heden zien we nog niets terug groeien. Een 3-tal weken begon hij te bloeden.
Heeft iemand een idee wanneer de cornus terug zal uitlopen?Of hebben we hem dood gesnoeid?
maandag 13 april 2009 - 20:37
JovanDreumel

JovanDreumel

Zo.n Cornus alba kan veel hebben. Ik snoei ze rustig tot de grond af. Nog even geduld hebben.
dinsdag 14 april 2009 - 08:44
patistuta

Patistuta

Hallo,

Ik heb vorig jaar in september een cornus die veel te wild uitgegroeid was gesnoeid bij iemand. Ik ben zeker zo'n 30 cm van de grond afgebleven en hij was al in geen jaren meer gesnoeid. Omdat ze van al die takken af wilden heb ik hem toen gesnoeid.

Ik heb die mensen intussen nog niet terug gezien dus weet ik niet of de cornus nog leeft. kan het zijn dat ik hem kapot gesnoeid heb? Of kan dat wel nog tegen een stootje. Het heeft nu net zo erg gevroren deze winter. En ik durf eigenlijk niet vragen aan die mensen of hij nog leeft.

Alvast bedankt voor een antwoord

Groetjes Patricia
maandag 1 maart 2010 - 18:50
rombaft

Rombaft

ik snoei mijn curnus (wit kornoelje) ieder jaar volledig tot op de grond, en ieder jaar schiet de struik meer dan een meter de hoogte in en een meter in diameter.

Als je de struik snoeit, dank krijg je veel "rodere" takken en een mooiere structuur, men verschiet hoe snel die kan groeien.
woensdag 3 maart 2010 - 11:25
patistuta

Patistuta

Bedankt voor je antwoord

maar ik heb mijn cornus gesnoeid voor de winter. Kan hij dan niet doodvriezen? Of is dat daar tegen bestand?
woensdag 3 maart 2010 - 16:13
JovanDreumel

JovanDreumel

Hij loopt wel weer uit.
woensdag 3 maart 2010 - 16:32
verootje

Verootje

Hij kan blijkbaar wel tegen een stootje. Was bij ons ook al een oude struik. het heeft lang geduurd maar groeide hetzelfde jaar wel weer terug tot een grote en sterke struik. Dus geen paniek.
woensdag 3 maart 2010 - 21:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon