menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Persicaria

Ga naar meest recente reactie

Scheyt

Scheyt

Beste, kan iemand mij vertellen om welke soort persicaria het hier gaat? Het is de bedoeling om deze in bloemperkjes van circa 4m² aan te planten en dit tegen een terras en paadjes. kan dit zonder draad of haagje ervoor? Zijn er misschien alternatieven voor het haagje of draad? Welke combinaties zijn ideaal met deze Persicaria? Zijn er ook nadelen aan deze plant?
Gr

Bloemen & Planten

woensdag 5 september 2012 - 01:28
jdcoster

Jdcoster

P. amplexicaulis
Moet ieder jaar 'in toom gehouden worden maar is een mooie, lang (tot het vriest) bloeiende plant. Heeft volgens mij niet echt steun nodig. Misschien toch nog aanvullen of afwisselen met een plant die al wat vroeger begint te bloeien of met voorjaarsbollen.
woensdag 5 september 2012 - 09:13
Scheyt

Scheyt

Zou het misschien nog iets specifieker kunnen? P. amplexicaulis 'alba' of 'speciosa' of...
Voorstellen van planten of bollen die wat vroeger beginnen bloeien en hier perfect bijgaan? Moet ik de persicaria afbakenen zodat deze niet gaat woekeren? Hoe gebeurt het 'in toom houden', is dit stukken afsteken of echt uitdunnen...
gr
woensdag 5 september 2012 - 10:18
minouke

Minouke

Alba is de witte variant.
echt woekeren doet die niet, minder dan de Alba.
Ik heb Speciosa en die is even rood als deze op de foto.
Ze bestaan ook in bordeaux 'Blackfield' en lichtroze.
woensdag 5 september 2012 - 11:22
sophora

Sophora

Het is zeker moeilijk op de foto te zien welke soort het is. Er zijn tientallen variëteiten allemaal in de roze tot rode tonen Niet allemaal woekeren. Sommige breiden zich heel langzaam uit. Best eens naar een goede kwekerij gaan en ter plaatse inlichtingen vragen.
sophora
donderdag 6 september 2012 - 09:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon