menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is opgeschoten spinazie nog goed eetbaar

Ga naar meest recente reactie

jozefleon

Jozefleon

gegroet.

Ik stel me de vraag of het wel gezond is opgeschoten spinazie te eten. Ik bedoel niet de bloem maar de grootste bladeren die nog aan de kant van de plant staan.

Ik ben opnieuw te laat met het oogsten en heb er al gegeten en .... ik voel me nog goed ....

Maar zal ik op een dag niet ergens lezen dat professor X of doctor Y gevonden heeft dat de plant in de opschietfase stoffen ontwikkelt die minder gezond zijn ?

Hartelijk dank op voorhand voor elke reactie
donderdag 26 mei 2011 - 11:39
cetinel

Cetinel

ah,wie weet zeggen ze over x aantal jar wel dat spinazie eten an sich ongezond is......
niks mis met de bladeren van opgeschoten spinazie te eten hoor!
alles word onderzocht en men komt steeds tot andere inzichten....en toch worden we blijkbaar niet gezonder.
gewoon je verstand laten spreken zou ik zeggen.
donderdag 26 mei 2011 - 11:47
Rita1960

Rita1960

't is hetzelfde als met doorgeschoten slakroppen.. het oogt niet
maar de smaak is hetzelfde...

gewoon lekker van eten.

en als je bedenkingen hebt.. hier worden- in de winkels- 3 soorten sla in 1 kluitje verkocht en die zijn allemaal doorgeschoten

groetjes,

Rita
donderdag 26 mei 2011 - 20:34
annettereek

Annettereek

Ik heb dit w-kend ook de ietwat doorgeschoten spinazie geoogst en als groenten taart gegeten, smaakte goed.
De kids vonden het zelfs lekker, en dat is hier wel uitzonderlijk
zondag 12 juni 2011 - 15:25
lam

Lam

Doorgeschoten spinazie is heel goed te eten, tjidens het oogsten de zaadkoppen gelijk er uit snijden. Laat niet te veel doorschieten, de plant gaat snel verhouten( de cellen worden dan harder). Als de spinazie ruimer wordt gezaaid dan schiet het ook niet zo snel door is mijn ervaring.
Groeten , Lam
maandag 13 juni 2011 - 22:56
jozefleon

Jozefleon

ok
allen bedankt
dinsdag 14 juni 2011 - 10:04
jozefleon

Jozefleon

allen gegroet

gisteren 1,5 kg gestoofde salade ingevroren.

Gewoon wassen, stoven, wat soja en tabasco erbij en dan "verdikken" met (met water aangelengde) bloem ....

smaakt best lekker en ik kan de individuele porties later nog bijkruiden of verwerken in (vlees-)stoofschotels.
donderdag 16 juni 2011 - 10:00
jozefleon

Jozefleon

oei

verkeerd geplaatst antwoord.

dit hoorde bij mijn vraag over opgeschoten salade ... en hier zit ik in de spinazie
donderdag 16 juni 2011 - 10:02
garfield

Garfield

Je kunt natuurlijk ook je bericht wijzigen. Nu heb je 2 berichten (met die van mij erbij 3 ) onzinberichten.

Om ontopic te antwoorden. Geschoten spinazie moet je gewoon op de compostbak doen. Een enkele kun je er nog uithalen, maar de volgende keer gewoon beter opletten.
donderdag 16 juni 2011 - 17:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon