menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivenstok in pot

Ga naar meest recente reactie

Ann1790

Tekst aangepast

Ann1790

Hallo allemaal
Een week of 2 geleden heb ik bij aveve (boerenbond) een druivenstok in pot gekocht.
Het is geen jonge plant hoor; de stam heeft een doorsnee van ongeveer 5 cm, hij staat in een pot van een kleine 10 liter denk ik, en er hangen al een stuk of 6 ferme trossen aan de boom.
Ik zal er vanavond eens een foto van plaatsen.

Ik ben een volslagen leek op gebied van druiven, maar vond de plant zo ferm dat ik hem gelijk gekocht heb (was niet echt goedkoop). In de folder stond dat de pot in volle zon moet gezet worden, en na de bloei dan in volle grond. Als ik me het goed herinner hé, want ik mijn enthousiasme ben ik de folder natuurlijk vergeten aan de kassa.

Nu vraag ik me af :
- of het niet beter is van de plant nu direct in een heel grote pot te zetten (50 liter)
- of de plant hierin ook kan blijven staan
- welke voeding moet ik die geven
enz

Alle advies is welkom !

grt
Ann

PS op het etiket stond "vitis vinifera" maar dat is zeker de algemene naam voor een druif ?

dinsdag 4 juli 2006 - 10:02
Victor44

Victor44

Het is steeds beter als je de mogelijkheid en de plaats hebt om hem in volle grond te planten. Zo zullen de wortels zich veel beter kuunnen ontwikkelen. Je kan altijd aan de grond wat gedroogde koemestkorrels toevoegen. Zo je geen plaats hebt ,zet je hem natuurlijk in een zo groot mogelijk vat.
dinsdag 4 juli 2006 - 19:43
cetinel

Cetinel

bovenstaande klopt inderdaad....en goed wateren
verder heeft een druif ook veel kalk nodig elk jaar....
dinsdag 4 juli 2006 - 23:12
Ann1790

Tekst aangepast

Ann1790


dit is 'm dan
alvast bedankt voor het advies allebei
zou ik hem dan nu nog in de volle grond zetten ?
en hoe en wanneer moet ik snoeien ?
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 5 juli 2006 - 12:21
DannyC

DannyC

ik zou hem zeker niet snoeien alleen dieven en de druiventrossen krenten zodat je dikkere druiven krijgt.