menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vernietigen van vogelmuur

Ga naar meest recente reactie

Jules

Jules

Een gedeelte grasveld en groentetuin wordt overwoekerd door vogelmuur. In het tuincentrum wordt beweerd dat kalkcyanamide effectief zou helpen vogelmuur te vernietigen. Heeft iemand hiermee ervaring en wil zo goed zijn ons dit mee te delen?
dinsdag 16 januari 2007 - 13:09
hugo

Hugo

Vogelmuur is een gevolg van veel stikstof (N) in de grond of komt vaak op als het restant van de voederbak van een vogelkooi in de tuin wordt geleegd. Met de hand uittrekken en zeker niet in bloei laten komen. Na een paar keer maaien verdwijnt vogelmuur, maar beter is het om het er systematisch uit te trekken. De stikstof spoelt door neerslag uiteindelijk uit de bodem. Als het een paar keer vriest verdwijnt het ook;; als je kalkcyanamide wil gebruiken goed oppassen en zeer secuur tewerk gaan en er rekening mee houden dat het giftig is, doodt de bodeminsecten

groetjes
dinsdag 16 januari 2007 - 15:44
Esem

Esem

Hou wel even rekening met deze regels als je het produkt gebruikt.

Mag niet in de handen van kinderen terecht komen!


6 uur vóór, tijdens en tot 12 uur na arbeid met kalkcyanamide moet men het gebruik van alcohol vermijden!


Tijdens het gebruik niet eten, drinken of roken.


Inademen van stof vermijden! Bij sterke stofontwikkeling stofmasker met partikelfilter P2 (DIN EN 143) gebruiken.


Contact met ogen en intensief huidcontact vermijden
(aangepaste beschermkleding en beschermbril dragen)!


In het geval dat product in de ogen terecht komt, onverwijld met veel water meerdere minuten spoelen (geneesheer raadplegen).


Vermijden dat dieren kalkcyanamide eten.
En wat ik er ook nog graag bijvermeld is dat het produkt alleen jong opkomend (on)kruid dood en geen
oudere onkruiden.
Gr esem,
dinsdag 16 januari 2007 - 16:46
jdcoster

Jdcoster

En de moestuin omspitten en door het gras eens goed met de grashark krabben zodat die muur gedecimeerd is, en later intens dat gras maaien ??? Zou dat niet volstaan?
Over welke oppervlakte gaat dat daar bij u wel?
dinsdag 16 januari 2007 - 21:02
Adrienne

Adrienne

Da is toch onkruid hé ?
Awel ik trek da uit mijn kippen zijn er gek op.
Ook de vogelkes, ik heb een buurman die zou willen dat ik het liet staan.
Kan héél gemakkelijk met de hand verwijderd worden.
Just of niet Marcel noemt dat toch muur !!!
dinsdag 16 januari 2007 - 21:05
ines

Ines

Welkom Jules!
Als U kippen hebt laat ze maar los en in 1,2,3 is alle muur(Stellaria media) verdwenen allé als ze met velen zijn...en proficiat muur groeit alleen op goede grond als dit een troost mag wezen.
Schoffelen voor de bloei is nog altijd de beste methode en muur is zo licht dat het geen zware
arbeid is...groetjes,ines
dinsdag 16 januari 2007 - 22:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon