menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe kan ik tuin met sterke helling het best egaliseren

Gert1978

Gert1978

Bij deze de vraag of iemand ervaring heeft met een sterk hellende tuin?

De onze helt zowel naar onder als naar rechts. We zouden de helling willen wegwerken of toch minimaliseren, bijvoorbeeld door met L-vormige betonblokken te werken, waarschijnlijk met 2 niveaus, want de helling is te sterk om helemaal in 1 stuk te egaliseren.
Eerste vraag: is dit de beste manier (of bestaan er goedkopere of betere opties?) en kan dit eventueel zonder machines te gebruiken (de bereikbaarheid van de tuin via straat is niet goed)? Ik had via een aannemer gehoord dat er nu lichtere L-blokken beschikbaar zijn die met kruiwagen te doen zijn...

Tweede vraag: weet iemand waar ik originele ideeën kan vinden hoe ik de tuin precies vorm kan geven (bvb een trap of hellend vlak om van het ene niveau naar het ander te gaan; of wat te doen met het hoogteverschil tussen de 2 niveaus (ongeveer een meter)? Gewoon zo recht laten afsteken met L-blokken of graduele overgang met grondbegroeiing). We hebben ook 3 kids, dus misschien kan er een glijbaan geincorporeerd worden in onze helling?

Ik heb gehoord dat sommige tuinarchitecten een gratis offerte geven op basis van bezoek of zelfs foto's ... kent er iemand zo'n persoon in regio Vl-Brabant of O-Vlaanderen?

Alvast bedankt mocht er iemand ons advies (of links naar bepaalde websites)kunnen geven.

Mvg,
Gert

Tuinaanleg & Onderhoud

zondag 10 juli 2011 - 23:33
renate67

Renate67

misschien eens kijken en vragen hoe je linkerburen het geegaliseerd hebben.
Als er toch een hoogteverschil blijft (bij in 2 delen) dan zou ik kiezen voor 1 steile stap, dan kun je iets met boven kruipers die over de rand hangen en/of klimmers beneden.
met helling met grond heb altijd het risico dat grond naar beneden gaat schuiven of spoelen.
Glijbaan in helling wordt bij kinderen gegarandeerd een succes:
https://shop.praxis.nl/product/63149-63135/Losseglijbaan3meter.html
Renate
maandag 11 juli 2011 - 00:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon