menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heuveltje maken in de tuin

JdW

JdW

Goede morgen allen!

Ik zou graag een soort heuveltje maken in mijn tuin. Niet groot hoor, 1 meter bij een 1 meter ongeveer. Dit omdat het me leuk lijkt wat hoogteverschil te creeeren.
Nou vraag ik me af of iemand tips heeft hoe dit aan te pakken? Ik denk zelf dat als ik alleen maar aarde op een hoop gooi dit vrij snel weer zal instorten? Moet ik er iets van stenen doorheen werken misschien? Maar groeien mijn planten er dan nog wel op? Of moet ik misschien een soort rasters ingraven? Ik weet het niet... Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en me kan helpen?

Groet! Jeroen.
donderdag 13 mei 2010 - 12:02
dute

Dute

een aantal jaren geleden hebben wij ook een heuvel gemaakt
en laten begroeien met bodem bedekkers en voor de winter met sneeuwklokjes
het kan wel
gegroet
donderdag 13 mei 2010 - 19:31
cetinel

Cetinel

tot voor een paar maanden stond hier een heuse "berg"
de uitgegraven grond van de funderingen werd op een hoop gesmeten en heeft daar bijna twee jaar gezeten(mooi zicht vanuit het keukenraam)
hij was zeker een meter of vier hoog en doorsnee drie denk ik(plus minus) en die was dus vanzelf begroeid met allerlei onkruiden....
het kan dus wel zonder dat daar iets door moet,als het maar een meter hoog is zal het dus nog makkelijker zijn.
en dan wat bodembedekkers of zo,als alles begroeid is kan het ook niet meer uitspoelen of zo.
een andere optie is om gronddoek aan te brengen(dat houd in het begin ook alles beetje bij elkaar)en de plaats waar je planten komen uit te snijden,
zaterdag 15 mei 2010 - 22:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon