menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bruin blad hortensia

Tuingroentje34

Tuingroentje34

Sinds een aantal weken hebben wij onze tuin aan laten leggen.
Hierin zijn 2 hortensia’s geplant. Nu lijken de bloemen aardig te bloeien alleen de bladeren worden helemaal bruin en lelijk (in de bijlage wat foto’s) We hebben ze elke dag water gegeven vanaf het moment dat ze erin staan. Nu is dit onze eerste tuin en weten we eigenlijk niet hoe dit komt. We hebben wel bemeste tuinaarde op ons perk gegooid. Ik heb gehoord dat dit misschien een oorzaak kan zijn?

Zou iemand ons wat tips en tricks kunnen geven? Alle tips zijn welkom.

Struiken & Bomen

woensdag 26 juni 2019 - 19:35
Tuingroentje34

Tuingroentje34

Nog een andere foto

Struiken & Bomen

woensdag 26 juni 2019 - 19:37
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Plant is vermoedelijk beschut opgekweekt en het echte weer in de tuin niet gewend. Als ze dan wordt uitgeplant in de tuin en ze krijgt 30 graden op haar kop dan is dit het resultaat. Bovendien is deze Annabelle hortensia een extreme slurper die je in de zomer nauwelijks kunt verzuipen. Eigenlijk moet je er met de gieter bij gaan staan!

In de tuin vind ik de pluimhortensia (Hydrangea paniculata) een veel betere keuze omdat die wat meer droogte verdraagt en wat beter tegen de zon kan.

Ik vind het trouwens een wat rare combinatie: dat blauwe zwenkgras (Festuca glauca soort) met een Annabelle hortensia. Dat blauwe zwenkgras kan extreem goed tegen droogte terwijl die Annabelle al slap gaat hangen als er temperaturen boven de 25 graden worden voorspeld.


Gegroet, de tuinprins



donderdag 27 juni 2019 - 06:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon