menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloeiend zaad

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

wie kent dit plantje?
het is gras met een soort druppeltjes.

[afbeelding verwijderd niet-https]

donderdag 16 augustus 2007 - 17:13
minouke

Minouke

als het uit een rozet bloeit dan is het saxifraga
donderdag 16 augustus 2007 - 17:17
corrielat

Corrielat

Stom stom stom,

topic titel moet zijn bloeiend gras,
donderdag 16 augustus 2007 - 17:56
minouke

Minouke

bedoel je Stipa calamagrostis ? want zo dicht bij is toch wel moeilijk hoor, als je een 2de foto ziet met de volledige plant dan is het meer herkenbaar
donderdag 16 augustus 2007 - 18:21
annis

Tekst aangepast

Annis

Stipa ziet er anders uit Chantal die wordt ook 60/90cm hoog. Corrielat zijn het geen uitgebloeide bloemetjes van een plantje. Zoals Chantal schrijft:



-----want zo dicht bij is toch wel moeilijk hoor, als je een 2de foto ziet met de volledige plant dan is het meer herkenbaar------
donderdag 16 augustus 2007 - 19:55
minouke

Minouke

annis, die Lysimachia is toch ook al een grote plant en in verhouding met dat " bloeiend X" lijkt het toch niet zo klein te zijn, en dan die azalea ernaast
donderdag 16 augustus 2007 - 20:16
corrielat

Corrielat

Hallo ,
Het is gewoon een gekocht grasplantje (polletje) waar die takjes aankomen, maar ik heb geen naam helaas.
donderdag 16 augustus 2007 - 20:17
annis

Annis

Zou het een Luzula sylvatica kunnen zijn die hebben ook kleine zaadhoofdjes.
donderdag 16 augustus 2007 - 20:27
minouke
donderdag 16 augustus 2007 - 20:48
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Hallo,

Ik ben erachter welke het is, het is de, BRIZA MEDIA, bedankt voor jullie meehelpen zoeken, ik ga nu proberen om zaad te bewaren, misschien dat ik hem kan zaaien, gewoon voor de fun,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Bloeitijd jun/juli.
vrijdag 17 augustus 2007 - 07:39
minouke

Tekst aangepast

Minouke

ik heb het nog gedacht dat het ook een Briza kon zijn maar door ik die "geschupte" zaaddoosjes niet zag kon het dan niet zijn en dus wel !

Maar we kunnen de titel van je topic niet veranderen er scheelt iets spijtig want 't is een mooi grasje
vrijdag 17 augustus 2007 - 07:49
corrielat

Corrielat

Hallo Minoekske,
De laatste foto heb ik van internet afgeeplukt, want hij is nu uitgebloeid, daarom was het natuurlijk onduidelijk.
vrijdag 17 augustus 2007 - 08:00
annis

Annis

Chantal ik had eveneens die gedachte maar zoals je al schrijft die geschupte zaadhoofdjes waren niet duidelijk te zien. Dit is een mooi soort.
vrijdag 17 augustus 2007 - 08:42
Nigella

Nigella

Corrielat

wil je aub in het vervolg als je naar de naam van een plantje zoekt, dit via de rubriek 'bloemen' doen en niet hier

thanks
vrijdag 17 augustus 2007 - 08:59
corrielat
vrijdag 17 augustus 2007 - 09:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon