menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenblijvende niet-giftige klimplant gezocht.

Ga naar meest recente reactie

wendy1234

Wendy1234

Hoi iedereen,

Ik ben begonnen met ons tuintje in te richten
Nu zou ik graag tegen de tuindraad een groenblijvende klimplant laten groeien.
Het MOET wel niet-giftig zijn. Ik heb al heeel lang op internet gezocht, maar niets gevonden. Zijn hier misschien mensen die kennis over giftige planten hebben en een idee hebben?

Ik wil hier geen discussie over hoe gevaarlijk of juist ongevaarlijk giftige planten zijn. Ik heb een weloverwogen besluit genomen om mijn tuin te beplanten met niet giftige planten.
Maar ik wil er een wel een gezellig tuintje van maken. Een groene oase met privacy is mijn doel
En een groenblijvende klimplant is daar belangrijk voor. Dus als iemand zo'n plant weet, hoor ik het graag.

Alvast bedankt,
Wendy
donderdag 12 mei 2011 - 14:32
printemps

Printemps

Hartelijk welkom hier

Je moet eens in de Bib een boek halen over giftige planten
Je gaat versteld staan wat er allemaal giftig is
Het zal waarschijnlijk een zeer moeilijke zoektocht worden

mvg
donderdag 12 mei 2011 - 14:41
cetinel

Cetinel

gewoon nie opeten
mischien moet ge klimmende groenten zetten dan(wel niet groenblijvend,maar zeker niet giftig)
donderdag 12 mei 2011 - 15:21
renate67

Renate67

Ik kan er geen bedenken.
Renate
donderdag 12 mei 2011 - 18:09
wendy1234

Wendy1234

Spijtig. Hopelijk leest er nog iemand mijn topic, die wel een idee heeft.
Het is trouwens best mogelijk om niet-giftige planten te vinden hoor. Ik vind gewoon geen klimplant En ik zou echt iets moeten vinden om tegen de draad te laten groeien.
donderdag 12 mei 2011 - 19:00
renate67

Renate67

Hallo wendy
Ik denk dat ik er misschien 1 voor je hebt gevonden een wintergroene niet giftige klimmer: trachelospermum jasminoides=italiaanse jasmijn.
Er zijn overigens genoeg niet giftige klimplanten (maar dan niet wintergroen):
klimrozen, hop, bruidssluier, druif, wilde wingerd of doornloze braam, of framboos.
Renate
donderdag 12 mei 2011 - 20:57
sterretje22

Sterretje22

gewoon hedera( klimop) planten.
dan heb jij een mooie klimplant en een groene muur.
het zijn meestal de vruchten,of bloemen die giftig zijn.

niet zo druk maken over giftige planten en bloemen, er zijn een aantal die behoorlijk giftig zijn, maar het grootste gedeelte is niet zo giftig.
ik heb nog niemand bladeren zijn eten, en bij alles geld, altijd handen wassen als men met planten bezig is geweest.
zaterdag 14 mei 2011 - 09:05
wendy1234

Wendy1234

Bedankt Renate!!
zaterdag 14 mei 2011 - 18:30
Polplastron

Polplastron

Als vader van drie kleine kinderen was mijn oorspronkelijke plan ook om alleen niet-giftige planten te zetten. Onbegonnen werk: als je zelfs weet dat het blad van rabarber giftig is evenals alle varens!

Nu is hier de vuistregel dat er enkel planten komen die geen giftige bessen maken of waarvan ik de bessen snel weg kan knippen. Taxus komt niet in mijn tuin, maar klimop wel: de bessen komen er pas aan als de plant volwassen is en door regelmatige snoei wordt dit tegengehouden. Ook met gouden regen en blauwe regen zou ik oppassen omdat de bloemetjes er voor kleine kinderen wel leuk uitzien en deze toch giftig zouden zijn.

Groeten,

Pol
zondag 15 mei 2011 - 19:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon