menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vissen niet te zien overdag

Ga naar meest recente reactie

owkidowki

Owkidowki

Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af hoe het komt dat mijn goudvissen in de vijver enkel savonds in actie schieten en beginnen rond te zwemmen, terwijl ze overdag totaal niet te zien zijn?!

Groetjes
Owki
vrijdag 6 april 2007 - 18:50
martje

Martje

hoi, ik heb hetzelfde probleem. onze vissen verstoppen zich. zelfs 's avonds. ik heb eens met een stok in de vijver geroerd om te zien of er toch nog iets in zat. ja dan kwamen ze piepen maar niet voor lang.
woensdag 25 april 2007 - 17:44
Esem

Esem

Goudvissen zijn geen opervlakte zwemmers zoals goudwinde.
Deze houden zich op in dieper water,en af en toe komen ze eens lucht happen en eten natuurlijk.
Maar dan moet jullie water toch niet echt helder zijn?
Wat dan zou je alsnog de vissen kunnen zien.
Bij mij kan je zo goed als de hele diepte van de vijver zien +/- 120 diep zo kan ik al mijn vissen opserveren.
Gr Esem,
donderdag 26 april 2007 - 01:16
owkidowki

Owkidowki

Mijn water is erg helder maar ze zaten verstopt tussen de waterplanten.
Sinds 2 weken komen ze eindelijk weer overdag rondzwemmen, dus probleem opgelost!
zaterdag 28 april 2007 - 20:23
Esem

Esem

Eind goed al goed.
Waarschijnlijk zal dan het koude water de oorzaak zijn geweest.
Gr Esem,
zondag 29 april 2007 - 05:06
hoorebee

Hoorebee

Als goudvissen soms amper te zien zijn, stil op de bodem liggen, en enkele dagen "schichtig" gedrag vertonen, kan het mss ook zijn dat vriend reiger op bezoek is geweest.
Maar vermits je dit begin april al zag, kan het ook gewoon de watertemperatuur zijn hoor zoals hierboven al is vermeld. Toen was het water nog koud, en dan liggen vissen nu eenmaal redelijk stil, en diep.
vrijdag 4 mei 2007 - 17:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon