Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij hebben twee appelboompjes, een jonagold en een elstar. Vorig jaar waren alle appels aangestoken door een insect.
Misschien staat het hier al ergens, maar wat kunnen wij best doen om dit te voorkomen zonder vergif te spuiten?
Ik las vorig jaar iets van een val voor vliegen of motten.
Welke is aan te raden, want bij Aveve zie ik meerdere producten.
Er zijn verschillende soorten insecten die het op je appels hebben gemunt. Vandaar ook dat er verschillende producten bestaan om ze te bestrijden.
Ik geloof niet zo in die vallen. Meestal lokken ze alleen mannelijke insecten met feromonen en je hebt maar een paar mannetjes nodig die eerst een vrouwtje tegenkwamen om het effect teniet te doen.
Al helemaal geen fan van lijmvallen. Lijkt me een gruwelijke dood en dikwijls vang je er ook nuttige insecten mee.
'k Zou proberen zoveel mogelijk natuurlijke vijanden (sluipwespen, oorwormen ...) te lokken.