menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke vijg?

Ga naar meest recente reactie

Paulien

Paulien

Graag zou ik binnenkort een vijg aanschaffen, kan ik dat het beste doen nu in de herfst? Of wachten tot het voorjaar? En welke variëteit vinden jullie de beste? Ik woon in Friesland, dus Noord-Nederland en ik tuinier op arme zandgrond (waar ik natuurlijk wel het een en ander aan toevoeg, maar dit is de basis.
Bij voorbaat dank voor de commentaren….
maandag 14 september 2015 - 20:11
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Zou ik pas in het voorjaar doen. Heb een vijg staan die na koude winters eind mei weer helemaal opnieuw begint en scheuten maakt van ruim een meter. Hij heeft dan ook een heel wortelgestel.De vijg zelf is redelijk van smaak maar dat lukt dus niet altijd om ze rijp te krijgen. Hij staat hier op veengrond en erg nat.
dinsdag 15 september 2015 - 00:54
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Zou ik pas in het voorjaar doen. Heb een vijg staan die na koude winters eind mei weer helemaal opnieuw begint en scheuten maakt van ruim een meter. Hij heeft dan ook een heel wortelgestel.De vijg zelf is redelijk van smaak maar dat lukt dus niet altijd om ze rijp te krijgen. Hij staat hier op veengrond en erg nat.
dinsdag 15 september 2015 - 00:54
Joukje Smeding

Joukje Smeding

De vijg braun turkey is in ons land een sterke en de smaak is goed.
woensdag 16 september 2015 - 13:01
sugar

Sugar

Wachten tot het voorjaar. Indien je nu plant en het vriest steviog door, mag je er volgend jaar waarschijnlijk nog één planten
Zet hem wel alleen op een echt warme plaats, vol in de zon en best voor een muur of zo
Arme tuingrond vormt geen enkel probleem
zondag 20 september 2015 - 11:02
Paulien

Paulien

Bedankt voor de reacties. Ik wacht tot volgend jaar! Hoewel ik nu wel een aantal stekken heb opgepot. Ik hoop dat ze gaan wortelen!
zondag 29 november 2015 - 00:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon