menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Granaat appel in volle grond

Ga naar meest recente reactie

Hansleo

Hansleo

Hoi hoi.
Vraagje : ik heb samen met mijn kiwi gold toendertijd ongeveer 5-6 jaar geleden ook een granaatappel plantje uit zaad opgetrokken in de tuin gezet.
Hij begint aardig te groeien maar er is nog steeds geen bloem in gekomen.
Weet iemand hoelang het duurt voor dat er bloemen aan komen en draagt dit uberhaupt vruchten in onze streken ???

MvrG Hansleo

Fruit

donderdag 19 mei 2011 - 15:05
Borsalino

Borsalino

Vrienden hebben een villa in Zuid-Frankrijk en daar rijpen ze zelfs niet genoeg.
De helft van de pitjes is maar rood.

Dus denk hier in ons klimaat nog minder succes, of je moest hem beschut op een warm plaatsje hebben staan.
donderdag 19 mei 2011 - 18:00
Hansleo

Hansleo

Bedankt voor het antwoord.
Hij staat beschut dus we hebben hoop.

MvrG Hansleo
donderdag 19 mei 2011 - 19:16
ben45

Ben45

Hansleo,

Gaat het om de kleinblijvende Punica granatum Nana of de gewone grote?
Groetjes, Ben.
donderdag 19 mei 2011 - 21:13
Hansleo

Hansleo

Hoi hoi.
Wat ik mij herinner was dit een gewone grote rode granaatappel met donkerrode vruchtjes erin, met een doorsnede van ongeveer 10 cm een beetje bobbelig rond.

MvrG Hansleo
donderdag 19 mei 2011 - 22:10
greener

Greener

Toch knap al zo lang in de volle grond.
Bij een echte flinke winter gaan ze meestal toch allemaal naar het plantenrijk

Sebas
vrijdag 20 mei 2011 - 11:52
ben45

Ben45

Afgelopen jaar vertelde een medelid van de oranjerievereniging dat hij een granaatappel al zo'n jaar of 8 in de volle grond had staan met een tiental grote vruchten eraan. Ik dacht dat het wel een nana zou zijn, maar bij een bezoekje bleek het inderdaad om een grote te gaan. Enkele winters daarvoor waren toch behoorlijk koud geweest. De vruchten zijn ook rijp geworden. Was een fantastisch gezicht. Had dit nog nooit gezien.
De plant stond achter in de tuin bij een kruispunt van houten schuttingen. Stond ook in een iets verhoogde border, met daarvoor enkele kleinere vaste planten.
De grond kon in ieder geval niet kletsnat blijven op deze manier.

In kuip kan de granaatappel zeker veel minder kou verdragen.
Groetjes, Ben.
vrijdag 20 mei 2011 - 14:34
Hansleo

Hansleo

Hoi hoi.
Bij ons staat hij ook beschut achter in de tuin en heeft bijna de hele dag door zon en staat op het hoogste gedeelte van de tuin.
Dus ik heb hoop dat ik in ieder geval bloemen zal zien.

MvrG Hansleo
vrijdag 20 mei 2011 - 22:54
amied

Amied

ik heb ook een granaatappel in de grond sinds 3 jaar ik had vorige jaar 3 bloemen
geen vruchten en deze jaar ik heb 3 of 4 bloemen ik verwacht geen vruchten maar ja ik ben tevreden alleen met wat bloemen

Fruit

zaterdag 21 mei 2011 - 07:51
cetinel

Cetinel

mooi ,ga je de wolmispel ernaast ook nog in vollegrond zetten?
zaterdag 21 mei 2011 - 11:43
Kent

Kent

Zelfs als hij geen bruikbare vruchtjes zou geven blijft hij toch een mooie aanwinst voor je tuin vind ik
zaterdag 21 mei 2011 - 13:12
amied

Amied

nee cetinel ik heb een groot wolmispel van 2m50 hoog en 1m50 breed maar nog geen vruchten alleen bloemen maar helaas hij bloeiet in januari en dan vriezen dood voor de derede jaar jammer hier een foto

Fruit

zaterdag 21 mei 2011 - 19:22
danny2

Danny2

In pot is de punica wel makkelijk in bloei te krijgen, heel weinig voeding en bijna droog houden gedurende een tweetal weken.

groetjes danny
zaterdag 21 mei 2011 - 21:32
Hansleo

Hansleo

Hoi hoi
die van Amied ziet er meer als boom uit en die van mij lijkt meer op een struik.
Zit hier nog verschil in ??

MvrG Hansleo
zaterdag 21 mei 2011 - 23:37
danny2

Danny2

Om van een zaailing naar een boompje te gaan zal je toch wat moeten snoeien. Stok aanzetten en slechts één tak naar omhoog laten groeien tot op de gewenste hoogte.

groetjes danny
zondag 22 mei 2011 - 07:04
Hansleo

Hansleo

Bedankt weet ik in iedergeval wat ik moet doen .
Laat hem nog even staan om te kijken of er bloemen in komen en daarna zal ik hen snoeien en langs een stok zetten .
zondag 22 mei 2011 - 09:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon