menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nelumbo nucifera

Ga naar meest recente reactie

Arico

Arico

Hoi forumcollega's

Ik wil jullie mijn nieuwste aanwinst delen: mijn eerste Indische lotus. Hij heeft nu net een derde blad naar boven gestuwd en een vierde is op komst.

Ik gooide hem na scarificeren gewoon in mijn aquarium en na een week was 'ie al 40cm lang! Met komst van het tweede blad en de warmere temperaturen staat hij nu buiten in een zwarte metserskuip, voor de helft gevuld met aarde bestaande uit zware klei uit de tuin en potgrond.

Het afgelopen warme weekend met felle zon heeft hem deugd gedaan. Hopelijk overleeft hij het.

Ps: iemand tips om deze te overwinteren? Ze spreken van water weg pompen na het afsterven van het loof en in een koele, donkere kelder zetten (vochtig houden) klopt dit?

Tropische Planten & Kamerplanten

dinsdag 10 juni 2014 - 22:05
wilma*15

Wilma*15

Hallo Arico

Ik volg met volle belangstelling.
Hoop dat ze ook nog wil gaan bloeien.

Groetjes

zondag 15 juni 2014 - 02:46
braze

Braze


Hoi Arico .

deze plant heeft volgens mij de allerbeste overlevings kansen in het

Tropischaqaurium/paludarium lijkt mij .

kijk eens op de site van de ned/bel Aqauriumbond daar vind je zeker de info,s

het maar een tip.

mvg .

braze .
zaterdag 28 juni 2014 - 16:10
Arico

Arico

Hij is nu sinds twee weken aan het afsterven. Althans de bladeren toch; ze worden geel en er is geen nieuwe groei meer gezien. Ik heb gelezen dat dit bij jongere - eerstejaars - planten wel vaker gebeurt midden in het groeiseizoen. Ze gaan in rust om na enkele weken opnieuw uit te schieten. Laten we hopen
zondag 29 juni 2014 - 00:42
Arico

Arico

Vergeet dat laatste, ik heb vandaag gezien dat er een nieuw blad omhoog geschoten is. Interessant, het heeft lang geduurd. Het water is dan ook een stuk kouder buiten.
zondag 29 juni 2014 - 23:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon