Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
sedert een 2 tal weken verschijnen er vlekken op de bladeren van mijn 3 jarige Washingtonia Filifera,de onderste 2 bladeren heb ik er inmiddels afgeknipt,omdat deze helemaal bruin waren verkleurd en dor.
Zou dit kwaad kunnen deze vlekken en op wat wijst dit?Ze hebben heel de winter in een kot gestaan,waar het zeker geen vorst aankon,nu heb ik ze wel terug buiten geplaatst omdat ik denk dat ze een tekort aan licht zouden hebben?
Robke de bruine vlekken wijzen op verkeerde luchtvochtigheid in dit geval té vochtig (ze heeft te lang buiten gestaan zonder bescherming), neem de plant in de veranda of aan een grote venster en zet de pot op een omgedraaide schotel in een tweede schotel.
Vul de grootste met water ( de plantpot staat dus niet in het water). Steek in de pot juist onder de aarde een anti schimmel pil niet aan de stam maar iets verder naar de rand. Vergeet 2 weken de plant en geef geen water bij. Laat de plant met rust.
(Moest U bruine punten aan de bladeren zien dan is de luchtvochtigheid té droog. Doe dan hetzelfde zoals hierboven, zonder pil, maar blijf water geven wekelijks. Dit is het dus niet!)
Geef regenwater, geen kraantjeswater en nog geen meststoffen. Zorg voor een goede verluchting. De palmen houden van een heel warm klimaat en volle zon en meestal sterven de onderste bladeren af.
Als U die veel licht geeft en in de huiskamer plaatst blijven de bladeren mooi. (zone 9-11)