menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slakken in mijn bolaccacia

Ga naar meest recente reactie

Anneke55

Tekst aangepast

Anneke55

Gisteren viel het me op dat mijn bolaccacia helemaal nog geen enkel groen liet zien in tegenstelling tot dezelfde boom bij buren een stukje verderop. Bij inspectie zag ik dat er zeker 50 slakken van zeer klein tot heel groot boven in mijn boom zaten. Ook onderaan bij de stam zaten veel, erg vastgezogen aan mijn boompje.
Ik heb ze allemaal er afgeplukt en lijmtang om de boom gewikkeld. Ook wat slakkenkorrels rondom de boom gestrooid. Nu maar afwachten of hij het nog gaat doen.heeft iemand enig idee waarom ze in een boom gaan zitten?

Allemaal Beestjes

vrijdag 13 mei 2022 - 10:53
Plantadvies

Plantadvies

Slakken schuilen voor de zon, want dat is de boosdoener van uitdroging. Waarschijnlijk was hier net meer schaduw, bezat de boom wat druppels van de dauw of alg. Niet iedere slak eet bladeren, maar ruimen ze de rotzooi op eten ze alg.
zaterdag 14 mei 2022 - 07:13
thijsdegraaf

Tekst aangepast

Thijsdegraaf

Van de meeste huisjesslakken heb ik inderdaad weinig last in de tuin. Behalve van de segrijnslakken op de foto. Die soort lust wel groene blaadjes. Vorig jaar toen het zo nat was hadden ze mijn zelf opgekweekte goudenregen volledig kaal gegeten.
Dit jaar houden ze zich rustiger. Is de droogte toch nog ergens goed voor.
zaterdag 14 mei 2022 - 07:51
Anneke55

Anneke55

In dit geval staat de boom de hele dag in de brandende zon, dat vond ik al raar en er zat nog geen blad aan de boom, nu, een paar dagen later lijkt het of hij begint uit te lopen.
zondag 15 mei 2022 - 10:06
thijsdegraaf

Tekst aangepast

Thijsdegraaf

Segrijnslakken komen 's nachts tot leven. Bij mijn goudenregen begreep ik eerst ook niet waarom hij niet uitliep tot ik 's avonds laat met een zaklantaarn ging kijken. Ze kwamen overal te voorschijn en hadden er nog flink het tempo in voor een slak.
Helaas heeft hij het niet gered. Was een meter hoog. Gelukkig de andere wel.
zondag 15 mei 2022 - 14:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon