menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhododendron gele takken

jordy94

Jordy94

Hallo allemaal,

Ik heb een Rhododendron die er op het eerste gezicht er goed uit ziet, veel blad en de knoppen voor volgend jaar zitten er alweer in. Ook het blad laat totaal geen gebrek zien... Maar als ik vervolgens in de Rhodo kijk, zie ik dat de takken van groen naar geel aan het verkleuren zijn, zie foto. Weet iemand wat hier de oorzaak van is? De Rhodo staat in zure grond en heeft de juiste meststoffen gekregen, namelijk Rhododendronvoeding

Ik ben erg benieuwd.. Misschien is er wel niets aan de hand en is dit de verhouting van de takken..

Alvast bedankt.

Struiken & Bomen

donderdag 14 juli 2022 - 20:16
WiPe

WiPe

Klopt het dat die in een mand of kuip staat? En kan het water daar onderaan uitlopen? Of zou het kunnen dat er water onderin blijft staan?.
donderdag 14 juli 2022 - 22:10
jordy94

Jordy94

Bedankt voor je reactie, deze staat inderdaad in een vrij grote mand. Er zit een laagje plastic onderin de mand, maar daarin zitten wel wat gaatjes, het water kan dus weglopen, maar misschien niet voldoende.. Ik zal even kijken of ik voorzichtig kan kijken of de grond onderin erg nat is.
vrijdag 15 juli 2022 - 09:37
jordy94

Jordy94

Om hier nog even op terug te komen.. De grond was zeker niet te nat, wel heb ik uit voorzorg wat meer gaten in het plastic geprikt. Voor de rest Rhodo het nog steeds prima, de bladeren zien er goed uit, alleen de takken zijn wat geel aan de onderkant, de bovenkant is nog mooi groen.
donderdag 11 augustus 2022 - 21:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon