Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb vorig jaar maart buxus geplant in mijn tuin. Deze planten hebben dit jaar de zomer goed overleefd.
Nu zie ik echter dat de puntjes van de blaadjes rood-bruin beginnen te worden (zie foto). Ook zijn er plantjes bij die veel blaadjes beginnen te verliezen.
Ik weet niet goed wat er nu met de plantjes is? Hebben jullie advies?
Komen ze iets te kort?
Bekalking en meststoffen nodig, al kan je natuurlijk nu niet meer te sterk gaan mesten omdat de opname van nutriënten nu snel achteruit zal gaan. Maar zeker deze winter al eens een kalkbeurt geven en dan volgend jaar sterk op meststoffen inzetten.
De plant die kaal wordt, heeft duidelijk last van Cylindrocladium buxicola oftewel buxusschimmel. Te herkennen op de foto aan de donkergrijze vlekken op het blad en de zwarte verticale streepjes op de kale stengels. Daar help kalk en mest niet meer aan.