menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Geschikte Ceanothus gezocht

Ga naar meest recente reactie

Erwin S

Erwin S

Ik ben op zoek naar een Ceanothus voor in mijn vlindertuin (gezien en geleerd op dit forum)

Hij moet voldoen aan de volgende eisen:

-Winterhard tot -15 (beschutting is mogelijk wanneer ik hem zou terugsnoeien)
-Standplaats op het zuiden, op 1 meter afstand van een wand, volle zon vanaf de middag.
-Droge grond.

Ter vergelijking; op éénzelfde locatie doen mijn vlinderstruiken het geweldig goed, tenminste als ze de eerste winter doorkomen.

Dus relatief moeilijke omstandigheden....
Ik ben benieuwd wat er uit de bus komt

Alvast bedankt voor jullie reacties
Erwin
vrijdag 26 augustus 2016 - 18:35
c j de k

C j de k

Hoi Erwin
Probeer het eens met een Ceanothus Concha die wordt ongeveer 1,5 á 2 meter en is goed als leistruik toe te passen tegen een muur of schutting.
Lijkt me ideaal om deze soort daarvoor te gebruiken.
Groetjes Kees.
vrijdag 26 augustus 2016 - 19:57
WiPe

WiPe

Cenaothus houdt over het algemeen van droge grond. Dan is hij ook beter winterhard. Dus echt lastige omstandigheden zijn dat niet, tenminste niet als je Cenaothus wil aanplanten. Ik zou kiezen voor Ceanothus 'Gloire de Versailles'
vrijdag 26 augustus 2016 - 23:10
Erwin S

Erwin S

Met dank voor de reacties,
Ik ga ze allebei proberen: de Gloire de Versailles en de Concha. Goed om weten dat droge grond zorgt voor betere winterhardheid.
Ik heb hier al ervaren dat, eens goed geworteld, de planten inderdaad minder snel doodvriezen. Maar het blijft inderdaad proberen, maar wie niet waagt niet wint

Ik ga starten met de Concha, de Gloire de Versailles krijgt een plaats in de tuin wanneer de terrassering af is.

Erwin
zondag 28 augustus 2016 - 13:13
satomi

Satomi

Naast 'Gloire de Versailles'is er ook een nog donkerder gekleurde Ceanothus delilianus, nl. de cultivar 'Henry Défossé'.
Daarnaast is er ook een roze Ceanothus pallidus 'Marie Simon', een witte, C. pallidus 'Perle de Jade' en een blauwe, C. pallidus 'Marie Blue'. Allemaal bladverliezend.
maandag 12 september 2016 - 15:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon