menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is dit voor plantje

Ga naar meest recente reactie

Mirry

Mirry

Elk jaar komt er wel iets naar boven waarvan ik niet weet of het onkruid is of iets anders

Dit jaar heel lokaal in mijn moestuin lijkt er iets uitgezaaid. Maar wat?

Wie kan me helpen??

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 15 mei 2014 - 19:14
deHaan

DeHaan

Digitalis
donderdag 15 mei 2014 - 19:20
Mirry

Mirry

Zou leuk zijn, maar bewust nooit vingerhoedskruid geplant ivm kleine kinderen.
Dus kan volgens mij echt niet.
donderdag 15 mei 2014 - 19:39
brammeke

Brammeke

De Bladeren doen mij wat denken op siertabak
donderdag 15 mei 2014 - 20:33
danny2

Danny2

Denk je nu echt dat je kinderen daar gaan van eten????
In elke tuin staan er zoveel planten die giftig zijn...
Kinderen die goed opgevoed zijn weten best wat ze mogen en zeker wat lekker is....

groetjes danny
donderdag 15 mei 2014 - 20:37
Tuinprins

Tuinprins

Zaad van vingerhoedskruid kan jaren in de grond zitten zonder kiemkracht te verliezen. Als het door schoffelen of harken meer aan de oppervlakte komt kan het 'spontaan' ontkiemen.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 15 mei 2014 - 20:47
jdcoster

Jdcoster

Daar heb je de mythe van de giftige planten weer. Mensen roken, kleuren hun haar en ontlakken hun nagels met ongezonde producten, eten lightproducten met Aspartaam en verdachte kleurstoffen en bewaarmiddelen, spuiten massaal onkruid- en insectenverdelgers, ... zonder daar ook maar over na te denken en ... durven dan geen vingerhoeden meer in de tuin zetten voor de kinderen.
Of nog beter, geen maagdenpalm .. . voor de hond.
Anderen, zonder relativeringsvermogen, steunen hen dan in die paniekzaaierij waarna er nog meer mensen "die dat op het Internet gelezen hebben" gaan dat dan weer geloven en verder vertellen.
Ik denk dus ook dat dit vingerhoedskruid is, maar komkommerkruid zou ook nog kunnen. Ik heb er hier overal wel ergens staan in de borders en ik zou zo'n mooie planten niet willen missen giftig of niet
donderdag 15 mei 2014 - 21:00
Mirry

Mirry

Ik vroeg niet om een mening over mijn plantenkeuze geloof ik? En ook niet om een mening of ik mijn kind van 1 jaar goed genoeg opgevoed zou hebben zodat ze niks eet.

Komkommerkruid zou heel goed kunnen!
Die heb ik vorig jaar als volwassen plant gekregen. Die heeft zich duidelijk uitgezaaid dus.
Bedankt!!
donderdag 15 mei 2014 - 21:27
RdB

RdB

Onze mening over die belachelijke hetze over giftige planten krijg je er gratis bij, of je dat nu vraagt of niet en of je dat nu leuk vind of niet.

Ruud
donderdag 15 mei 2014 - 21:36
reneemettrie

Reneemettrie

Denk ook dat het Borago is.

Wat de plantenkeuze betreft als je kinderen of huisdieren hebt: 6 % van de oproepen aan het Antigifcentrum gaat over vergiftigingen door zwammen of planten!
zaterdag 17 mei 2014 - 10:20
RdB

RdB

@reneemettrie: geen feiten verdraaien! Immers alleen bij kinderen ligt dit op 6%, bij volwassenen (en kinderen boven de 1 jaar) veel lager, over dieren werd kennelijk geen statistiek bijgehouden. Bovendien gaat het daarbij niet eens om vergiftigingen maar om oproepen, dus "mijn kind heeft besjes/ een paddenstoel gegeten, kan dat kwaad?", het werkelijk aantal vergiftigingen werd niet geregistreerd. En als je verder leest blijkt het overgrote deel goedaardig te zijn. Maar goed ook want het vergiftigingencentrum is niet in staat iets zinnigs te zeggen over een paddenstoel.

M.a.w u doet vrolijk mee met deze aanstelleritis.

Ruud
zaterdag 17 mei 2014 - 18:49
reneemettrie

Reneemettrie

Op een forum kunnen meningsverschillen zijn. Maar bij dit topic worden mensen belachelijk gemaakt.
Ik verdraai niets, meld enkel een feit.
En zelf heb ik weet van dieren die gestorven zijn na het eten van giftige tuinplanten.
Ieder plant in zijn/haar tuin wat hij/zij verkiest of plant NIET wat hij/zij NIET verkiest.
zaterdag 17 mei 2014 - 21:07
wilma*15

Wilma*15

Gelukkig ben ik niet de enige met nare ervaringen met dieren met giftige tuinplanten.
Reneemettrie ik sta dan ook achter jou.
Misschien wel als enige maar je bent in ieder geval niet alleen.

Wilde hier eigenlijk weg blijven maar door dit bericht wilde ik me toch melden.

Groetjes
zaterdag 17 mei 2014 - 22:41
Bombycilla

Bombycilla

Gelukkig ben ik niet de enige met nare ervaringen met dieren met giftige tuinplanten.
Gelukkig zou ik er niet mee zijn
zondag 18 mei 2014 - 01:12
Bombycilla

Bombycilla

Gelukkig is dit gewoon Borage
zondag 18 mei 2014 - 01:14
leerling

Leerling

Als je twijfelt tussen digitalis en borago, voel dan even aan het blad. Digitalis voelt zacht aan. Borago enigszins prikkend.
zondag 18 mei 2014 - 02:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon