menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Enig idee

Ga naar meest recente reactie

yarne20

Yarne20

Beste forumleden

Dit is meteen mijn eerste op dit mooie forum! (Jeujj !)
Daarom zal ik mij ook eerst kort voorstellen.


Ik ben Yarne ik ben bijna 16 jaar, en kom uit Zonhoven in (Belgisch) Limburg. Ik ben pas begon met plantjes kweken, samen met mijn grootmoeder.

De volgende plantjes heb ik van haar gekregen om ze te vermeerderen. Helaas weten wij de namen niet, hoewel dat zeker handig zou zijn om info over de verzorging makkelijker te vinden.

Dit zijn ze:

Dit plantje (1) heeft een wortelstok en aan het blaadje af te leiden lijkt het een soort vetplantje te zijn. Daar ben ik in ieder geval niet zeker van. Mijn bomma beweerde ook dat er een geel bloempje hierop zou komen te staan. Iemand een idee? Laat maar weten!

Dit plantje (2) is blauw van kleur en lijkt van ver (naar mijn mening) op lavendel. Bij het aanraken geeft het plantje ook een aangename geur vrij. Enig idee?
N.B.: Foto staat in het volgende bericht in dit topic.

Vriendelijk bedankt alvast !

P.S.: Mijn excuses over te matige kwaliteit van de genomen foto's. Deze zijn slechts door een 'gewone' GSM genomen.

Plantje 1
...

Bloemen & Planten

woensdag 2 april 2014 - 19:24
yarne20

Yarne20

En plantje 2

Bloemen & Planten

woensdag 2 april 2014 - 19:25
jdcoster

Jdcoster

2- is Santolina of Heiligenkruid.
Te behandelen zoals Lavendel. Ieder jaar zo kort mogelijk afknippen maar er moeten wel nog groeipuntjes aan staan.
1- Kan ik met die foto niet beoordelen.
woensdag 2 april 2014 - 20:38
yarne20

Yarne20

Bedankt voor de determinatie !

Voor die eerste zal ik morgen eens een foto maken van eentje die in bloei staat.
woensdag 2 april 2014 - 21:08
RdB

RdB

Google eens op Sedum kamtschaticum voor plant 1.

Ruud
donderdag 3 april 2014 - 08:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon