menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spiraea thunbergii

Ga naar meest recente reactie

krissy

Krissy

Hallo,

ik heb dit jaar een spiraea thunbergii geplant. Nu is die uiteraard al uitgebloeid, maar op de plaatsen waar de witte bloemetjes hingen komt eigenlijk niets in de plaats, dat blijven nu zo verdorde kleine takjes zonder groen of wat dan ook. Is het nu de bedoeling dat ik dit eraf knip? of komt daar nog iets op tijdens de zomermaanden. Ik had ergens gelezen dat de voorjaarsbloeier direct na de bloei moet gesnoeid worden. Is dit dan nu? of is het daar dan te laat voor...
niet gemakkelijk voor een beginnend tuinier... ik moet alles hebben van internet en dit forum!)

Bedankt!
zondag 27 mei 2012 - 23:57
minouke

Minouke

je mag dit direct nà de bloei snoeien, grote struiken kan je met een haagschaar.
Nu kan dat ook nog gebeuren.
maandag 28 mei 2012 - 11:26
Esem

Esem

Je kan er als je wil ook een vormsnoei aan geven.
Bol of zuil.

Gr E.
maandag 28 mei 2012 - 16:07
minouke

Minouke

ik heb ze ook in bol gesnoeid en is wel mooi.

Maar beter is nog een paar dagen te wachten tot die hitte voorbij is en dan snoeien.
Want door dat snoeien zijn de onderliggende bladjes wat teer en zijn de zon nog niet gewoon.
maandag 28 mei 2012 - 19:14
krissy

Krissy

Bedankt voor jullie antwoord.
Mss beter een paar dagen wachten tot die felle hitte voorbij is.
M.b.t. het snoeien, ik kan dus gerust alle takken wat inkorten, niet enkel die dus waar dus een maand geleden bloemetjes op stonden?
maandag 28 mei 2012 - 23:51
Esem

Esem

Ja, je kan kan alles een beetje inkorten,net zover je zelf wil,om zo een vorm aan je struik te geven.

Gr E.
dinsdag 29 mei 2012 - 08:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon