menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ferobergia

Ga naar meest recente reactie

Ferdinand

Ferdinand

Mijn Ferobergia herreae bloeit met twee bloemen tegelijk.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 21 juli 2009 - 18:55
Thuja49

Thuja49

Een hele mooie

groetjes
thuja
dinsdag 21 juli 2009 - 19:53
succulentimon

Succulentimon

misschien moet de vraag gesteld worden welke ferobergia's je nog niet hebt fernand

knap!

was deze aangeschaft of zelf ooit ingekruist? hoe oud moest deze worden voor zijn eerste bloem?
dinsdag 21 juli 2009 - 20:12
astro

Astro

Fernand, mijn ferobergia heeft ook gebloeid maar met roze bloemen. Het waren er 4.
Astro
dinsdag 21 juli 2009 - 20:13
maurice2

Maurice2

Ferdinand

Prachtige bloemen op uwe Ferobergia
dinsdag 21 juli 2009 - 20:24
Ferdinand

Ferdinand

Simon,
Ik heb maar een zestal verschillende Ferobergia's.
Deze hier is er een dat ikzelf heb ingekruist. De zaadbes heeft twee jaar op de Fero herreae blijven staan vooraleer ze rijp was.
De plant moet zeker vijf jaar oud zijn voor ze bloeit. Zodus geduld is soms een schone deugd.
Deze beide bloemen heb ik nu ingekruist met verschillende Astro's. Nu maar afwachten of deze kruising zal lukken.
Ps: Deze Ferobergia heeft zelf geen stuifmeel.
dinsdag 21 juli 2009 - 20:32
cactelders

Cactelders

Schoon resultaat .
dinsdag 21 juli 2009 - 23:01
succulentimon

Succulentimon

fernand, nog een vraagske, voor een ferobergia, wordt dan altijd leuchtenbergia stuifmeel op een ferostamper aangebracht of is ferostuifmeel op een leuchtenbergia-stamper even goed mogelijk?

woensdag 22 juli 2009 - 10:00
Ferdinand

Ferdinand

fernand, nog een vraagske, voor een ferobergia, wordt dan altijd leuchtenbergia stuifmeel op een ferostamper aangebracht of is ferostuifmeel op een leuchtenbergia-stamper even goed mogelijk?

De beide bestuivingen kunnen worden gedaan. Van bovenstaande plant is het stuifmeel afkomstig van de Luchtenbergia. Zodus de zaadbes stond op de Fero herreae.
woensdag 22 juli 2009 - 10:36
jumperke

Jumperke

Echt prachtig Fernand!
Zowel de bloem als de plant!!!!

jerko
woensdag 22 juli 2009 - 15:27
jumperke

Jumperke

@ Fernand,

Wat ik me eigenlijk afvraag,
Nu heeft U stuifmeel van de Leuchtenbergia overgebracht naar de stamper van de Ferocactus.
Moest U nu stuimeel overgebracht hebben van de Ferocactus naar de Leuchtenbergia, zouden de nakomelingen dan anders zijn dan die van Leuchtenbergia x Ferocactus?

Alvast bedankt,

jerko
donderdag 23 juli 2009 - 13:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon