menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruitschikking

machteldje

Tekst aangepast

Machteldje

gisteren kwamen we (drie vriendinnen) samen om nog eens te bloemschikken. Nu ja bloemschikken was wat veel gezegd. Het ging over groenten- en fruitschikken.
We haalden onze inspiratie uit een boek van Gerda Bresseleers. Omdat ik het werken met spruitjes en koolbladeren niet zo zag zitten, koos ik voor kumquats en limquats. Het werd best een leuk stukje. [afbeelding verwijderd niet-https]
Misschien een korte beschrijving:
een schaal, droge of oude oasis. Omdat ik de oasis wat klein had gesneden, heb ik hem vastgeplakt met een stoeltje (= plastiek houdertje met een kleefstrip onderaan) Boven het eerste blok heb ik een kleiner blokje gelegd en vastgemaakt met sateprikkers. De hoeken heb ik afgeschuind.
De takken die erdoorheen gedraaid zijn, zijn oude clematisranken vooraf in elkaar gedraaid en dan als eerste vastgezet op de oasis met krammen. Eerst heb ik de tussenliggende ruimets opgevuld met tillandsia en daarbovenop een variatie met allerlei materiaal. De kumquats en de limquats heb ik op tandenstokers gezet. De limoenen liggen er los op. Op het einde werd het stuk bespoten met lijmspray en bestrooid met poedersuiker (gezeefd).
donderdag 11 januari 2007 - 22:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon