menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagjes i.v.m.groenten

Ga naar meest recente reactie

Eliane

Eliane

Hallo

Is er iemand die mij eventueel kan helpen?
-Wanneer mogen tomatenplanten en courgetteplanten buiten in volle grond?
-Mag er opnieuw spinazie of sla ingezaaid worden in hetzelfde zaaibed?(dus ik bedoel als de eerst gezaaide spinazie of sla of kervel of...opgebruikt is)
De grond moet dan opnieuw goed omgespit worden???

Groetjes van een beginnende teeltster
Eliane
zaterdag 18 april 2009 - 19:42
an

An

Hoi Eliane
tomatenplanten mogen,pas na ijsheiligen na buiten (15mei) ivm na die tijd is er zo goed als geen vorst meer te verwachten ,
je kan ze wel als ze groot zijn met mooi weer overdag naar buiten en s'avonds naar binnen om af teharden.
van de andere heb ik geen verstand anders moet je ven gaan googlen.
succes
gr an
zondag 19 april 2009 - 00:01
Matabish

Matabish

Mijn courgettes gaan ook pas nà 15 mei definitief de tuin in.
Nu mogen ze wel alle dagen buiten bij mooi weer om te harden.

Groetjes, Matabish.
zondag 19 april 2009 - 01:10
andre

Andre

Wat het zaaien van kervel , sla, en spinazie aangaat is het beter om gewoon een rijtje op te schuiven . De grond moet niet terug omgespit worden alleen even goed losmaken.

Grt andre
zondag 19 april 2009 - 09:44
Thanja

Thanja

Je màg natuurlijk altijd eerder dan IJsheiligen de planten in de vollegrond zetten, maar tot die tijd is er een kans op nachtvorst.

Dit jaar neem ik de gok en ik plant vandaag al enkele komkommerachtigen in de tuin uit. De komende anderhalve week zijn de voorspellingen zo, dat ik die gok wel durf te nemen. Deze planten staan al wel drie weken in de koude kas. Ik verwacht dat ze voldoende afgehard zijn.

Over het opnieuw zaaien op dezelfde plek: zoals André al zei, kun je beter een rijtje opschuiven. De kans op ziektes en bodemmoeheid is te groot om op dezelfde plek te zaaien.

zondag 19 april 2009 - 11:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon