menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Frambozen en aanverwante varieteiten

Ga naar meest recente reactie

Monique

Monique

Beste,

Ik ben op zoek naar een tuincentrum dat verschillende frambozenvariëteiten, alsook de japanse wijnbes en hybrides van frambozen en bramen verkoopt. En dit in de provincie Limburg of Vlaams-Brabant. Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Monique
maandag 28 mei 2007 - 05:51
Victor44

Victor44

Monique,ik heb verschillende van deze planten gekocht bij "Van Vinckenroye" in Tongeren.De winkel heet Gardenforum .Je moet ze wel op voorhand bestellen,ik geef je het telefoonnr. 012/231131.
Grtjs Victor
dinsdag 29 mei 2007 - 04:25
Monique

Monique

Alvast hartelijk bedankt!!!

Monique
dinsdag 29 mei 2007 - 18:00
Ouwepee

Ouwepee

Ik wil hier ook even de aandacht vestigen op familie van de voornoemde bessen. De Kruipbraam (Rubus chamaemorus) geeft ongeveer dezelfde kleur en smaak van de gewone Japanse wijnbes (Rubus phoenicolasius), en wordt eerder als grondbedekker gebruikt. Ook enkel een beetje beharing, geen hinderlijke stekels. Blad is iets lederachtiger dan de Jw.
Er is ook nog de dauwbes of Rubus caesius, die in verschillende vormen voorkomt.
Van de Dormanred heb ik wel enkele planten in pot staan om eventueel te ruilen tegen iets anders leuk, ook wel enkele Kruipbraamplanten.
woensdag 9 december 2009 - 14:21
ev121a

Ev121a




Ikheb mijn eerste bessen struiken en aardbeien gekocht


[kleur:#ff0000 J.A. Berman
Boomkwekerij
Nooedhoeksewegeling 3 Kapelle- Biezelinge
zeeland Tel 0113-341170
www.bermanfruitplants.com


addie
dinsdag 26 januari 2010 - 15:38
u857287

U857287

Dag

Wij hebben veel soorten fruit, bessen en derg. in het Genker plantencentrum gekocht, ook prima van prijs trouwens.

Veel succes ermee.


Lieve
zondag 31 januari 2010 - 15:10
Nootje77

Nootje77

Ik wil een frambozenstruikje en een braambesstruik aanschaffen. Ik moet ze wel in potten houden ! Ik heb hiervoor twee diepe en vrij grote vierkanten stenen potten. Wanneer ik de struikjes koop, is het dan aan te raden ze meteen in een grotere pot te verplanten ? En is er iets waar ik specifiek op moet letten ? Ik zou ze wel natuurlijk nog even binnen houden, in een koele gang.
vrijdag 19 februari 2010 - 21:09
Linneke

Linneke

Intra tuin heeft ook een ruim aanbod...
zaterdag 20 februari 2010 - 09:17
guy_fruit

Guy_fruit

Voor frambozenteelt in potten of kuipen kan je best voor herfstframbozen kiezen!
Herfstframbozen blijven meestal lager dan zomerframbozen en kunnen jaarlijks volledig weggesnoeid worden.
zaterdag 20 februari 2010 - 09:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon