menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbei

zourky

Zourky

Hallo iedereen,
Verleden jaar had ik bij aveve gekocht aardbei lpanten Ostera ik denk toch dat het die naam was, ik heb ze in bloembakken gezet vier per bak de lengte van een bak is één meter , ik heb ze overwinterd in een serre (zonder verwarming) in het begin van het jaar kwamen er heel veel bloemen in het leek wel een pot vol met margerietjes ik had ergens gelezen dat men de eerste bloemen moet verwijderen ,zo gezegd zo gedaan .Nu de planten staan buiten( in de bakken) en er staan heel wat bloemen aan met lange stelen zodat de vruchten over de rand hangen het geen vroeger niet waar was in de tijd van de (margerietjes ) nu is mijn vraag moet ik de bakken buiten laten staan, of ze terug in de serre plaatsen ,iK moet wel alert zijn voor de slakken want het wordt elk jaar erger met de slakken, wat men vroeger niet zag waren die bruin huisjes slakken,wij hebben een buurvrouw die eet alle huisjes slakken op ook die gele met zwarte ring in feite zou ik haar kunnen vragen om s'avonds in onze tuin te wandelen en slakken te rapen, die slakken laten we nu aan de kant,het ging hier over aardbeien.Mijn vraag was moet ik de bakken buiten laten staan of ze terug in de serre zetten,omdat men op tv altijd ziet van aardbeien in serre
groetjes Richard
zaterdag 11 juni 2016 - 11:13
leerling

Leerling

Het kan allebei.

Als je tijd/zin/mogelijkheid hebt in een mooie fietstocht kan je de Aardbeienroute in Hoogstraten volgen (40 km). Dan kom je zowel langs serres als langs aardbeienvelden.

Ik denk dat de kweek in serres vooral bedoeld is om het aardbeienseizoen vroeger te kunnen starten en later te kunnen eindigen.

Wat de slakken betreft, aangezien je ze toch al in bakken hebt staan, kan je ze misschien beschermen door kopertape aan te brengen. Zie bv.http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/591
zaterdag 11 juni 2016 - 23:23
zourky

Zourky

Leerling ,

Bedankt voor uw antwoord ,ik zal eens een bak in de serre plaatsen dan zien we het verschil,en dat van die kopertape daar ga ik zeker naar uitkijken.

Groetjes Richard
zondag 12 juni 2016 - 08:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon