menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbei jenever

Ga naar meest recente reactie

kenny001

Kenny001

heb deze week voor de eerste keer zelf fruit op jenever gezet om zo aarbei jenever te maken nu is mijn vraag weet er iemand hoe lang ik dit kan bewaren
zondag 22 april 2012 - 20:58
olijfboom@mediterra plants

Olijfboom@mediterra plants

beste,
wat bedraagt het alchocolpercentage? hoe meer gr alchohol hoe langer je de jenever kan bewaren.
grtjs
zondag 22 april 2012 - 21:24
Lorie

Lorie

Klinkt alvast lekker!
Heb je t zelf al s ergens gedronken?
zondag 22 april 2012 - 21:26
kenny001

Kenny001

de jenever was 30 graden
lorie is zeer lekker zelf gemakkt en oh zo simpel ga er straks nog verschillende maken
maandag 23 april 2012 - 17:07
powerlite

Powerlite

vraagje , is alcohol stoken in nederland gewoon toegelaten ofzo ? ik zie tegenwoordig regelmatig mensen die openlijk op internet zetten dat ze zelf de alcohol distileren. Hier in belgie is dat namelijk serieus strafbaar.
maandag 23 april 2012 - 17:14
kenny001

Kenny001

dit valt niet onder stoken he
ik heb enkel fruit op alcohol gezet
zelfde als rozijnen op rum
stoken op zich het voledig zelf verwekken van alcohol is strafbaar omdat vadertje staat dan niks verdiend en dit bovendien levensgevaarlijk is door het verschil in kookpunt van de scheiden van alcohol en methanol en kunt ge dood gaan aan vergiftiging
maandag 23 april 2012 - 20:38
powerlite

Powerlite

Ik las uw antwoord als 1 zin , er stond geen punt , geen comma , geen hoofdletter.
dus ik verstond:
"de jenever was 30 graden is zeer lekker zelf gemakkt " , daardoor het misverstand.Sorry daarvoor.

maandag 23 april 2012 - 21:03
Lorie

Lorie

Met aarbeien, dat ga ik ook s proberen.
Wat zijn je verhoudingen?
Thx.
maandag 23 april 2012 - 21:12
kenny001

Kenny001

@ powerlite mss beter leraar nederlands geworden en op een taal forum gegaan



@ lorie ik neem een fles jenever van de aldi of lidl en hier doe ik ongeveer een kilo vruchten op en een deel vloeibare suiker zoals suiker water of ahorn siroop dit kan je zelf erbij doen tot je de smaak goed vind is ondervinden tussen door eens proeven van de jenever zodat je weet of er bij moet of niet en dit een dikke 3-4 weken laten trekken in een goed afgeslote fles
nadat de vruchten een dikke maand getrokken hebben kan je alles door een ziftje halen zodat de grote stukken eruit zijn wil je alle kleine stukjes er ook uit kan ook na het ziften ook nog eens door een koffie filter gehaald worden

als je meer info nodig hebt mag je altijd pb sturen en zend ik je wel wat receptjes toe
maandag 23 april 2012 - 22:06
bakbeest

Bakbeest

Als je er een likeur van wil maken ,hou dan de verhoudingen aan van de vlierbessenlikeur.
Moet je eens kijken bij de brouwmarkt wat er allemaal te koop is
maandag 23 april 2012 - 22:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon